Ik vind de echte mooi genoeg, bijna als nieuw
Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Zal straks het slotje even over zetten. Gelijk aan stuurslot.
Enzo
- Bijlagen
-
- C92E4D36-1C6D-4DB7-ACBD-6E2A661CE0BD.jpeg (213.25 KiB) 2442 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
De oude exemplaren zijn nog wel eens krokant heb ik gemerkt.Enzo-tvdzijden schreef: ↑06 jan 2020, 18:31 Een smetteloze nieuwe imi of een echte met gebruik spoortjes.
Weten jullie het al ?
Enzo
Deurtje breekt dan vrij snel af.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Deze gelukkig nietCaspar schreef: ↑06 jan 2020, 19:11De oude exemplaren zijn nog wel eens krokant heb ik gemerkt.Enzo-tvdzijden schreef: ↑06 jan 2020, 18:31 Een smetteloze nieuwe imi of een echte met gebruik spoortjes.
Weten jullie het al ?
Enzo
Deurtje breekt dan vrij snel af.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Die verbleekt met een paar jaar naar een dubieus muis grijze kleur.Een smetteloze nieuwe imi
De zwarte kabel geleider? gewoon zwart, dat hij op de folder in een blanke uitvoering staat zal te maken hebben met het ontbreken van de juiste voor de folder foto.
Je oude van het wrak was immers ook zwart, en dat zegt mij genoeg.
Voor de rest wordt het voor de Kreidler RS liefhebbers een jaloers makende Kreidler van een heel hoog niveau.
Waanzinnig mooi op de foto`s, in het echt zal het helemaal een gekkenhuis zijn.
Gelukkig voor de anderen bestaat de mooiste kreidler verkiezing niet meer op het forum, ze zouden gedegradeerd worden tot figuranten is mijn overtuiging.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (08 aug 2020, 10:20)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Dank je Henk. Had ook niet gedacht dat het zo zou lopen.
Eerste plan was eigenlijk poetsen en netjes maken wat nodig was. Maar aan dat gele plaatwerk was niet meer aan te komen.
Enzo
Eerste plan was eigenlijk poetsen en netjes maken wat nodig was. Maar aan dat gele plaatwerk was niet meer aan te komen.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Henk, Du hast Recht, den einzigen schwarzen Halter, den sie noch hatten, hatten sie für die Mustang in dem selben Prospekt verbraucht, für die gelbe RS war dann leider nur noch der blanke über ...Henk 3bakvoet schreef: ↑06 jan 2020, 19:32De zwarte kabel geleider? gewoon zwart, dat hij op de folder in een blanke uitvoering staat zal te maken hebben met het ontbreken van de juiste voor de folder foto.Een smetteloze nieuwe imi
Je oude van het wrak was immers ook zwart, en dat zegt mij genoeg.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Vanmiddag uit werk het slotje gemonteerd en meteen het kastje op het spatbord geschroefd met de zwarte slotboutjes.
Daar aan het frame gehangen en vast gezet.
Nu kunnen we eindelijk aan de draadboom gaan beginnen.
Enzo
Daar aan het frame gehangen en vast gezet.
Nu kunnen we eindelijk aan de draadboom gaan beginnen.
Enzo
- Bijlagen
-
- E00D9ABF-4C62-4827-B62A-04D1A090E386.jpeg (166.17 KiB) 2307 keer bekeken
-
- 1BE4E706-C62F-4C61-A358-FAC4029A72C5.jpeg (177.76 KiB) 2307 keer bekeken
-
- 2BFC1E03-3E88-4C64-82D0-07659A5000EE.jpeg (163.4 KiB) 2307 keer bekeken
-
- F7F740A3-0F82-43A9-AC06-0227673D8B9B.jpeg (440.16 KiB) 2307 keer bekeken
-
- 9D126E09-F507-42D3-98A8-2249C0E0C71C.jpeg (390.94 KiB) 2307 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Ja met de draadjes aan de slag
- Bijlagen
-
- 5C4A8231-8D40-4922-82E4-7255BE83885E.jpeg (251.72 KiB) 2173 keer bekeken
-
- 3C8CABB8-0924-4CCA-9C32-075A5D51CAE6.jpeg (141.78 KiB) 2195 keer bekeken
-
- 83B2D0F3-6EA6-43A4-B496-8AB6706D8F57.jpeg (324.59 KiB) 2195 keer bekeken
-
- 19558B2B-AF2A-4235-B36A-75E21702525E.jpeg (278.57 KiB) 2195 keer bekeken
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Super netjes!
Geen adereindhulsjes bij de remschakelaar misschien? Ok, niet ori.
