Opknappen Florett 1966 tussenmodel

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#76 Bericht door KeesR » 07 apr 2019, 15:07

Oftewel vakman Bertus (van meerder markten thuis) met leek Kees. Er is zowel gelast als gelijmd. Was gezellig en het resultaat puik (evenals de koffie en het vlees van de barbecue).
Wat mij betreft spreken de foto's voor zich. Het gat voor de standaard moet nog worden doorgeboord, maar luistert nauw en moet goed op lijn. Voorlopig gaat de onderbouw er "zuigend onder" en er hoeft maar een mm van de nieuwe standaardbus af.
De poten van de standaard hebben 1 cm extra staal gekregen dus kunnen tzt eventueel nog wat worden getrimd als dat nodig blijkt.
Na afmontage is het geheel niet eerder zo geweest als het wordt.
Met de kleinkinderen over de vloer gaat er vandaag niets meer gebeuren maar wordt uiteraard vervolgd.
Nogmaals hartelijk dank Bertus!

Groet,
KeesR
1_frameoor rep binnen.jpg
1_frameoor rep binnen.jpg (59.42 KiB) 3072 keer bekeken
2_gelast frameooor buitenkant.jpg
2_gelast frameooor buitenkant.jpg (58.13 KiB) 3072 keer bekeken
3_frame onder aanz.jpg
3_frame onder aanz.jpg (58.38 KiB) 3072 keer bekeken
4_verstplaatje achter.jpg
4_verstplaatje achter.jpg (59.43 KiB) 3072 keer bekeken
5_standaardbenen.jpg
5_standaardbenen.jpg (70.67 KiB) 3072 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4101
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#77 Bericht door hermanngas » 07 apr 2019, 18:33

Beter dan nieuw 👍

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#78 Bericht door Flocke » 08 apr 2019, 19:26

Sehr gute Arbeit, sieht gut aus ! :clap

Carsten

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#79 Bericht door KeesR » 13 apr 2019, 11:48

Beste allemaal,

40 Jaar geleden heb ik roestige plekken en oppervlakken met Corroless ingesmeerd en de binnenkant van de "achterste wielkast" en van het aan de voorvork bevestigde voorspatbord daar overheen met tectyl uit het Valvoline-blik. Deze week de tectyl verwijderd en de Corroless geschuurd. Natuurlijk kwam de roest weer tevoorschijn.
Het plan: nieuw laagje Corroless op de roestige delen, 1K Epoxyprimer op de blanke delen en daarna de kleurlak (en daarna geen tectyl maar vaste was).
Ik heb nog wel een vraag: de binnenkant de zijbeplating ziet er uit als een grijs/rode primer of primer met een rode spuitwaas (zie de laatste foto). Hoe werden de binnenkanten van de rijwieldelen in de fabriek afgewerkt?

Groet,
KeesR
1_frame achter onderaanzicht.jpg
1_frame achter onderaanzicht.jpg (73.54 KiB) 2942 keer bekeken
3_frame wielkastrand onderaanzicht.jpg
3_frame wielkastrand onderaanzicht.jpg (55.2 KiB) 2942 keer bekeken
5_frame achteraanzicht beneden.jpg
5_frame achteraanzicht beneden.jpg (76.23 KiB) 2942 keer bekeken
zijplaat binnenzijde.jpg
zijplaat binnenzijde.jpg (103.76 KiB) 2942 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#80 Bericht door Flocke » 13 apr 2019, 12:37

Hallo Kees,

wenn ich Dich richtig verstanden habe, dann ist Deine Frage, wie die Blechteile von innen ab Werk lackiert waren.

Da kann ich Beispiele von grauen Eiertank-Teilen liefern, von innen sieht man immer eine Grundierung, die dem äußeren Lack vom Farbton her nahekommt, also Grau, Dunkelgrau oder Grau-Oliv.

Bei roten Teilen wird es so wie bei Dir sein, also eine rötliche Grundierung. Entsprechend hat ein heller Scheinwerfer (sh. letzte Bilder) zum Beispiel auch eine helle Grundierung.

