Kreidler GT-TM 1967
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Kreidler GT-TM 1967
In de hoop dat er mensen weer de moeite nemen om hun project op de site te zetten hierbij mijn opbouwverslag.
Voorlopig kan ik pas verder met mijn 72'er RS als de wielen en het blok klaar zijn, maar wat moet je dan in tussentijd doen?
Ik ga een Kreidler GT opbouwen, maar dan zonder de Hondekop maar met een TM koplamp.
De klassieke looks van dit model door de grote spatborden vind ik gaaf, maar ik ben nog niet oud genoeg om de koplamp mooi te vinden.
De bedoeling is wel om alle Hondekop delen te verzamelen zodat ombouw naar een volledige GT altijd mogelijk is.
Op de site staat wel een mooie foto hoe die ooit moet worden, dan wel met een korte zwitserse buddy.
Voorlopig kan ik pas verder met mijn 72'er RS als de wielen en het blok klaar zijn, maar wat moet je dan in tussentijd doen?
Ik ga een Kreidler GT opbouwen, maar dan zonder de Hondekop maar met een TM koplamp.
De klassieke looks van dit model door de grote spatborden vind ik gaaf, maar ik ben nog niet oud genoeg om de koplamp mooi te vinden.
De bedoeling is wel om alle Hondekop delen te verzamelen zodat ombouw naar een volledige GT altijd mogelijk is.
Op de site staat wel een mooie foto hoe die ooit moet worden, dan wel met een korte zwitserse buddy.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Om te beginnen heb ik een partij onderdelen van een bekende/beruchte duitse kreidler dealer uit Bochem gekocht....
Hier zaten best wat onderdelen bij van een 67'er.
Hier zaten best wat onderdelen bij van een 67'er.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Vervolgens heb ik een Zwitsers GT frame gekocht beginnend met een 5.. ter vervanging van het 3. frame.
Dealer sticker van een grote bekende Zwitserse dealer. Een en ander gelukkig in de originele lak.
Dealer sticker van een grote bekende Zwitserse dealer. Een en ander gelukkig in de originele lak.
- Bijlagen
-
- IMG_2619.jpg (93.72 KiB) 4736 keer bekeken
-
- IMG_2618.jpg (49.52 KiB) 4736 keer bekeken
-
- IMG_2617.jpg (81.87 KiB) 4736 keer bekeken
-
- IMG_2616.jpg (87.35 KiB) 4736 keer bekeken
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Vervolgens een partij onderdelen van Nederlandse fietsenmaker overgenomen die inmiddels met pensioen is.
En daar zat een NOS achterspatbord bij van een GT.
Toch maar monteren in plaats van het gebruikte rode spatbord.
En daar zat een NOS achterspatbord bij van een GT.
Toch maar monteren in plaats van het gebruikte rode spatbord.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Kees gaat bouwen
En Marcel en ik hebben net een rode GT volledig gestript en opnieuw opgebouwd met hier en daar wat gepimpte delen eigen smaak.
Enzo
En Marcel en ik hebben net een rode GT volledig gestript en opnieuw opgebouwd met hier en daar wat gepimpte delen eigen smaak.
Enzo
- Bijlagen
-
- 31DD95A5-490C-432E-B11C-D7C43A7C51B1.jpeg (204.72 KiB) 4734 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 31 okt 2019, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Een mooie gebruikte onderbouw en standaard in de goede kleur vinden heb ik voorlopig opgegeven.
Dus maar een nieuw setje uit Portugal in Wolfheze gekocht, deze laat ik dan straks spuiten.
Tenslotte een voorvork van een 68'er als proef gemonteerd. Deze oliegedempt en niet meer vetgedempt, maar heeft wel de onderpoten met de niet doorlopende boutjes.
Voor de stevigheid maar een tijdelijk voorwiel erin gezet.
Dus maar een nieuw setje uit Portugal in Wolfheze gekocht, deze laat ik dan straks spuiten.
