Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
- Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Ik heb die draadbomen ook zo Andy. Plastic dopjes onder de bakjes waren ook anders in 1975.. Als dan alles origineel moet. Eerste modellen met accubak hadden zelfs nog 'n indirect blok
- Bijlagen
-
- Screenshot_20200112_153506.jpg (61.44 KiB) 2181 keer bekeken
-
- Screenshot_20200112_153449.jpg (43.54 KiB) 2181 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Allemaal aanwezig. Ga ze maar zoeken.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 51B7203F-BF58-4B38-AADF-6D8B84B7096A.jpeg (201.88 KiB) 2159 keer bekeken
- Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Zaten zeker bij 't framemeestal worden ze vervangen, zijn niet erg praktisch.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Zonder al die toeters en bellen ziet het er toch een stuk overzichtelijker uit
Sorry voor de topic vervuiling Tjerry
Groet Kees
Sorry voor de topic vervuiling Tjerry
Groet Kees
- Bijlagen
-
- 20200112_163354.jpg (119.02 KiB) 2149 keer bekeken
-
- 20200112_163404.jpg (159.95 KiB) 2149 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Deze set
- Bijlagen
-
- 11C44C24-548C-4E74-B30A-710E4B550E04.jpeg (245.34 KiB) 2147 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Die plastiek accubak schroeven zitten ook op de flory, kun je volgens mij gewoon nog bestellen. Heb thuis ergens nog een paar liggen.
Andy,
Andy,
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Ik had op de LTS die plastiek schroeven ook in de hamsterbakjes van mijn RMC gedraaid , beter tegen diefstal.
En met een kwartje te openen
En met een kwartje te openen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Klopt maar als je het Flory nr. Nu besteld krijg je ook de gekartelde
- Bijlagen
-
- 15D75894-A827-4A11-B4DE-97F643BE7638.jpeg (69.8 KiB) 2126 keer bekeken
-
- F4F075EB-D1AF-4D6F-99BE-A2B89166464F.jpeg (60.76 KiB) 2126 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
die ori sijn niet praktisch en snel niet meer mooi...met het 20 cent stuk
Laat je niet gek maaken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Natuurlijk zit er achter deze RS een verhaal. Daar hou ik van. Ik heb gevraagd aan Bernd (Kilometerfresser op het forum) om dit eens netjes te verwoorden.
Kreidler RS K 54 / 53B bouwjaar 1975 signaalgeel
In juli 2017 deed mijn zoon namens zijn bedrijf “motoren en onderdelen voor vintage vliegtuigen uit de jaren dertig” een ontmanteling van een collectie in Zuid-Duitsland. Decennia lang verzamelde de overleden verzamelaar voornamelijk vliegtuigmotoren en onderdelen van vliegtuigen, maar ook voertuigen en andere technische uitrusting. Deze omvatten bijvoorbeeld grote radiale motoren van Amerikaanse bommenwerpers uit de Tweede Wereldoorlog en 12 cilinder V-motoren van Daimler Benz voor de Duitse ME 109 twee verdiepingen en buiten opgeslagen. Zwaar materieel moest worden gebruikt voor het herstel.
Ergens in een hoek waren er ook veel bromfietsonderdelen en bromfietsen, waaronder Kreidler. Toen mijn zoon daar voor het eerst was, was het beste weg. Wat overbleef was een stel bromfietsen, twee Kreidler RS-frames met hulpstukken, Kreidler-literatuur, een paar kleine onderdelen en een opengewerkt model van een trapper-motor. We kochten de rest ervan voor weinig geld.
Onder de motoren bevonden zich ook zeldzame stukken, zoals de motor van een Heinkel-parel, een 1,5 PK bromfiets van de Duitse vliegtuigontwerper Ernst Heinkel in een extreem lichtgewicht aluminium constructie. Ook een originele transportdoos voor de Zündapp vliegtuigmotor 9-092, waarvan er slechts 200 werden gemaakt. De doos is nu een tafel met een glazen blad. We hebben enkele motoren verkocht, maar ik weet nog steeds niet wat sommige daarvan zijn.
Ik hield de twee RS-frames, het gesneden model, de literatuur en de enige bruikbare 5-bak motor van een GT, die Arnold nu perfect heeft gerestaureerd. Ik heb het frame van de 71er RS behouden als een reserve, die ik later zal herbouwen.
