Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Ma is de Faak-Tillmanns en Greiner duurder dan JB of KD bij veel articelen...
Faak-Tillmanns en Greiner hebben wel veel onderdeelen die de anderen niet hebben....
Faak-Tillmanns en Greiner hebben wel veel onderdeelen die de anderen niet hebben....
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Enzo/Caspar, helemaal mee eens. Goedkoop is duurkoop. Ben zelf een techneut en wil altijd technisch het beste.
Uiteindelijk heb je daarmee de minste problemen en in het geval van een hobby, het meeste plezier.
Uiteindelijk heb je daarmee de minste problemen en in het geval van een hobby, het meeste plezier.
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Dankzij de site van Greiner kom ik nu erachter dat mijn huidige gasnaald 3mm korter is dan de gasnaald die er eigenlijk in zou moeten zittenEnzo-tvdzijden schreef: ↑01 aug 2019, 15:48 Jazeker,
Ik koop altijd hier
https://www.faak-tillmanns.com/shop/
En
http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... 8&pos=c258
(http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... ode=window). Verder lijkt alles wel te kloppen
Ik wordt steeds nieuwsgierig naar het afstellen straks en hoe die dan rijdt, als alles weer in elkaar staat. Eerst nog nieuwe orginele onderdelen.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
mij ook...
ik bestell ook bij Ritzerfeld...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
voor welke Gasschuif?????cippo schreef: ↑01 aug 2019, 23:43
Dankzij de site van Greiner kom ik nu erachter dat mijn huidige gasnaald 3mm korter is dan de gasnaald die er eigenlijk in zou moeten zitten
(http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... ode=window). Verder lijkt alles wel te kloppen
Ik wordt steeds nieuwsgierig naar het afstellen straks en hoe die dan rijdt, als alles weer in elkaar staat. Eerst nog nieuwe orginele onderdelen.
en ori is ma 1 Ring, geen 2 of 3 Ringen...
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Volgens Greiner zouden dit de orginele onderdelen zijn voor een Bing 1/17/54Eifelyeti schreef: ↑02 aug 2019, 11:04voor welke Gasschuif?????cippo schreef: ↑01 aug 2019, 23:43 Dankzij de site van Greiner kom ik nu erachter dat mijn huidige gasnaald 3mm korter is dan de gasnaald die er eigenlijk in zou moeten zitten
(http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... ode=window). Verder lijkt alles wel te kloppen
Ik wordt steeds nieuwsgierig naar het afstellen straks en hoe die dan rijdt, als alles weer in elkaar staat. Eerst nog nieuwe orginele onderdelen.
en ori is ma 1 Ring, geen 2 of 3 Ringen...
http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... &pos=c2805
En dit zou dan de gasschuif moeten zijn(die er nu ook al overigens inzit):
http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... ode=window
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
ja dat is so,
beeter direct met de nieuwe naadel ook de nieuwe korrecte naadelsproier erbij bestellen
bij de kleene Bing`s heft elke naadel sijn maat van Naadelbuis...
Bron: www.kreidlertreff-giessen.de
https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... rg_srf.htm
Kreidlertreff Gießen : .... Ein Großteil der Ersatzteile ist austauschbar. Nur im Bereich Nadeldüse und Düsennadel sollte man darauf achten, das man die Teile nicht vertauscht, obwohl sie sich sehr ähnlich sehen.
beeter direct met de nieuwe naadel ook de nieuwe korrecte naadelsproier erbij bestellen
bij de kleene Bing`s heft elke naadel sijn maat van Naadelbuis...
Bron: www.kreidlertreff-giessen.de
https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... rg_srf.htm
Kreidlertreff Gießen : .... Ein Großteil der Ersatzteile ist austauschbar. Nur im Bereich Nadeldüse und Düsennadel sollte man darauf achten, das man die Teile nicht vertauscht, obwohl sie sich sehr ähnlich sehen.
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 02 aug 2019, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
de 2.20 is niet de juiste voor deze carburateur, deze mist de extra gaatjes voor het bijmengen van lucht.
Het immitatiesetje bevat de juiste delen voor deze carburateur en zijn van verbazend goede kwaliteit, enige nadeel zijn de te gebruiken sproeiers, die zijn van de laatste typen Bing carburateurs o.a. Zundapp Sprinter. afstelling op deze set wordt sowieso moeilijk met deze carburateur
Het immitatiesetje bevat de juiste delen voor deze carburateur en zijn van verbazend goede kwaliteit, enige nadeel zijn de te gebruiken sproeiers, die zijn van de laatste typen Bing carburateurs o.a. Zundapp Sprinter. afstelling op deze set wordt sowieso moeilijk met deze carburateur
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
ook gezien.... bij het Foto
Van Bing kopiert
1/17/54 - Vergaser SRF stigele!
Hauptdüse ==> 44-021/86
Nadeldüse / Mischrohr ==> 45-152/2217
Düsennadel ==> 46-062
Nadelstellung ==> 3
Van Bing kopiert
1/17/54 - Vergaser SRF stigele!