Damit will ich auch folgendes sagen:
Ich gehe davon aus, dass man die Teile grundsätzlich mit einer Grundierung versehen hat, die dem danach aufgetragenem Lack vom Farbton her nahekamen, der eigentliche Lack wurde dann aus Kostengründen aber nur auf der äußeren Sichtseite aufgetragen, so dass man auf den Innenseiten immer nur die Grundierung sieht.

Gruß

Carsten

DSC_0277.jpg
DSC_0277.jpg (144.65 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_0270.jpg
DSC_0270.jpg (99.28 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_4938.jpg
DSC_4938.jpg (145.37 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_4948.jpg
DSC_4948.jpg (158.57 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_5400.jpg
DSC_5400.jpg (155.45 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_5401.jpg
DSC_5401.jpg (150.09 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_5301.jpg
DSC_5301.jpg (159.5 KiB) 2934 keer bekeken
DSC_5318.jpg
DSC_5318.jpg (121.45 KiB) 2934 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#81 Bericht door KeesR » 13 apr 2019, 17:58

Dat was inderdaad de vraag Carsten. Mijn “binnenkanten” moeten dus zeker niet hoogglans vulkaanrood zijn. Dank voor de info en de foto’s, dat ziet er allemaal wel erg fraai uit.
Groet,
KeesR

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#82 Bericht door KeesR » 21 okt 2020, 14:16