Tenslotte een voorvork van een 68'er als proef gemonteerd. Deze oliegedempt en niet meer vetgedempt, maar heeft wel de onderpoten met de niet doorlopende boutjes.
Voor de stevigheid maar een tijdelijk voorwiel erin gezet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Niet in ori grijs maar rood ziet er veel mooier uit.
- Bijlagen
-
- 91FF9E99-D879-4EE8-895C-1F5C5D36CA84.jpeg (311.18 KiB) 4726 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Mit dem ordentlichen Rahmen und dem neuen Schutzblech eine perfekte Basis ...pimvandongen schreef: ↑31 okt 2019, 13:51 Vervolgens een partij onderdelen van Nederlandse fietsenmaker overgenomen die inmiddels met pensioen is.
En daar zat een NOS achterspatbord bij van een GT.
Toch maar monteren in plaats van het gebruikte rode spatbord.
Gruß
Carsten
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Van Ries heb ik vervolgens een hele mooie gebruikte tank gekregen van een 68'er TM. Erg blij mee
Ik had alleen geen tankplaatjes in de goede kleur meer in de kast liggen, dus heb een setje immitatie erop gezet
Hopelijk kom ik nog een een setje in kleur tegen, en anders laten we deze wel spuiten..
De onderdelen van Maik bestonden uit 2 spatborden, een frame een buddy en wat klein spul.
Het achterspatbord en het frame had ik al aan de kant gelegd, en nu de buddy ook maar terug naar de opslag gestuurd.
Heb een mooi gebruikt zwitsers zadeltje met rekje gekocht.
Bij montage kwam ik er alleen achter dat het een GT zadel is met een TM rekje... Past net niet...
Nu op zoek naar het goede rekje, zal wel even duren ben ik bang...
Ik had alleen geen tankplaatjes in de goede kleur meer in de kast liggen, dus heb een setje immitatie erop gezet
Hopelijk kom ik nog een een setje in kleur tegen, en anders laten we deze wel spuiten..
De onderdelen van Maik bestonden uit 2 spatborden, een frame een buddy en wat klein spul.
Het achterspatbord en het frame had ik al aan de kant gelegd, en nu de buddy ook maar terug naar de opslag gestuurd.
Heb een mooi gebruikt zwitsers zadeltje met rekje gekocht.
Bij montage kwam ik er alleen achter dat het een GT zadel is met een TM rekje... Past net niet...
Nu op zoek naar het goede rekje, zal wel even duren ben ik bang...
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Bij de partij nieuwe onderdelen zaten ook wat gebruikte delen en een imitatie ballehoofdkapje.
Het voorvorkkapje is van een TM en eigenlijk niet geschikt voor een GT, maar aangezien het toch de bedoeling is om hem om te bouwen voldoet het voor nu.
Tenslotte een gebruikt rempedaal opgezocht en gemonteerd. Klopt dit voor een GT? Of zat hier nog het oude eitank pedaal op?
Het voorvorkkapje is van een TM en eigenlijk niet geschikt voor een GT, maar aangezien het toch de bedoeling is om hem om te bouwen voldoet het voor nu.
Tenslotte een gebruikt rempedaal opgezocht en gemonteerd. Klopt dit voor een GT? Of zat hier nog het oude eitank pedaal op?
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Uit Waskemeer een setje TM zijkappen in kleur gekocht en voor het oog gemonteerd.
Wel slordig dat de kappen korter zijn dat het spatbord..
Had nog een nieuwe imitatie kettingkast liggen, die er ook maar op gezet.
Volgende stap spatborden en spatbord beugels....
Heb er veel beugels bij.. 1 die niet doorgeboord is, en de andere passen allemaal niet echt lekker.......
Wel slordig dat de kappen korter zijn dat het spatbord..
Had nog een nieuwe imitatie kettingkast liggen, die er ook maar op gezet.
Volgende stap spatborden en spatbord beugels....