Geen adereindhulsjes bij de remschakelaar misschien? Ok, niet ori.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Auch wenn es hier hin und wieder empfohlen wird, Aderendhülsen zu verwenden. Unter anderem von Leuten, die ich sehr schätze.Enzo-tvdzijden schreef: ↑09 jan 2020, 21:47Alle elektra dozen en tangen liggen in de werkplaats.
Enzo
Ich hatte noch nie ein Problem mit verlöteten Kabelenden und Lüsterklemmen, so wie es original gemacht wurde.
Deswegen werde ich persönlich es auch dabei belassen, z.B. direkt an der Zündung, Bremslichtschalter, Scheinwerfer vorn und Rücklicht.
Mir gefällt die originale Optik und Umsetzung, auch bei solchen Details, und wenn nichts trifftiges dagegen spricht, bleibe ich dabei.
Wie so häufig gibt es mehrere Möglichkeiten, da sollte sich jeder das passende heraussuchen dürfen.
Gruß
Carsten
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Solderen is mooi voor de interne bedrading van een radio of zo. Bewegende en trillende draden kun je beter voorzien van een ader-eindhulsje of kabelschoen.
Vooral als ze direct onder een schroef zitten zoals in een kroonsteen of remlichtschakelaar.
Zelfs verplicht bij laagspanning volgens NEN1010.
Maar Kreidler heeft zwakstroom en geen laagspanning.
Probleem is dat het vloeimiddel in de soldeertin het koper aantast , de draad word naast de soldering steeds zwakker en zal uiteindelijk breken.
Ik heb zo'n breuk gehad in de gele draad van mijn RS , in de Motoplat ontsteking van de KS80 , en in het dieselpomp relais van een VW Transporter 2,5 TDI.
In de laatste 2 gevallen stopte de motor er mee
Maar inderdaad: adereindhulsjes zijn niet origineel op een Kreidler. Het is alleen een verbetering van de betrouwbaarheid.
Vooral als ze direct onder een schroef zitten zoals in een kroonsteen of remlichtschakelaar.
Zelfs verplicht bij laagspanning volgens NEN1010.
Maar Kreidler heeft zwakstroom en geen laagspanning.
Probleem is dat het vloeimiddel in de soldeertin het koper aantast , de draad word naast de soldering steeds zwakker en zal uiteindelijk breken.
Ik heb zo'n breuk gehad in de gele draad van mijn RS , in de Motoplat ontsteking van de KS80 , en in het dieselpomp relais van een VW Transporter 2,5 TDI.
In de laatste 2 gevallen stopte de motor er mee
Maar inderdaad: adereindhulsjes zijn niet origineel op een Kreidler. Het is alleen een verbetering van de betrouwbaarheid.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Alles richtig, was Du sagst.
Die Frage ist nur, in wie weit werden denn die Kabel bei einer Kreidler bewegt und schwingend belastet ?
Wie gesagt, ich hatte noch nie ein gebrochenes Kabel an einer Kreidler.
Wenn es mir mal passieren sollte, dann würde ich auf Aderendhülsen umstellen, vorher nicht.
Gruß
Carsten
Die Frage ist nur, in wie weit werden denn die Kabel bei einer Kreidler bewegt und schwingend belastet ?
Wie gesagt, ich hatte noch nie ein gebrochenes Kabel an einer Kreidler.
Wenn es mir mal passieren sollte, dann würde ich auf Aderendhülsen umstellen, vorher nicht.
Gruß
Carsten
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
ben ik met eens, dan is het kabel laater direct achter de huls afgebroken....
soldeeren find ik ook beeter bij die 10W , het lood is ja ook veel langer in het kabel erin...
soldeeren find ik ook beeter bij die 10W , het lood is ja ook veel langer in het kabel erin...
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Grundsätzlich gebe ich Caspar Recht, der Nachteil beim Löten ist der starke Steifigkeitssprung zwischen Kabel ohne Lötzinn und der Stelle, wo das Lötzinn anfängt, zudem kommt der angesprochene chemische und thermische Vorgang. Diese Nachteile hat man bei den Aderendhülsen nicht.
Deswegen setzt man heutzutage die Aderendhülsen ein, zudem geht es ja auch viel schneller (Produktivität), Verbindungen von Wasser- und Heizungsrohren werden ja auch nur noch geklemmt und nicht mehr gelötet.
Die Frage ist eben nur, wie stark werden denn die Kabel bei einer Kreidler bewegt und wie stark werden sie zum Schwingen angeregt.