Beste allemaal,
Gedurende een lange periode was er weinig tijd voor de Kreidler, maar hier dan een update.
Eerst een soort spuit- (of beter antispat/-nevel) cabine gemaakt.
Gaten in het achterspatbord (spatlap, beschermbeugel voor achterlicht en verzekeringsplaatje) zijn dicht gesoldeerd (stukjes latoenkoper aan de binnenkant) en een scheur is op dezelfde manier gerepareerd.
Het spatbord geschuurd,/ontroest en buiten- en binnenkant eerst met een rollertje in de Coroless en daarna 1K epoxyprimer uit de spuitbus.
Voorspatbord, “wielkast” in het frame (waar nodig nieuwe polyurethaan kit) en de binnenkant van de zijplaten die tegen het frame zitten idem maar na de Coroless voorzien van een laag rode Hammerite zijdeglans rood. De kleur misstaat niet met het Vulkanrot en de niet zichtbare delen zijn nu volgens mij goed beschermd en zien er weer netjes uit. Misschien later nog een waaiertje Vulkan uit de spuitbus (Hyundai Bright Red komt wel heel erg dicht bij het origineel)
Achterbrug, standaard, onderkant frame buitenzijde, waar Bertus de reparatie en versterkingen had uitgevoerd, waar nodig Coroless, daarna met de spuitbus in de 1K epoxyprimer, Hyundai BR en blanke lak als extra bescherming voor deze onderdelen. De liggende voorvork moet nog want de verf was op. De onderbouw idem maar dan met Mercedes 172 Anthraciet en blanke lak. Op zich ziet het er allemaal niet zo slecht uit, vergeleken met hoe het was, en zijn ook deze delen weer goed beschermd maar ik vind het resultaat toch niet echt voldoende voor in zicht zijnde delen, maw niet profi genoeg.
Het achterspatbord moet nog gedaan worden in verkeerswit en “grijs” maar dat wordt wel een kritisch klusje op deze manier.
Overigens is het anthraciet Mercedes 172 het net niet helemaal (misschien ook door de blanke lak?).
Ik heb altijd gedacht dat het 1966 tussenmodel in Vulkanrot in combinatie met Fischsilberschwartz was geleverd. Maar het BMW Diamantschwarz 181, wat de huidige vervanger zou zijn, is donkerder maar heeft ook een andere tint dan de oorspronkelijke lak op mijn tank. De Mercedes kleur is iets lichter maar komt er wel dichter bij. Is volgens de Kreidler-database van Maloud ook de juiste combinatie. Wat is hier wijsheid? Ik neig er naar de tank sowieso door een professional te laten spuiten. In dat geval ook de stuurplaat en koplamp meenemen met speciaal op kleur aangemaakte lak?
De achtertelescopen zijn inmiddels door Jan Droog gereviseerd en van nieuwe rubbers voorzien. Het frame van de buddyseat is gestraald en in de 2K epoxy gespoten. Het buddyvervolg is nog niet echt van de grond gekomen; Herman Blokhuis liet begin dit jaar weten tijdelijk gestopt te zijn maar er misschien in september weer mee door te gaan. Maar begin september heeft ie me laten weten dat ie er helemaal niet meer aan begint helaas (zag het zojuist ook in een melding van Bertus).
Ook Fred Kool onlangs gebeld maar Classic Covers kan voorlopig geen nieuw project aannemen na het ongeval van 5 september. Wel alvast even met hem overlegd: het oude dekje is niet meer te gebruiken. De verschillende noodzakelijke onderdelen kan ik wel alvast bestellen.
Ook nog een paar specifieke onderdelen aangeschaft: uitlaat, gereedschapkastje, achterlicht, gasdraaihuis, stuurplaat (model 1963, dus niet de goeie maar voorlopig bruikbaar) en lichtschakelaar. Wat de laatste betreft, ik dacht een ori gescoord te hebben maar dat geldt alleen voor het doosje waarschijnlijk. Althans zo zie ik dat op foto’s van Carsten aan de wipschakelaarknop. Bovendien lijkt er bij mij een kunststof onderdeel te missen. De vermelding NOS was dus geen eerlijke handel.
De voorvering is gedemonteerd en wacht op nieuwe demperrubbers, de hardpapierhulzen zien er nog goed uit.
Binnenkort met de chroomdelen bagagerekje, achtertelescoophulzen, achterlichtbeschermingsbeugeltje (accessoire) en voorspatbeugel naar Galviron. De velgen zijn gepoetst, de roestplekjes op stahoogte niet meer te zien en zijn voor mij voorlopig nog acceptabel. Misschien in de toekomst vervangen door nieuwe samen met nieuwe spaken, want die zien er (nog) niet uit.(Pebro Meijel denk ik).
Nu eerst nieuwe onderdelen bestellen en nadenken over motorrevisie. In eerste instantie dacht ik dit zelf te doen maar twijfel nu of ik het toch niet beter aan een specialist zal overlaten.
Bijlagen
spuitwerk primer 2.jpg
spuitwerk primer 2.jpg (110.43 KiB) 2234 keer bekeken
spuitwerk rood div.jpg
spuitwerk rood div.jpg (139.35 KiB) 2234 keer bekeken
frame onder vooraanzicht 2.jpg
frame onder vooraanzicht 2.jpg (57.94 KiB) 2234 keer bekeken
frame onder 1.jpg
frame onder 1.jpg (105.97 KiB) 2234 keer bekeken
uitlaat.jpg
uitlaat.jpg (105.31 KiB) 2234 keer bekeken
gereedschapkastje.jpg
gereedschapkastje.jpg (70.92 KiB) 2234 keer bekeken
achterlicht.jpg
achterlicht.jpg (101.2 KiB) 2234 keer bekeken
lichtschakelaar.jpg
lichtschakelaar.jpg (98.93 KiB) 2234 keer bekeken
lichtschakelaar onderaanzicht.jpg
lichtschakelaar onderaanzicht.jpg (65.66 KiB) 2234 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen KeesR voor dit bericht:
Andre54 (14 apr 2021, 18:25)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#83 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 nov 2020, 03:52

Kolstee Upholstery in Aalten. Bekleed ook auto's.
De buddyseat is weer top
Bijlagen
83F2AABC-B934-4CBA-BBB2-7695075997F3.jpeg
83F2AABC-B934-4CBA-BBB2-7695075997F3.jpeg (276.7 KiB) 2118 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#84 Bericht door KeesR » 14 apr 2021, 13:56

Dank voor de suggestie Tjerry. Ik heb eind januari contact gehad met René Kolstee maar ook Fred Kool nog een keer gebeld, die dacht dat ie in april wel weer wat zou kunnen doen. De buddy ligt daarom nu in Veendam.

