Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Beste forumleden,
Mijn beste wensen, veel kreidler plezier en een goede gezondheid.
Ik heb een 60cc Ajh cilinderset gekocht, hij zou dezelfde timingen hebben als een 15.03.77 (5,8pk geforceerd),
dus de verwachtingen waren groots, de uitkomst kunnen jullie al raden.
Eerste montage, alles past, niks raakt, cilinderkop mooi op bolling zuiger gemaakt, zuigerveer op 0,08 slotspeling.
Wat valt op, deckhight, meer dan 2 mm. zuiger is shit, slechte kwaliteit en rammelt als hij warm komt.
Tweede montage, meteor zuiger gevraagd bij leverancier, 75€ zou dezelfde bolling hebben, een centrale zuigerveer, en wel een uitsparing die veel groter is aan inlaatzijde, er moest een deel af, Geeft niet. Maar had de cilinderkop al mooi op bolling van zuiger gemaakt.
En wat geeft dat, eerst maar is timingen gemeten, want je wil toch iets weten...
Inlaat=>180° zou 160° zonder inkeping inlaatkant
Spoeler=115°
Uitlaat=>170°
Ik had graag een meteor 44mm pen 14 zonder inkeping zijn er die?
Tja, heeft het wel nut om met deze timingen te gaan rijden?
Grtjes. j
Mijn beste wensen, veel kreidler plezier en een goede gezondheid.
Ik heb een 60cc Ajh cilinderset gekocht, hij zou dezelfde timingen hebben als een 15.03.77 (5,8pk geforceerd),
dus de verwachtingen waren groots, de uitkomst kunnen jullie al raden.
Eerste montage, alles past, niks raakt, cilinderkop mooi op bolling zuiger gemaakt, zuigerveer op 0,08 slotspeling.
Wat valt op, deckhight, meer dan 2 mm. zuiger is shit, slechte kwaliteit en rammelt als hij warm komt.
Tweede montage, meteor zuiger gevraagd bij leverancier, 75€ zou dezelfde bolling hebben, een centrale zuigerveer, en wel een uitsparing die veel groter is aan inlaatzijde, er moest een deel af, Geeft niet. Maar had de cilinderkop al mooi op bolling van zuiger gemaakt.
En wat geeft dat, eerst maar is timingen gemeten, want je wil toch iets weten...
Inlaat=>180° zou 160° zonder inkeping inlaatkant
Spoeler=115°
Uitlaat=>170°
Ik had graag een meteor 44mm pen 14 zonder inkeping zijn er die?
Tja, heeft het wel nut om met deze timingen te gaan rijden?
Grtjes. j
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Nog iets, ik heb geen zin om het blok uit te kotteren,
Maar waarschijnlijk, is dat wel de enige manier om de inlaat-timing wat normaler te krijgen?
Langere zuiger, beter vermogen, of ben ik daar mis?
Is misschien het maken van 2 extra booster? spoelers? een optie, zo met gaten in de zuiger en cilinderwand?
Ik dacht lange inlaattijden enkel bij membraam...
het is vooral de blowdown die het doet, bij zuigersturing, spoelers en uitlaat dus?
Natuurlijk moet heel het plaatje kloppen, ontsteking, carburatie, uitlaat...harde banden
Maar waarschijnlijk, is dat wel de enige manier om de inlaat-timing wat normaler te krijgen?
Langere zuiger, beter vermogen, of ben ik daar mis?
Is misschien het maken van 2 extra booster? spoelers? een optie, zo met gaten in de zuiger en cilinderwand?
Ik dacht lange inlaattijden enkel bij membraam...
het is vooral de blowdown die het doet, bij zuigersturing, spoelers en uitlaat dus?
Natuurlijk moet heel het plaatje kloppen, ontsteking, carburatie, uitlaat...harde banden
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Met een langere zuiger heb je een beter koppel onderin en minder topvermogen. Voordeel van een langere zuiger is minder terug gespuugd mengsel en makkelijker af te stellen!
Denk dat je met 180gr uitlaattiming nuet hoger dan 160gr moet gaan
Denk dat je met 180gr uitlaattiming nuet hoger dan 160gr moet gaan
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
..Joebiker schreef: ↑12 jan 2020, 21:11 Nog iets, ik heb geen zin om het blok uit te kotteren,
Maar waarschijnlijk, is dat wel de enige manier om de inlaat-timing wat normaler te krijgen?
Langere zuiger, beter vermogen, of ben ik daar mis?
Is misschien het maken van 2 extra booster? spoelers? een optie, zo met gaten in de zuiger
------------------------
Blok uitkotteren hoeft niet.
Inlaat timing laten zakken naar 155 is mogelijk (met een speciaal truukje)( ook met een korte zuiger)
Er zijn langere meteor zuigers ( in duitsland) maar die zijn volgensmij nu op.,( maar dan blijf je op die 160 graden)
2 extra spoelpoorten geeft meer kracht over het hele toeren gebied.
**
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Beste forum-leden,
Ik mag alles retour sturen, omdat deze set niet voldoet aan de beloofde 15.03.77 timingen,
en dat is een mooi gebaar van de leverancier.
@lvs, dat speciale truukje...
is dat de inlaatpoort ophogen met vloeibaar aluminium?
Want dat had ik in gedachten...maar best gevaarlijk moest het loskomen...
Of de inlaatpoort verkleinen door, er iets in te maken en dan ook de inlaatpoort op te hogen?
Tja als de inlaat naar 155°Kan, hoef ik de set niet terug te sturen.
Mvg Jochen.
Ik mag alles retour sturen, omdat deze set niet voldoet aan de beloofde 15.03.77 timingen,
en dat is een mooi gebaar van de leverancier.
@lvs, dat speciale truukje...
is dat de inlaatpoort ophogen met vloeibaar aluminium?
Want dat had ik in gedachten...maar best gevaarlijk moest het loskomen...
Of de inlaatpoort verkleinen door, er iets in te maken en dan ook de inlaatpoort op te hogen?
Tja als de inlaat naar 155°Kan, hoef ik de set niet terug te sturen.
Mvg Jochen.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Claus schrijft toch dat het mogelijk is , lijkt mij een beetje een gek verhaal als Claus je gaat vertellen hoe je dat moet doen , leg de set bij Claus neer en het komt goed.Joebiker schreef: ↑13 jan 2020, 11:12
@lvs, dat speciale truukje...
is dat de inlaatpoort ophogen met vloeibaar aluminium?
Want dat had ik in gedachten...maar best gevaarlijk moest het loskomen...
Of de inlaatpoort verkleinen door, er iets in te maken en dan ook de inlaatpoort op te hogen?
Tja als de inlaat naar 155°Kan, hoef ik de set niet terug te sturen.
Mvg Jochen.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
Hallo,
so een goedkooper... en naar LVS stuuren en 45mm zuiger erin...laaten aanpassen en nieuwe Nikasil...dan heb je wat voor jaaren
90mm drijfstang erin, dan moet je ook nieks uitkottern
https://www.ebay.de/itm/Kreidler-Mahle- ... Sw5eVeG3Kb
so een goedkooper... en naar LVS stuuren en 45mm zuiger erin...laaten aanpassen en nieuwe Nikasil...dan heb je wat voor jaaren
90mm drijfstang erin, dan moet je ook nieks uitkottern
https://www.ebay.de/itm/Kreidler-Mahle- ... Sw5eVeG3Kb
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Ajh cilinderset 60cc geforceerd 6,3pk
so een , heft ook 45mm booring en zonder te kotteren, ma het best een schuine inlaat
kan zeeker LVS dan voor je doen