Wie gesagt hatte ich mit den gelöteten Enden nie ein Problem und die gelöteten Enden haben auch wieder andere Vorteile, zudem sind sie mir irgendwie sympathischer und eben original.
Deswegen werde ich keine Aderendhülsen einsetzten, das kann ja letztlich auch jeder machen, wie er mag.
Nur finde ich es immer gut, wenn verschiedene Sichtweisen dazu aufgeführt werden, so kann sich jeder eine eigene Meinung bilden und es für sich entscheiden.
Gruß
Carsten
Deswegen setzt man heutzutage die Aderendhülsen ein, zudem geht es ja auch viel schneller (Produktivität), Verbindungen von Wasser- und Heizungsrohren werden ja auch nur noch geklemmt und nicht mehr gelötet.
Die Frage ist eben nur, wie stark werden denn die Kabel bei einer Kreidler bewegt und wie stark werden sie zum Schwingen angeregt.
Wie gesagt hatte ich mit den gelöteten Enden nie ein Problem und die gelöteten Enden haben auch wieder andere Vorteile, zudem sind sie mir irgendwie sympathischer und eben original.
Deswegen werde ich keine Aderendhülsen einsetzten, das kann ja letztlich auch jeder machen, wie er mag.
Nur finde ich es immer gut, wenn verschiedene Sichtweisen dazu aufgeführt werden, so kann sich jeder eine eigene Meinung bilden und es für sich entscheiden.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Weer wat prutsen. Een 1975 RS heeft een afwijkende draadboom. Gaat parallel aan de hoofd draadboom apart naar de zijkast, cockpit en de knippers. Onder het frame wordt de boel gekoppeld en in de rubberen hoes gedaan. Achter met voor en de schakelaar.
Bij latere modellen gaan de kabels onder de tank naar achter.
Ook nog een mooie massadraad getrokken in een sok waar maar 1 draad in kan. Deze gaat naar achter en geeft het achterlicht en knipperlicht de broodnodige massa.
Enzo
Bij latere modellen gaan de kabels onder de tank naar achter.
Ook nog een mooie massadraad getrokken in een sok waar maar 1 draad in kan. Deze gaat naar achter en geeft het achterlicht en knipperlicht de broodnodige massa.
Enzo
- Bijlagen
-
- ED02740F-5EDB-4AF9-845F-C7DC993BE633.jpeg (246.65 KiB) 1964 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 12 jan 2020, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
pffff sorry dat ik het zeg maar wat een gepruts zegEnzo-tvdzijden schreef: ↑11 jan 2020, 21:19 Weer wat prutsen. Een 1975 RS heeft een afwijkende draadboom. Gaat parallel aan de hoofd draadboom apart naar de zijkast, cockpit en de knippers. Onder de tank wordt de boel gekoppeld en in de rubberen hoes gedaan. Achter met voor en de schakelaar.
Bij latere modellen gaan de kabels onder de tank naar achter.
Ook nog een mooie massadraad getrokken in een sok waar maar 1 draad in kan. Deze gaat naar achter en geeft het achterlicht en knipperlicht de broodnodige massa.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Mag je zeggen Arno. Ik vind dat juist leuk om het in ere te herstellen. Eerder heb ik al gezegt dat de grootste moeilijkheid en uitdaging is om het in originele staat te restaureren. Ook al zijn er veel mooiere, betere, makkelijkere en betrouwbare oplossingen.arno meijer schreef: ↑11 jan 2020, 21:37pffff sorry dat ik het zeg maar wat een gepruts zegEnzo-tvdzijden schreef: ↑11 jan 2020, 21:19 Weer wat prutsen. Een 1975 RS heeft een afwijkende draadboom. Gaat parallel aan de hoofd draadboom apart naar de zijkast, cockpit en de knippers. Onder de tank wordt de boel gekoppeld en in de rubberen hoes gedaan. Achter met voor en de schakelaar.
Bij latere modellen gaan de kabels onder de tank naar achter.
Ook nog een mooie massadraad getrokken in een sok waar maar 1 draad in kan. Deze gaat naar achter en geeft het achterlicht en knipperlicht de broodnodige massa.
Enzo
En ja er is gewoon een duidelijk onderdelenboek en schema beschikbaar. Dus dat gepruts valt ook wel weer mee.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
is ook niet lang daarna veranderd..
De doorverbinder (No:24) was eerst een 3 voudige AMP doorverbinder , werd later een 3M Scotsch blokje zonder de rubbers (No: 25+26)
De doorverbinder (No:24) was eerst een 3 voudige AMP doorverbinder , werd later een 3M Scotsch blokje zonder de rubbers (No: 25+26)