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#85 Bericht door KeesR » 14 apr 2021, 14:10

Er is al heel veel gezegd over banden en de meningen zijn verdeeld. Ik zal vast geen kilometervreter meer worden en veel sneller dan 45 km/uur zal het ook niet gaan. Daarom zou voor mij de keus Continental KSS 10 19 x 2.50 of Heidenau K34 19 x 2.75 (niet in 2.50 leverbaar) worden. Behalve voor mij onbekende en goedkope merken lijkt de keus in 19 x 2.50 beperkt.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#86 Bericht door hermanp » 14 apr 2021, 23:46

Anlas is wat mij betreft een serieuze optie. Verkrijgbaar in zwart-wit maar ook in zwart. Voor zover ik weet ook in beide breedtematen.
Bijlagen
1960 whitewall.jpg
1960 whitewall.jpg (85.54 KiB) 1796 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#87 Bericht door KeesR » 15 apr 2021, 11:13

Inderdaad een optie, Anlas NR-14 in 2.50 x 19 met klassiek profiel. Ik denk dat ik voor deze kies. Dank voor de tip Herman.

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#88 Bericht door KeesR » 16 apr 2021, 19:57

Anlas 19" zeer beperkt verkrijgbaar dus vanmiddag de Mitas H 01 besteld in 2.75 x 19. Prijs en profiel gaven de doorslag. Wat zit er nu op: voor Michelin 2.50-2.75 x 23 (ACS) en achter Vredestein DC-8 2.50 x 23.
Bijlagen
Mitas 2.75 x  19 H01.jpg
Mitas 2.75 x 19 H01.jpg (13.83 KiB) 1736 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#89 Bericht door KeesR » 16 apr 2021, 20:25

De wielen: de voornaaf is gedeeltelijk opgeknapt, aan de achternaaf is nog weinig gedaan. Nieuwe spaken lijken me te mooi voor hoe het geheel er zo ongeveer gaat uitzien, "t blijft een opknapper. Van de ooit in het verleden een keer vervangen remschoenen is de voering nog 3,5 / 4,0 mm dik zowel voor als achter. Qua lagering voelt het voorwiel nog goed aan maar het idee is om de stofdeksels, viltringen en dekringen te vernieuwen nadat er "vers vet" door de lagers is gedrukt. Achter moet ik nog bekijken. Maar best nog veel werk zo'n wiel.
Bijlagen
voor_Michelin 2.50-2.75 x 19.jpg
voor_Michelin 2.50-2.75 x 19.jpg (60.21 KiB) 1731 keer bekeken
achter Vredestein DC_8  2.50 x 19.jpg
achter Vredestein DC_8 2.50 x 19.jpg (56.02 KiB) 1731 keer bekeken
voorrem.jpg
voorrem.jpg (59.72 KiB) 1731 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#90 Bericht door KeesR » 16 apr 2021, 20:30

De kettingwielen nog eens goed bekeken maar de ketting was nog nooit vervangen en dat is toch wel te zien. De symmetrie is eruit, dus toch mee bestellen.
Bijlagen
kettuinwuiel achter_02.jpg
kettuinwuiel achter_02.jpg (41.79 KiB) 1729 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#91 Bericht door KeesR » 13 mei 2021, 13:56

Na enige tijd spoorloos geweest te zijn gisteren de Mitas banden ontvangen. Ik dacht met de Mitas H01 ( 2.75-19 ) de juiste maat besteld te hebben maar dat blijkt een foute gedachte (zie de foto's). Mijn oude banden zijn 23 x 2.50/2.75. Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan? 19" staat toch voor de "oude"23"?
Bijlagen
Michelin_2.jpg
Michelin_2.jpg (197.11 KiB) 1645 keer bekeken
Mitas vs Michelin oud_3.jpg
Mitas vs Michelin oud_3.jpg (71.84 KiB) 1645 keer bekeken
Mitas vs Michelin oud_2.jpg
Mitas vs Michelin oud_2.jpg (56.36 KiB) 1645 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#92 Bericht door KeesR » 15 mei 2021, 11:04

