Cilinder getuned door LVS

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#351 Bericht door Eifelyeti » 24 mei 2015, 19:43

weer een cilindertje van LVS
deze is naar Bitburg (D)

Uitlaattiming is 185° voor ori RS uitlaat te gebruiken en 20mm Bing
de zuiger is een 44er RSP smedzuiger
Bijlagen
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG (74.19 KiB) 8919 keer bekeken
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG (86.27 KiB) 8919 keer bekeken
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG (57.74 KiB) 8919 keer bekeken
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG (85.8 KiB) 8919 keer bekeken
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG (119.5 KiB) 8919 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#352 Bericht door Eifelyeti » 25 mei 2015, 19:10

weer een zuigergestuurde 80cc cilinderkit, met een 44er 90mm de Jager Krukas en 48er barikit zuiger van Emot :D

KT kop met losse verbrandingskamer
Bijlagen
IMG_7778.JPG
IMG_7778.JPG (96.08 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7777.JPG
IMG_7777.JPG (62.71 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7776.JPG
IMG_7776.JPG (73.03 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7785.JPG
IMG_7785.JPG (99.76 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7786.JPG
IMG_7786.JPG (78.41 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7789.JPG
IMG_7789.JPG (87.04 KiB) 8822 keer bekeken
IMG_7782.JPG
IMG_7782.JPG (118.28 KiB) 8822 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8419
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#353 Bericht door Andy » 25 mei 2015, 21:59

Zo te zien zuigergestuurd !!! Welke uitlaat ga je gebruiken ???

Andy,

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#354 Bericht door Eifelyeti » 26 mei 2015, 10:24

Andy schreef:Zo te zien zuigergestuurd !!! Welke uitlaat ga je gebruiken ???

Andy,
de Kiesler GP3 wil Josef rijden.... is de voorrijder bij de Eifeltour....

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8419
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#355 Bericht door Andy » 26 mei 2015, 10:50

Een uitlaat vinden/maken is het lastigste bij dit soort nieuwe projecten, is makkelijker als iemand anders al een half jaar aan het testen en afstellen is geweest.

Ik ben ook een tijdje bezig geweest om mijn 70cc goed aan het lopen te krijgen en uiteindelijk was een standaard uitlaat het best.
Veel meer koppel en rond de 10.000rpm, blijft nog langer heel ook.

Andy,

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9586
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 32 times
Been thanked: 49 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#356 Bericht door nozems » 26 mei 2015, 11:13

Andy, het hangt ook wel een beetje af wat de timingen zijn van deze 80cc setup, als die niet te hoog gekozen is kan dat heel erg goed en fijn rijden met een standaard pijp. Mooi setje zo te zien.

De kiesler gp3 deed het op mijn 80cc wel aardig hoor, heel laag toerig, nog minder als met de standaard uitlaat wel kreeg ik last van de verstoring die zo'n beetje op de helft van je max vermogen ligt..wat bij mij zo rond de 4000rpm lag, het bekende horten en stoten (wat je vaak ook ziet bij heftig getunde membraan kanonnen met binnenrotor ontsteking) gelukkig rijdt ik wel met een vliegwiel dus dat scheelde wel wat. De uitlaat was/is wel geschikt als cruise uitlaat.....maar hij miste bij mij toch teveel toeren, je kon je hand zo op de uitlaat liggen na een ritje en hij was niet zo taai en soepel als met de standaard uitlaat.

Maar ik denk naarmate de cilindertuning hoger is je niet meer wegkomt met een standaard uitlaat en dan kan de kiesler wellicht een goede keus zijn...het moet wel je smaak zijn, want het is wel een erg dikke uitlaat, bijna net zo opgeblazen als bij bv een 110cc setup, dat steekt naar mijn smaak wel erg af op een kleine Kreidler.

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#357 Bericht door Eifelyeti » 26 mei 2015, 20:26

voor 80cc en Kiesler GP3 een goede uitlaat tot 10000 touren, meer wil die niet maaken...