Hauptdüse ==> 44-021/86
Nadeldüse / Mischrohr ==> 45-152/2217
Düsennadel ==> 46-062
Nadelstellung ==> 3
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Naaldsproeier is nu ook al een 2217. Maar omdat de naald niet klopt en hier en daar slijtagesporen zijn wil ik alles nieuw hebben. Daarom naast een nieuwe gasnaald ook een nieuwe naaldsproeier 2217, nieuwe gasschuif 12 en een setje nieuwe sproeiers.Eifelyeti schreef: ↑02 aug 2019, 15:45 ja dat is so,
beeter direct met de nieuwe naadel ook de nieuwe korrecte naadelsproier erbij bestellen
bij de kleene Bing`s heft elke naadel sijn maat van Naadelbuis...
Bron: www.kreidlertreff-giessen.de
https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... rg_srf.htm
Kreidlertreff Gießen : .... Ein Großteil der Ersatzteile ist austauschbar. Nur im Bereich Nadeldüse und Düsennadel sollte man darauf achten, das man die Teile nicht vertauscht, obwohl sie sich sehr ähnlich sehen.
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Ik heb de compressie gemeten en deze zit op net iets onder de 9 Bar. Dat lijkt me in orde of niet?Enzo-tvdzijden schreef: ↑28 jul 2019, 22:55Was ook te verwachten als hij 70 gaat. Dan is het geen ori brommer cilinder ( of hij is getuned ).
mooi stationair kan alleen bij frisse carburateur
goed afgestelde ontsteking
goede cilinder/passende zuiger ( meestal niet bij imi cilinders )
waardeloze hoogtoerige timing hebben ze meestal
Geen kracht in 4 is niet normaal. Of te zwaar vertand of versleten cilinder/zuiger
Enzo
De vertanding is 12x36. Dat is gebruikelijk voor een kreidler. Bougie is zwart(dus rijk), met 0.45mm afstand en vonkt prima.
inmiddels carburateur en luchtfilter helemaal schoon gemaakt en voorzien van orginele naaldsproeier 2217, hoofdsproeier 68 (of 70) en nieuwe gasnaald.
hij reageert nu constanter en beter dan met de oude te korte gasnaald. Hij rijd het beste met de 68/70 sproeiers. Hiertussen merk ik niet echt verschil. Heb het idee dat de top iets hoger ligt, maar dat kan ook maar schijnt zijn. Met een 64 hield hij in. Helaas heb ik geen 66 om die eens te proberen. Optrekken vanuit de 1 gaat helaas niet zoals het zou moeten. Dan komt hij langzaam op gang. Met alle sproeiers overigen. Als hij eenmaal rolt dan is het prima. Morgen maar eens kijken naar de uitlaat en schoonmaken. Dat kan ook nooit kwaad.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Je meet eigenlijk nooit compressie bij een Kreidler.
Ik kan je vertellen dat onder de 9 bar VEEL te laag is. Zit boven de 11.
Je moet de zuigerveer beoordelen tegen het licht voor rondom afdichting. Daarna de spleet met voelermaat.
Dan de zuiger opmeten met micrometer ( haaks op de pen ) en die maat overnemen op de tweepunts micrometer. Die gaat je cilinder in en kan je a op alle punten de inbouwspeling beoordelen en tevens de (on) rondheid.
Je zal zelf ook begrijpen dat jou set nog steeds als een “natte krant” loopt en je verder op zoek moet.
Om een voorbeeld te geven. Deugen je bo17 keerringen van je blok niet kan je stellen en uitwisselen wat je wil maar gaat nooit goed lopen.
Zelfde bij een slechte of slecht afgestelde ontsteking.
Enzo
Ik kan je vertellen dat onder de 9 bar VEEL te laag is. Zit boven de 11.
Je moet de zuigerveer beoordelen tegen het licht voor rondom afdichting. Daarna de spleet met voelermaat.
Dan de zuiger opmeten met micrometer ( haaks op de pen ) en die maat overnemen op de tweepunts micrometer. Die gaat je cilinder in en kan je a op alle punten de inbouwspeling beoordelen en tevens de (on) rondheid.
Je zal zelf ook begrijpen dat jou set nog steeds als een “natte krant” loopt en je verder op zoek moet.
Om een voorbeeld te geven. Deugen je bo17 keerringen van je blok niet kan je stellen en uitwisselen wat je wil maar gaat nooit goed lopen.
Zelfde bij een slechte of slecht afgestelde ontsteking.
Enzo
- cippo
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 20:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cippo stelt zijn allereerste Kreidler aan u voor.
Het blok gaat ook nog helemaal uit elkaar, alleen nu nog niet. Dat is iets voor in de wintermaanden. Wil nu nog een tijd kunnen rijden. Dat de motor aandacht verdiend hield ik rekening mee en wordt zo steeds meer duidelijk. Cilinder/zuiger/lagers/assen laat ik opmeten door een oud collega (geometrie techicus) in een klimaatkamer. Dan weet ik zeker dat goed en nauwkeurig gemeten wordt. Op basis daarvan kan ik dan verder bouwen. Voor nu probeer ik zoveel mogelijk zaken uit die makkelijk te doen zijn. Met name om weer een beetje gevoel te krijgen en de kreidler met en met te leren kennen. Het is bijna 25 jaar geleden dat ik voor het laatst aan een brommer heb gesleuteld. Ondertussen maar verder met sparen, verwacht namelijk wel de nodig nieuwe onderdelen nodig te hebben.