New Competition 60,3CC afstellen
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
New Competition 60,3CC afstellen
Na een geslaagde revisie van mijn vierbak direct blok ben ik gaan kijken naar een andere cilinder om toch ietsje meer snelheid te behalen. Ik ben uiteindelijk voor een New competition 60.3CC blokcilinder gegaan met bijpassende hogedrukkop. Ik heb hier een 17MM imi Bing bij, en een standaard 32MM Uitlaat. Ik ga deze set binnenkort monteren en was benieuwd waar ik het beste mee kon beginnen qua sproeier en voorontsteking. Ik dacht zelf aan het beginnen met sproeiermaatje 90 en vanuit daar omlaag te gaan. Bosch W5AC bougie zat er bij. Is dit correct of te koud/warm? Ik begrijp dat dit allemaal lastig te zeggen is, maar als ik de goeie richting in word gestuurd, ben ik tevreden.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: New Competition 60,3CC afstellen
ik heb nog geen gegevens van deze blokcilinder NC 60 cilinder .
wel de 50 cc blok cilinder ….. 2,9 pk [ die was niet goed ] [ zie topic nc cilinder ]
de nc blokcilinder -snor 50 cc ,,die ziet er goed uit [ daar is nog wel iets goed uit te maken .]
de nc 50 cc RS cilinder [ met tuut uitlaat , die heeft een hoge timing ] 15 ribs .
de nc 13 ribs cilinder ,, die heeft timingen daar wil ik nog niet eens over praten [ wietse weet daar alles van ]
##
wel de 50 cc blok cilinder ….. 2,9 pk [ die was niet goed ] [ zie topic nc cilinder ]
de nc blokcilinder -snor 50 cc ,,die ziet er goed uit [ daar is nog wel iets goed uit te maken .]
de nc 50 cc RS cilinder [ met tuut uitlaat , die heeft een hoge timing ] 15 ribs .
de nc 13 ribs cilinder ,, die heeft timingen daar wil ik nog niet eens over praten [ wietse weet daar alles van ]
##
- zwaluw
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:52
- Locatie: De Koog - Texel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: New Competition 60,3CC afstellen
In 2017 heb ik zon NC cilinder de poorten opgemeten met de bijbehorende zuiger ,
uitlaatpoort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaatpoort 127 graden.
Ik zelf heb toen een andere zuiger van het merk meteor ingemeten met 0,04 honderste speling en die aangepast aan de inlaatkant op 145 graden
Toen de cilinderkop aangepast op met een squish van 1 mm en een compressieverhouding van 1 op 12 en toen een 18 mm Bing met 78 hoofdsproeier en 35 stationair sproeier .
uitlaat is een fluister met een 32 mm bocht en niet ingekort , ontsteking is een kokusan en die op 1,1 mm gezet bij 2000 toeren .
Moet zeggen dat het goed loopt met veel power onderin met een top van +/- 90 km met een directe 5 bak met 13-36 tandwiel verhouding .
zwaluw
uitlaatpoort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaatpoort 127 graden.
Ik zelf heb toen een andere zuiger van het merk meteor ingemeten met 0,04 honderste speling en die aangepast aan de inlaatkant op 145 graden
Toen de cilinderkop aangepast op met een squish van 1 mm en een compressieverhouding van 1 op 12 en toen een 18 mm Bing met 78 hoofdsproeier en 35 stationair sproeier .
uitlaat is een fluister met een 32 mm bocht en niet ingekort , ontsteking is een kokusan en die op 1,1 mm gezet bij 2000 toeren .
Moet zeggen dat het goed loopt met veel power onderin met een top van +/- 90 km met een directe 5 bak met 13-36 tandwiel verhouding .
zwaluw
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Lucas2002 schreef: ↑25 nov 2019, 20:02 Na een geslaagde revisie van mijn vierbak direct blok ben ik gaan kijken naar een andere cilinder om toch ietsje meer snelheid te behalen. Ik ben uiteindelijk voor een New competition 60.3CC blokcilinder gegaan met bijpassende hogedrukkop. Ik heb hier een 17MM imi Bing bij, en een standaard 32MM Uitlaat. Ik ga deze set binnenkort monteren en was benieuwd waar ik het beste mee kon beginnen qua sproeier en voorontsteking. Ik dacht zelf aan het beginnen met sproeiermaatje 90 en vanuit daar omlaag te gaan. Bosch W5AC bougie zat er bij. Is dit correct of te koud/warm? Ik begrijp dat dit allemaal lastig te zeggen is, maar als ik de goeie richting in word gestuurd, ben ik tevreden.