Heb er veel beugels bij.. 1 die niet doorgeboord is, en de andere passen allemaal niet echt lekker.......
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Das Bremspedal ist richtig, das alte Eiertank-Pedal mit den Rillen hat kein Blech für den Bremslichtschalter, wurde nur für die alten Eiertanks ohne Bremslicht verwendet, sh. auch hier und Folgeseite:pimvandongen schreef: ↑31 okt 2019, 15:04 Tenslotte een gebruikt rempedaal opgezocht en gemonteerd. Klopt dit voor een GT? Of zat hier nog het oude eitank pedaal op?
Bremspedal Eiertank
So einen Lenker hatte ich mal neu, aber verkauft, weil ich ihn selbst nicht gebrauchen konnte.
Falls Du davon weitere Bilder mit Maßen zum Vergleich haben möchtest, sag Bescheid.
Gruß
Carsten
- Bartje
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:12
- Locatie: Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler GT-TM 1967
Mooi project! Haha, wat heeft je leeftijd met het mooi vinden van de hondekop te maken? Heb je ook het gereedschapsbakje voor achterop het bagagerek?
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
gaaf model word het, die spatbord beugels zal niet zo makkelijk zijn. Ik moest een paar jaar terug een setje hebben voor 19 inch wielen dat was ook een ramp uiteindelijk een andere pasgemaakt
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Ik vrees dat je het er mee moet doen, de Hondekop werd met deze korte kappen geleverd.
Zoals te zien is op de folder.
Interessant zou zijn om te kijken hoe het er uit ziet als je de kappen verlengt.
Groet Kees
- Bijlagen
-
- Knipsel.JPG (43.09 KiB) 4608 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Naja, liegt eben einfach daran, dass ab 1965 für die gebläsegekühlten Motoren immer das gleiche Motorblech (15.64.96) verwendet wurde und man für das dicke, hintere Schutzblech der 1967er GT nicht ein neues, längeres Motorblech gemacht hat. Ab 1968 paßt es dann ja wieder.
Ich finde das aber nicht so tragisch.
Bei der Mustang hatte sich Kreidler später eines besseren besonnen und die Motorbleche dem dünnen Schutzblech angepaßt.
Gruß
Carsten
Ich finde das aber nicht so tragisch.
Bei der Mustang hatte sich Kreidler später eines besseren besonnen und die Motorbleche dem dünnen Schutzblech angepaßt.
Gruß
Carsten
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
@Bart , het hondekopmodel is nou niet bepaald het sportiefste model uit de serie...
@ Rene, ik heb een setje immi beugels in bestelling, ik ben benieuwd....
@ Cartsen, Danke für die super info, wie immer!
De te korte kappen is niet erg, maar als je kijkt wat ze allemaal aangepast hebben om van de super TS de stap te maken naar een GT. Dan zijn die kappen niet meer zo moeilijk.
Vervolgens hebben ze bij de ontwikkeling van de GT naar de TM weer heel veel aangepast, maar weer de kappen niet.
@ Rene, ik heb een setje immi beugels in bestelling, ik ben benieuwd....
@ Cartsen, Danke für die super info, wie immer!
De te korte kappen is niet erg, maar als je kijkt wat ze allemaal aangepast hebben om van de super TS de stap te maken naar een GT. Dan zijn die kappen niet meer zo moeilijk.
Vervolgens hebben ze bij de ontwikkeling van de GT naar de TM weer heel veel aangepast, maar weer de kappen niet.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Heb van de TM van Ries ook de achterschokbrekers gehad.
Mooie staat qua lak en demping, het chroom op de bussen moest je goed zoeken.
Ik heb de bussen omgewisseld met een setje nieuwe.
Mooie staat qua lak en demping, het chroom op de bussen moest je goed zoeken.
Ik heb de bussen omgewisseld met een setje nieuwe.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- VanHolt
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
- Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Dit ga ik zeker volgen,
Ben zelf een TM aan onderdelen aan het zoeken om deze met patina samen te bouwen.