Inmiddels de oude band van de velg en de afmetingen vergeleken. De (velg)diameter is 19" en klopt, de breedte is 2.75" en klopt dus ook maar de (wang-)hoogte is ~82 mm vs ~67 mm en daar zit dus het verschil. De banden gaan dus retour maar de hoogte van de band vind ik niet in de algemene vermating of bestelinformatie terug. En het moet toch een 2.50-19 ipv een 2.75-19 band worden.

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#93 Bericht door KeesR » 19 mei 2021, 11:14

Beste allemaal.
De Mitas banden zijn richting DE en komen daar hopelijk met minder problemen aan dan op de heenreis. Ik heb nu wel nog 2.75/3.00 - 19 binnenbanden, die van een andere leverancier komen en niet terug kunnen. Kan ik die in een 2.50 - 19 buitenband gebruiken?
Hoewel niet iedereen hier er even enthousiast over is worden het Continentals KSS10. Alternatieven hebben voor mij of geen passend profiel of zijn zo goedkoop dat ik daar, misschien onterecht, geen goed gevoel bij heb.
Ik zal binnenkort weer eens een update geven over het project, dat veel trager verloopt dan ik had gedacht eerlijk gezegd. Maar ik heb gezien dat er hier ook restauraties zijn waar 12 jaar over is gedaan, dus ik heb nog alle tijd hebben.
Groet, Kees

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#94 Bericht door KeesR » 17 aug 2021, 15:56

Beste allemaal,

Ben de laatste hand aan het leggen aan het spuitwerk. Heb nu een vraag over de tank/-goudenpijltransfer(s). Na de metallic-laag komt blanke lak.
Deze moet na ca 30-45 minuten droogtijd van de laatste kleurlaag worden aangebracht. Worden de transfers nu over of onder de blanke lak aangebracht.
Origineel was het een vernistransfer maar ik twijfel.
Bijlagen
primer.jpg
primer.jpg (39.1 KiB) 1297 keer bekeken

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#95 Bericht door KeesR » 17 aug 2021, 16:53

Maar m’n verstand zegt onder de vernis eigenlijk (?).

Groet, Kees

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#96 Bericht door Caspar » 17 aug 2021, 17:00

Onder de blanke lak.
De deskundige B. Bonk kan misschien meer vertellen.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#97 Bericht door b.bonk » 17 aug 2021, 17:04

KeesR schreef: 17 aug 2021, 16:53 Maar m’n verstand zegt onder de vernis eigenlijk (?).

Groet, Kees
ik doe de tank altijd eerst afspuiten, dus ook in de blank.
als hij dan droog is, kun je veel makkelijker de stikker plakken.
daarna kan er weer blank op.
hoort ori volgens mij niet.

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#98 Bericht door KeesR » 17 aug 2021, 17:08

Ik denk ook dat het onder lak moet Caspar maar dan is de vraag eerst een laagje, dan de transfer en dan daarover nog een laagje. Bertus heeft het vast eerder gedaan.
Ah,ik zie net Bertus’ reactie. Dank allebei, ga em in ieder geval dus eerst afspiuten.

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#99 Bericht door KeesR » 17 aug 2021, 17:13

Heb nog een vraag: wie kan/wil de naald van m’n teller een likje rood geven? Ik durf me niet te wagen aan het openen van het ding eerlijk gezegd.

Bart o.z.s.
Berichten: 189
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#100 Bericht door Bart o.z.s. » 17 aug 2021, 20:46

is niet moeilijk voorzichtig met schroevendraaier los peuteren op draaibank inspannen met hulpstukje aandrukken en met achterkant van een beitel het randje weer glad maken klauw van draaibank met hand rond draaien dan kun je haast niet meer zien dat hij los geweest is

Plaats reactie