Voorstellen.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rijbewijsloze
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019, 13:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstellen.

#1 Bericht door Rijbewijsloze » 02 jul 2019, 09:36

Ben Robin, woonachtig in de stad de waar de mooiste plek de bushalte richting Nijmegen is.

Stiekem toch wel een brommer fanaat. Mocht nooit brommer rijden en kocht pas op mijn 21ste een brommer, maar die is er niet meer. Zelf heb ik nu een habbibabbi terriyaki monkey en een.... gaat ie het zeggen gaat ie het zeggen, ja hij gaat het echt zeggen, een Zundapp. Maar ik ga jullie niet met een foto verblijden, gaat denk ik niet goed komen...

Nooit echt wat met Kreidler gehad, tot het de laatste 4 of 5 maanden toch begon te kriebelen. Komt waarschijnlijk ook doot het feit dat ik regelmatig in Kreidler city, Stuttgart, kom. Ik weet dat het uit een plaatsje komt nabij Stuttgart, maar voor mij is er de verbinding Stuttgart-Kreidler.

Over 4 weken ga ik met de brommer richting stuttgart met 50 in het uur. Dan wil ik ook even bij Kreidler Dienst kijken wat hij daar heeft staan. Nu weet ik niet wat de geregelde attentiepunten bij Kreidler is, dus heb ik me maar aangemeld om daar achter te komen.

Wel heb ik een paar eisen. Knipperlichten zijn een moest. Die moeten er af fabriek al op hebben gezeten. Een bagage rek met de beugel aan de zijkanten. Een 5 bak die er af fabriek al onder zat (hoeft geen nummergelijke te zijn). En het liefst niet harder dan 40 af fabriek.

Waarom zoveel af fabriek? Anders kom ik zeer waarschijnlijk in de problemen met de TUV later in mijn meer jaren plan. Mijn Dapp krijg ik bij de TUV zeer waarschijnlijk niet door de keuring omdat ie niet origineel is zoals af fabriek. Duitse regelgeving zit raar in elkaar. Als je niet aan de originele ABE voldoet is al niet verzekerd. Had je brommer af fabriek geen knipperlichten en zet je voor je eigen veiligheid knipperlichten der op, officieel niet meer verzekerd.

Hoop het een en ander hier mee duidelijk te hebben gemaakt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Voorstellen.

#2 Bericht door Caspar » 02 jul 2019, 10:05

Welkom Robin.
Dan is het vrij simpel in dit geval: het wordt een 540 oftewel RMC-S5.
Dat is bij mijn weten 1 van de weinige modellen bij Kreidler die aan jouw eisen voldoet .

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Voorstellen.

#3 Bericht door hermanp » 02 jul 2019, 12:27

Welkom Robin, mooie keus gemaakt en zoals Caspar al aangeeft zal dat type het dichtst bij jouw wensen komen.
Ook al is 'natuurlijk' een Kreidler de beste brommer (?!?), een Zündapp is ook erg leuk. Er zijn hier meer mensen op dit forum, zoals ik, die ook een Zündapp hebben.

Rijbewijsloze
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019, 13:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen.

#4 Bericht door Rijbewijsloze » 02 jul 2019, 12:57

Heren, dank.

Caspar, dan zou ik in de database die wel over het hoofd hebben gezien. Kwam alleen maar de 6,3 pk tegen.

Herman, wat de beste, ik heb zelf geen idee. Ga het nou uitvinden. Beide brommers zullen wel op verschillende vlakken excelleren. Nu heeft Duitsland op dit moment nog rare wetten. In principe mag een gele plaat maar 45. Maar, oldtimers mogen maar zo hard als dat ze vroeger gecontrueert waren. Mijn dapp mag dus maar 40 daar. Bepaalde brommers uit de DDR mogen dan weer 60. Wat ik daarnaast weer verwarrend vind is dat de in nederland geclassifeerde 50cc motorfietsen in duitsland vroeger gewoon op een brommer rijbewijs gereden mochten worden.

Vind het eerlijk gezegd zonde om een mooie 6,3 pk op de kop te tikken en hem voor Nederland te knijpen en later weer als ik over ben te ontknijpen*. Dus ik wil het op safe spelen.


*Mijn dap had uiteindelijk ook 6,3 pk, gewoon op brommer kenteken, maar die heb ik maar weer geknepen en dat is gewoon klote rijden.... Niet omdat ie niet hard gaat, heeft gewoon te weinig koppel meer.... Een beetje tegen wind en ik moet met mijn voeten op de duosteps en met mijn kin op de tellers liggen om vooruit te komen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen.

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2019, 13:00

Welkom. Je zoekt deze dus. Kan hem worden

http://www.kreidler-museum.de/80rmc-5s.htm

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Voorstellen.

#6 Bericht door hermanngas » 02 jul 2019, 13:15

Welkom op het forum Robin,
Ik vraag te af hoe je dat gaat doen gezien je forumnaam,
de brommer op een aanhanger of in een busje?
HermaNN

Rijbewijsloze
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019, 13:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen.

#7 Bericht door Rijbewijsloze » 02 jul 2019, 13:49

hermanngas schreef: 02 jul 2019, 13:15 Welkom op het forum Robin,
Ik vraag te af hoe je dat gaat doen gezien je forumnaam,
de brommer op een aanhanger of in een busje?
HermaNN

Ik heb gewoon mijn rijbewijs. Heb ooit een keer een rijontzegging gehad en tot op de dag van vandaag word ik zo nog door een paar collega’s genoemd. Vandaar.

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Voorstellen.

#8 Bericht door wimv8 » 02 jul 2019, 14:31

:beer

Gr. Wim.

Plaats reactie