Fotos van de carters
Bijlagen
IMG_7816.JPG
IMG_7816.JPG (114.48 KiB) 8670 keer bekeken
IMG_7810.JPG
IMG_7810.JPG (113.92 KiB) 8670 keer bekeken
IMG_7811.JPG
IMG_7811.JPG (99.63 KiB) 8670 keer bekeken
IMG_7815.JPG
IMG_7815.JPG (71.55 KiB) 8669 keer bekeken
IMG_7814.JPG
IMG_7814.JPG (87.27 KiB) 8670 keer bekeken

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2224
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cilinder getuned door LVS

#358 Bericht door huib » 29 mei 2015, 23:04

Ik vin dit ook wel mooi... wat zijn nu de kosten vraag ik me af? Als je deze hoger in timing zet kan hij toch wel toeren gaan maken? Ik wil niet zo'n tractor. groet Huib

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9586
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 32 times
Been thanked: 49 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#359 Bericht door nozems » 30 mei 2015, 07:49

zo'n tractor rijdt wel heel relaxed Huib. Maar natuurlijk, als ik sneller willen dan zal de uitlaatpoort flink groter moeten worden en de timingen omhoog PS-uitlaat eronder Mikuni 26mm erop mooie binnenrotor ontsteking erop en knallen maar, dan beukt zo'n 80cc net zoveel toeren als jouw 60je nu doet.

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#360 Bericht door Eifelyeti » 01 jun 2015, 12:09

huib schreef:Ik vin dit ook wel mooi... wat zijn nu de kosten vraag ik me af? Als je deze hoger in timing zet kan hij toch wel toeren gaan maken? Ik wil niet zo'n tractor. groet Huib
Hi,

het sijn er ook cilinders van gemaakt met 189° timing, ook met membraan.... :D

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2224
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cilinder getuned door LVS

#361 Bericht door huib » 01 jun 2015, 19:02

Gaat het goed met zo'n barikit zuiger Pascal?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9586
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 32 times
Been thanked: 49 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#362 Bericht door nozems » 02 jun 2015, 08:47

Bij mij wel Huib, nu draai ik natuurlijk relatief met weinig toeren (max zo'n 10.000rpm) maar eigenlijk hoort deze zuiger niet bij een set als de mijne hij is ontzettend conisch, met de inbouwspeling wat ca 4honderste was had de zuiger bovenin al bijna 2tiende ruimte, dat geeft thermisch wel ruimte. (ik heb er een met dubbele veer in zitten, maar ze zijn bij Martijn met een 1MM veer te verkrijgen, met het slotje versprongen en in het midden, mocht je dat willen)

Voor het goede zou ik hem heter moeten stoken/meer toeren draaien, aan de andere kant zegt mijn bougie dat hij toch wel goed warm wordt en door de standaard uitlaat zal hij ook niet koud blijven, wat vast te begrijpen valt, dit gaat tot nu toe al 14300km goed met dezelfde zuiger en zuigerveren...hoewel ik niet de standaard Barikit veren gebruik.

Maar ondanks dat de zuiger zoveel ruimte heeft lijkt hij nog niet erg versleten, dus ik denk prijstechnisch en kwa levenduur een goede keus, vraag anders Martijn hoe of wat...voor 45euro kun je er niet veel van zeggen, al heb je een gesmeede crosszuiger van zeg 200euro als er iets niet goed is afgesteld gaat zo'n dure zuiger ook stuk.

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#363 Bericht door Eifelyeti » 29 apr 2017, 09:24

Hallo,

Mirko heft een LVS getunde 60cc zuigergestuurd. die is hier alt te zien, was 185 en heft een update bekommen van LVS.
Timing is nu 188 Graden als een 8 poorter, zonder de carters aan te passen. kop heft een nieuwe binnekop gekregen

-Bing 23mm
-Kokusan 12V
-Dick Baan 60cc pijp met boucht.
-Koker met 2 gatten

Weer top werk van Claus.....
De Tester D.N.-performans in Aaken, heft vertellt dat de tuner goed werk heft gedaan. :D

het verlies van koppeling 14PK naar achterwiel 11,6PK is wel veel :cry: find ik....heft ook rechte rechte vertanding montiert....

1. aan het Rad download/file.php?id=148924
2. aan de Koppeling download/file.php?mode=view&id=148923
Bijlagen
mg7017800x600.jpg
mg7017800x600.jpg (55.94 KiB) 5319 keer bekeken
img7032800x600.jpg
img7032800x600.jpg (39.22 KiB) 5319 keer bekeken
mg7016800x600.jpg
mg7016800x600.jpg (74.58 KiB) 5319 keer bekeken
kreidler rad.pdf
(43.51 KiB) 190 keer gedownload
kreidler kupplung.pdf
(36.54 KiB) 277 keer gedownload

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6313
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#364 Bericht door Eifelyeti » 02 dec 2019, 11:04

LVS heft weer wat cilindertjes gemaakt..... :D

3 naar D
2 naar NL
1 naar B
1.jpg
1.jpg (78.67 KiB) 232 keer bekeken

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Has thanked: 44 times
Been thanked: 22 times

Re: Cilinder getuned door LVS

#365 Bericht door rene albers 2takt » 03 dec 2019, 21:29

een vakman Claus

Plaats reactie