ik denk het is alt wat nieuws over de MVT DD11lazy rider schreef:Dus eigenlijk niet nieuws onder de zon .
Johan
Mvt onsteking
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Mvt onsteking
nu Rotor ook klar... 0,4mm eruit is ok...
MVT klar voor 2015
MVT klar voor 2015
- Bijlagen
-
- Polrad richtig.jpg (46.65 KiB) 2584 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Mvt onsteking
Hi Bart,
ik heb ermee getest, ma ook niet beeter dan de Digitaale MVT zonder Eprom. Warom is klaar en logisch, je an het niet so prcies aan de rechte punten timen in de Powerband.
nu ben ik alt 3 Jaaren tevreden met de Ignitech en het best wat te doen is bij een hoog getunde kleen inhoud is een frij programierbare ontsteking...
viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech#p739550
MVT was een step terug en ook met de binnenrotor zonder extra massa.... , minder Massa is minder snelheid
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Mvt onsteking
Bedankt voor je reactie. Ja ik weet dat een pvl met programmeerbare cdi beter is maar dan heb ik geen lichtEifelyeti schreef: ↑10 okt 2019, 17:34Hi Bart,
ik heb ermee getest, ma ook niet beeter dan de Digitaale MVT zonder Eprom. Warom is klaar en logisch, je an het niet so prcies aan de rechte punten timen in de Powerband.
nu ben ik alt 3 Jaaren tevreden met de Ignitech en het best wat te doen is bij een hoog getunde kleen inhoud is een frij programierbare ontsteking...
viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech#p739550
MVT was een step terug en ook met de binnenrotor zonder extra massa.... , minder Massa is minder snelheid
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Mvt onsteking
Zet je rotor bij een Epron cdi gelijk met de strepen als de zuiger boven in het dooie punt staat . Of moet je nog voor onsteking geven . Ik kan er zo weinig van vinden .
1.5 Heb ik al gelezen en 2.9mm voor onsteking
1.5 Heb ik al gelezen en 2.9mm voor onsteking
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Mvt onsteking
Maar bij een Epron cdi is dat dan ook het geval ?
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Mvt onsteking
Dit krijg ik er bij . En hier staat 2.9mm voor het bovenste dooie punt
- Bijlagen
-
- Epron tekst
- Screenshot_20191011-145313_WhatsApp.jpg (47.01 KiB) 1141 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Mvt onsteking
ja, ma aleen met eprom bedrijf... onder dan niet.....
je moet hem ja een Basis-vorontsteking geven..voor het verstellen van een berijk... dat maak ja dan de CDI niet meer
je moet hem ja een Basis-vorontsteking geven..voor het verstellen van een berijk... dat maak ja dan de CDI niet meer
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
- huubhouben
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 22 jul 2011, 19:20
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- hermanngas
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Mvt onsteking
Dacht het wel… van je vriend Ewald Rossner
http://www.motelek.net/andere/mvt/zundgen_mvt.png Als ik het goed zie rond de 6%. Maar wel een echte curve.
Ciao,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Mvt onsteking
ja, darom ook prima bij niet so heel hoogde touren goedjamojamo schreef: ↑06 aug 2022, 12:31Dacht het wel… van je vriend Ewald Rossner
http://www.motelek.net/andere/mvt/zundgen_mvt.png
767D9265-867B-4008-8241-BF0A523472D1.png
Als ik het goed zie rond de 6%. Maar wel een echte curve.
Ciao,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Mvt onsteking
Het stukje info over de curve in een MVT Premium ontbrak nog in de diverse topics op het forum. Ik weet natuurlijk niet of de cdi’s allemaal een gelijke curve hebben als die hier in de tabel afgebeeld.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Mvt onsteking
extra vor mijn nederlandse friend Eric
MVT vs. Puntontsteking
so te zien heft die wel ondeneruit niet veel voorontsteking (scooter tourenband denk ik)
heb het ens met het Ignitech Programma ingestellt, komma kan die niet instellen....
naar 13000 heft die Ewald ja niet verder getest...
(van de Bosch/Kokusan heb ik geen graden)
rood MVT
blauw Puntontsteking met 16 Graden/0.9 mm
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Mvt onsteking
Waar is de blauwe lijn?
Ik begrijp dat door een natuurkundig verschijnsel vertraging/verlating optreedt bij iedere dus ook puntenontsteking.
Het kan zijn dat het goed past bij de setup maar het is niet een bewust ontworpen curve zoals die door sommige fabrikanten zoals MVT in een cdi gestopt worden. Als de curve van een ontsteking een vast gegeven is kun je door verdraaiing van de stator alleen maar schuiven.
Als een puntenontsteking 16graden verloopt hebben we geen Powerboxen meer nodig maar moeten we allemaal op zoek naar oude Iskra Tomos ontstekingen want de Bosch puntenontstekingen van 40 jaar oud zijn allemaal stuk.:
Gr.,
Eric
Ik begrijp dat door een natuurkundig verschijnsel vertraging/verlating optreedt bij iedere dus ook puntenontsteking.
Het kan zijn dat het goed past bij de setup maar het is niet een bewust ontworpen curve zoals die door sommige fabrikanten zoals MVT in een cdi gestopt worden. Als de curve van een ontsteking een vast gegeven is kun je door verdraaiing van de stator alleen maar schuiven.
Als een puntenontsteking 16graden verloopt hebben we geen Powerboxen meer nodig maar moeten we allemaal op zoek naar oude Iskra Tomos ontstekingen want de Bosch puntenontstekingen van 40 jaar oud zijn allemaal stuk.:
Gr.,
Eric