nieuw lid
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nieuw lid
Hallo, ik ben Paul Dijs, wonend in Tricht (betuwe) en ben sinds vrijdag in het bezit van een Kreidler Florett K53 , rood - eitank uit 1959.
De brommer was liefde op het eerste gezicht: veel orginele onderdelen (zadel, achterlicht met onderlicht, tankbakje voor gereedschap, mooie oude magura handvaten)
Bij ophalen van de brommer was de vorige eigenaar in een mindere stemming: de brommer had een jaar niet gelopen en bleef niet stationair lopen. Alleen door aansteppen en de koppeling op te laten komen in de versnelling kon ik wegrijden. Toch lukte mijn eerste rit van Helmond naar tricht (60 km) behoorlijk goed, zolang ik flink gas bleef geven. Direct door naar een vriend die veel verstand heeft van Kreidlers om de carburateur schoon te maken. Dit hielp echter niet, hij liep nog slechter. De volgende dag naar Kreidler Parts in Leimuiden om een revisiekit voor de 17mm Bing carb te kopen en voor de zekerheid maar meteen een imi-carb. 17 erbij gekocht. Tevens een langer luchtfilter. Orignele Bing gereviseerd: start niet. Nieuwe Carb er in: start niet of nauwelijks. Wat nog meer geprobeerd: zonder luchtfilter, oude benzine eruit-nieuwe er in, uitlaatdemper verwijdert: niks helpt. De volgende dag toch nog eens gestart en hij slaat moeiteloos aan. Stukje rijden ging goed, tot ik doorschakelde naar de derde versnelling en vanaf dat moment heeft de motor niet meer gelopen.
Iemand een idee welke stap ik nu moet nemen? Ik wil met dit mooie weer niets liever dan rijden over onze mooie rivierdijken. Alvast bedankt.
De brommer was liefde op het eerste gezicht: veel orginele onderdelen (zadel, achterlicht met onderlicht, tankbakje voor gereedschap, mooie oude magura handvaten)
Bij ophalen van de brommer was de vorige eigenaar in een mindere stemming: de brommer had een jaar niet gelopen en bleef niet stationair lopen. Alleen door aansteppen en de koppeling op te laten komen in de versnelling kon ik wegrijden. Toch lukte mijn eerste rit van Helmond naar tricht (60 km) behoorlijk goed, zolang ik flink gas bleef geven. Direct door naar een vriend die veel verstand heeft van Kreidlers om de carburateur schoon te maken. Dit hielp echter niet, hij liep nog slechter. De volgende dag naar Kreidler Parts in Leimuiden om een revisiekit voor de 17mm Bing carb te kopen en voor de zekerheid maar meteen een imi-carb. 17 erbij gekocht. Tevens een langer luchtfilter. Orignele Bing gereviseerd: start niet. Nieuwe Carb er in: start niet of nauwelijks. Wat nog meer geprobeerd: zonder luchtfilter, oude benzine eruit-nieuwe er in, uitlaatdemper verwijdert: niks helpt. De volgende dag toch nog eens gestart en hij slaat moeiteloos aan. Stukje rijden ging goed, tot ik doorschakelde naar de derde versnelling en vanaf dat moment heeft de motor niet meer gelopen.
Iemand een idee welke stap ik nu moet nemen? Ik wil met dit mooie weer niets liever dan rijden over onze mooie rivierdijken. Alvast bedankt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: nieuw lid
Zou ook de ontsteking eens nakijken.
Vraag, had hij voor de laatste start gewoon goed gelopen.
Ik zeg ook blokrevisie. Begin op nul.
Keerringen zijn belangrijk voor goed lopen.
Overigens, leuk de voorstelling en welkom op het forum
Enzo
Vraag, had hij voor de laatste start gewoon goed gelopen.
Ik zeg ook blokrevisie. Begin op nul.
Keerringen zijn belangrijk voor goed lopen.
Overigens, leuk de voorstelling en welkom op het forum
Enzo
- hermanngas
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Enzo: de laatste keer dat ik starte ging erg makkelijk. De motor bleef stationair goed lopen en ik kon rustig zonder haperingen wegrijden. Naar de 2 ging ook goed. Dat ging trouwens helemaal zonder luchtfilter Hij sloeg niet af als ik geen gas gaf. Dit had ik daarvoor nog niet ervaren: toen leek het wel of hij steeds smoorde in z’n benzine. Hermanngas: ik hoop het van harte, bedankt.
- hermanngas
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: nieuw lid
Je hebt niet toevallig een doek onder je buddy zitten die de lucht aanzuigopeningen afsluit?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Nee, geen doek. Kan ik trouwens een electronische ontsteking in zo’n oud beestje (laten) monteren?
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: nieuw lid
Welkom Paul. Complimenten voor je binnenkomer.
Krukaskeerringen , ontsteking, valse lucht en tank ontluchting zijn de punten waar ik eens naar zou kijken.
17mm Bing zeg je , is het een 4,2pk cilinder ?
En wat voor een uitlaat hangt er onder?
Krukaskeerringen , ontsteking, valse lucht en tank ontluchting zijn de punten waar ik eens naar zou kijken.
17mm Bing zeg je , is het een 4,2pk cilinder ?
En wat voor een uitlaat hangt er onder?