Begin eens met het bepalen van de timingen van deze 60cc van de firma NewCompetition.
Daarna deel je die informatie hier, wat een reactie af van de specialisten zoals Claus en dan zal ander potentiele kopers ook duidelijk worden of dit een Topper of een Flopper is
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: New Competition 60,3CC afstellen
zwaluw schreef: ↑29 nov 2019, 18:59 In 2017 heb ik zon NC cilinder de poorten opgemeten met de bijbehorende zuiger ,
uitlaatpoort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaatpoort 127 graden.
Ik zelf heb toen een andere zuiger van het merk meteor ingemeten met 0,04 honderste speling en die aangepast aan de inlaatkant op 145 graden
Toen de cilinderkop aangepast op met een squish van 1 mm en een compressieverhouding van 1 op 12 en toen een 18 mm Bing met 78 hoofdsproeier en 35 stationair sproeier .
uitlaat is een fluister met een 32 mm bocht en niet ingekort , ontsteking is een kokusan en die op 1,1 mm gezet bij 2000 toeren .
Moet zeggen dat het goed loopt met veel power onderin met een top van +/- 90 km met een directe 5 bak met 13-36 tandwiel verhouding .
zwaluw
-----------------------------------------
De gemeten timingen zijn een goede basis. (Van deze nc cilinder)
De inlaat aanpassing is prima.
Prima uitleg opver de afstelling.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Het is eerder regel dan uitzondering dat de timing verschillen tussen "dezelfde" cilinder aanwezig en meetbaar zijn. Zelf meten, daar begint het mee.LVS schreef: ↑01 dec 2019, 08:22zwaluw schreef: ↑29 nov 2019, 18:59 In 2017 heb ik zon NC cilinder de poorten opgemeten met de bijbehorende zuiger ,
uitlaatpoort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaatpoort 127 graden.
Ik zelf heb toen een andere zuiger van het merk meteor ingemeten met 0,04 honderste speling en die aangepast aan de inlaatkant op 145 graden
Toen de cilinderkop aangepast op met een squish van 1 mm en een compressieverhouding van 1 op 12 en toen een 18 mm Bing met 78 hoofdsproeier en 35 stationair sproeier .
uitlaat is een fluister met een 32 mm bocht en niet ingekort , ontsteking is een kokusan en die op 1,1 mm gezet bij 2000 toeren .
Moet zeggen dat het goed loopt met veel power onderin met een top van +/- 90 km met een directe 5 bak met 13-36 tandwiel verhouding .
zwaluw
-----------------------------------------
De gemeten timingen zijn een goede basis. (Van deze nc cilinder)
De inlaat aanpassing is prima.
Prima uitleg opver de afstelling.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Bedankt voor de reacties! Ik ga volgend weekend de setup monteren en afstellen en laat vervolgend weten wat ik er van vind. Timing bepalen/meten heb ik nog nooit gedaan zou me hier binnekort wel in gaan verdiepen.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Daar word niemand wijzer van
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Oh ja hoor, stuur hem anders voor montage eerst even langs Claus of mij, dan weet je het zeker.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: New Competition 60,3CC afstellen
Dit weekend heb ik de gehele setup gemonteerd. Na veel testen kwam ik op 1.1MM vooronsteking, sproeier maat 86 en de gasnaald volledig naar beneden uit. Brommer liep exact 80 en kwam makkelijk hoog in de toeren. Ik heb de kennis van een tuner niet maar voor mijn gevoel is de 60.3CC NC cilinder zo slecht nog niet . Ben nog wel benieuwd wat andere mensen van de cilinder vinden en wat hun setup is.