Moest je ergens nog onderdelen tegenkomen die je niet nodig hebt graag een seintje.
Wat ik heel raar vindt is dat als ik gegevens van een TM zoek deze zowel met de GT(Diepe) spatborden als met de latere spatborden vindt, in het typenkompass boekje staat deze net zoals op je eerste foto, hoe zit dit eigenlijk?
Veel succes en sleutel plezier!
Mvg,
Ben.
Ben zelf een TM aan onderdelen aan het zoeken om deze met patina samen te bouwen.
Moest je ergens nog onderdelen tegenkomen die je niet nodig hebt graag een seintje.
Wat ik heel raar vindt is dat als ik gegevens van een TM zoek deze zowel met de GT(Diepe) spatborden als met de latere spatborden vindt, in het typenkompass boekje staat deze net zoals op je eerste foto, hoe zit dit eigenlijk?
Veel succes en sleutel plezier!
Mvg,
Ben.
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler GT-TM 1967
Ik heb nog een GT spatbord liggen, ruilen met je TM rekje?
Het is er iig 1 voor 17", daarom destijds niet gebruikt. Zo'n hondekop met een latere koplamp staat hier ook in de schuur, alleen dan in NL uitvoering en dan Rood.
Het is er iig 1 voor 17", daarom destijds niet gebruikt. Zo'n hondekop met een latere koplamp staat hier ook in de schuur, alleen dan in NL uitvoering en dan Rood.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
@ Ben, Klinkt goed, TM onderdelen zijn goed te vinden, ik zal het voor je in de gaten houden. Wat voor delen zoek je?
Ik denk dat het model 68 TM met diepe spatborden niet echt geproduceerd zijn, maar alleen voor de folder/presentatie.
Ook wel bijzonder zijn de hendels met ribbels, terwijl dit bij de 68'er RS gladde hendels zijn
@ azzink, op dit moment nog niet, ik heb nog twee spatborden. Als ik een ander rekje heb laat ik het je weten
@ enzo, hier is het precies andersom, ik heb nog 2 lange buddyseats en rekjes liggen, maar juist geen korte.
Ik denk dat het model 68 TM met diepe spatborden niet echt geproduceerd zijn, maar alleen voor de folder/presentatie.
Ook wel bijzonder zijn de hendels met ribbels, terwijl dit bij de 68'er RS gladde hendels zijn
@ azzink, op dit moment nog niet, ik heb nog twee spatborden. Als ik een ander rekje heb laat ik het je weten
@ enzo, hier is het precies andersom, ik heb nog 2 lange buddyseats en rekjes liggen, maar juist geen korte.
- VanHolt
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
- Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Kreidler GT-TM 1967
Hey Pim,
Bedankt om mee te kijken,
Ik heb net de plaat delen in antrazit gekocht, nu nog wachten op ontvangst en status op maken wat nog goed is en wat niet,
Deze delen zijn afkomstig van een GT, ik had deze foto al meermaals gezien en vond dat het wel stond op de TM(folder)
Ik heb nog een rekje nodig en gereedschapsbak, die hendels zou wel leuk zijn moest ik die vinden.
Koplamphouder en komplamp ook nog in antraciet.
Dan heb ik denk alles van de grote delen.
Zal binnekort een topic maken van de restauratie.
Mvg,
Ben.
Bedankt om mee te kijken,
Ik heb net de plaat delen in antrazit gekocht, nu nog wachten op ontvangst en status op maken wat nog goed is en wat niet,
Deze delen zijn afkomstig van een GT, ik had deze foto al meermaals gezien en vond dat het wel stond op de TM(folder)
Ik heb nog een rekje nodig en gereedschapsbak, die hendels zou wel leuk zijn moest ik die vinden.
Koplamphouder en komplamp ook nog in antraciet.
Dan heb ik denk alles van de grote delen.
Zal binnekort een topic maken van de restauratie.
Mvg,
Ben.