- Joop B
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:57
- Locatie: Hierden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
zou beginnnen met een blok revisie bij een van de specialisten hier op het forum.
nieuwe punten en condensator in de ontsteking,en op tijd zetten.
laten kijken naar de cilinder en of de goede carb erop zit.
luchtfilter controleren en kijken of het zeefje goed is.
nieuwe originele bing naald en sproeierbuis monteren.
en de uitlaat controleren
dan moet het goed komen, veel succes
nieuwe punten en condensator in de ontsteking,en op tijd zetten.
laten kijken naar de cilinder en of de goede carb erop zit.
luchtfilter controleren en kijken of het zeefje goed is.
nieuwe originele bing naald en sproeierbuis monteren.
en de uitlaat controleren
dan moet het goed komen, veel succes
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Als de keerringen slecht zijn, start de brommer dan helemaal niet? Ik kan nu trappen wat ik wil, maar er gebeurt niks. Primo in Geldermalsen (J van Soelen) gaat er zo naar kijken, hopelijk vindt hij wat.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: nieuw lid
Optelling van allemaal kleine slechte oorzakenflorett-59 schreef: ↑23 jul 2019, 09:43 Als de keerringen slecht zijn, start de brommer dan helemaal niet? Ik kan nu trappen wat ik wil, maar er gebeurt niks. Primo in Geldermalsen (J van Soelen) gaat er zo naar kijken, hopelijk vindt hij wat.
Enzo
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Beste mensen: hij loopt! Uiteindelijk was het simpel: de vorige eigenaar had een kapotte bougiekabel gerepareerd met stekkertjes. Een nieuwe kabel erop en hij loopt weer netjes. Nu nog de versnellingskabel inkorten, want het palletje schiet uit de kooi op het stuur. Sowieso zijn alle kabels slecht. Ga ik op termijn allemaal vervangen en blokrevisie komt er ook, maar eerst lekker brommen met dit perfecte weer. Bedankt voor alle hulp!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Beste mensen: hij loopt! Uiteindelijk was het simpel: de vorige eigenaar had een kapotte bougiekabel gerepareerd met stekkertjes. Een nieuwe kabel erop en hij loopt weer netjes. Nu nog de versnellingskabel inkorten, want het palletje schiet uit de kooi op het stuur. Sowieso zijn alle kabels slecht. Ga ik op termijn allemaal vervangen en blokrevisie komt er ook, maar eerst lekker brommen met dit perfecte weer. Bedankt voor alle hulp!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10802
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: nieuw lid
Dag Paul,
60 jaar oud jou Florett, mooi man, echt een bijzonder exemplaar.
Wijkt ook gigantisch af van de latere modellen Eitanken.
In zijn 60 jarige bestaan heeft die Eitank van jou al vele aanslagen op zijn leven moeten overwinnen, neem dat maar van mij aan.
De originele Bing waar jij het over heeft is nooit van toepassing geweest op jou Eitank, een Pallas carburateur werd hiervoor gebruikt.
Eigenlijk is het een aangepaste kreidler Amazone van 1958 waar ze de eerste serie Eitanken van hebben gemaakt.
Plaats even een rits foto`s van jou schoonheid.
Dan komen wij er zeker op terug en helpen indien gewenst met goed advies.
60 jaar oud jou Florett, mooi man, echt een bijzonder exemplaar.
Wijkt ook gigantisch af van de latere modellen Eitanken.
In zijn 60 jarige bestaan heeft die Eitank van jou al vele aanslagen op zijn leven moeten overwinnen, neem dat maar van mij aan.
De originele Bing waar jij het over heeft is nooit van toepassing geweest op jou Eitank, een Pallas carburateur werd hiervoor gebruikt.
Eigenlijk is het een aangepaste kreidler Amazone van 1958 waar ze de eerste serie Eitanken van hebben gemaakt.
Plaats even een rits foto`s van jou schoonheid.
Dan komen wij er zeker op terug en helpen indien gewenst met goed advies.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 jul 2019, 22:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
hallo Paul welkom.
grote kans dat ik je een keer tegen kom, ergens op de dijk in de Betuwe, wekelijks maak ik, met mooi weer de rivierdijken onveilig met mijn standaard, Beige Florett SL . zijn inderdaad prachtige routes, die dijken, behalve op zon en feestdagen, veel te druk !
gr ADK.
grote kans dat ik je een keer tegen kom, ergens op de dijk in de Betuwe, wekelijks maak ik, met mooi weer de rivierdijken onveilig met mijn standaard, Beige Florett SL . zijn inderdaad prachtige routes, die dijken, behalve op zon en feestdagen, veel te druk !
gr ADK.
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: nieuw lid
Hoi Paul.
Een Eitank en hij loopt nu goed.
Fijn man, dus dat wordt lekker toeren.
Zeker in de Betuwe, wellicht rijden wij komende zaterdag daar doorheen zoals elk jaar met de groep uit Soestdijk.
Wat foto's plaatsen van je Eitank zou leuk zijn.
Groet Nicolaas.
Een Eitank en hij loopt nu goed.
Fijn man, dus dat wordt lekker toeren.
Zeker in de Betuwe, wellicht rijden wij komende zaterdag daar doorheen zoals elk jaar met de groep uit Soestdijk.
Wat foto's plaatsen van je Eitank zou leuk zijn.
Groet Nicolaas.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw lid
Hoi, foto’s komen er, even uitzoeken hoe dat moet, lukt niet 1,2,3. Heb op de kreidler-museum.de-site de gegevens opgezocht. Klopt verrassend goed, ik heb nummer 752 000 K 53 moped. Zijn er 8000 van gemaakt. De Pallas H10/158 carb werd tot nummer 751 501 gebruikt. Dus mijn 752 had toch een Bing 1/10/53. ( met een 54 sproeier, hoe gedetailleerd wil je het hebben). Verder was er tot oktober 1958 een éénzitter, daarna een tweezitter.waarde 1959: 858 DM. Dan valt de €2000 euro nu nog mee . Foto’s volgen, ga zeker toerritten maken.