De '75 RS was eigenlijk een wrak, maar de verf die je onder het vuil kon zien was nog steeds verrassend goed. Omdat ik alleen met de Buffel Tank RS rijd en er alleen onderdelen voor heb, vroeg ik Tjerry of hij de RS kon gebruiken. In augustus 2017 hebben we het in mijn werkplaats kelder gedemonteerd zodat het in de Alfa-kofferbak past. Na een mooie dag wandelen in het Siebengebirge nam Tjerry haar mee naar Stompwijk om waarschijnlijk de mooiste en originele RS van Nederland te maken.
groet
Bernd
Kreidler RS K 54 / 53B bouwjaar 1975 signaalgeel
In juli 2017 deed mijn zoon namens zijn bedrijf “motoren en onderdelen voor vintage vliegtuigen uit de jaren dertig” een ontmanteling van een collectie in Zuid-Duitsland. Decennia lang verzamelde de overleden verzamelaar voornamelijk vliegtuigmotoren en onderdelen van vliegtuigen, maar ook voertuigen en andere technische uitrusting. Deze omvatten bijvoorbeeld grote radiale motoren van Amerikaanse bommenwerpers uit de Tweede Wereldoorlog en 12 cilinder V-motoren van Daimler Benz voor de Duitse ME 109 twee verdiepingen en buiten opgeslagen. Zwaar materieel moest worden gebruikt voor het herstel.
Ergens in een hoek waren er ook veel bromfietsonderdelen en bromfietsen, waaronder Kreidler. Toen mijn zoon daar voor het eerst was, was het beste weg. Wat overbleef was een stel bromfietsen, twee Kreidler RS-frames met hulpstukken, Kreidler-literatuur, een paar kleine onderdelen en een opengewerkt model van een trapper-motor. We kochten de rest ervan voor weinig geld.
Onder de motoren bevonden zich ook zeldzame stukken, zoals de motor van een Heinkel-parel, een 1,5 PK bromfiets van de Duitse vliegtuigontwerper Ernst Heinkel in een extreem lichtgewicht aluminium constructie. Ook een originele transportdoos voor de Zündapp vliegtuigmotor 9-092, waarvan er slechts 200 werden gemaakt. De doos is nu een tafel met een glazen blad. We hebben enkele motoren verkocht, maar ik weet nog steeds niet wat sommige daarvan zijn.
Ik hield de twee RS-frames, het gesneden model, de literatuur en de enige bruikbare 5-bak motor van een GT, die Arnold nu perfect heeft gerestaureerd. Ik heb het frame van de 71er RS behouden als een reserve, die ik later zal herbouwen.
De '75 RS was eigenlijk een wrak, maar de verf die je onder het vuil kon zien was nog steeds verrassend goed. Omdat ik alleen met de Buffel Tank RS rijd en er alleen onderdelen voor heb, vroeg ik Tjerry of hij de RS kon gebruiken. In augustus 2017 hebben we het in mijn werkplaats kelder gedemonteerd zodat het in de Alfa-kofferbak past. Na een mooie dag wandelen in het Siebengebirge nam Tjerry haar mee naar Stompwijk om waarschijnlijk de mooiste en originele RS van Nederland te maken.
groet
Bernd
- Bijlagen
-
- B1761871-0081-4FD0-887C-D57A72AAC456.jpeg (272.71 KiB) 1992 keer bekeken
-
- 4805FFC8-47F0-4F0E-B4AA-0DD61208C07E.jpeg (359.44 KiB) 1992 keer bekeken
-
- 6CEEEC1C-6FD2-4D88-84A4-4D63C857F68C.jpeg (252.24 KiB) 1992 keer bekeken
-
- B6C14F4D-D101-4F3A-B26F-A7AE3322A42B.jpeg (417.78 KiB) 1992 keer bekeken
-
- 837E7013-CFDD-43D2-ADCB-6EFED81A891E.jpeg (239.6 KiB) 1992 keer bekeken
-
- 1C2AF839-BCC9-4C9B-A30B-973CD0519623.jpeg (189.63 KiB) 1992 keer bekeken
-
- BE5A0792-EB7E-4332-BD2E-4188D8148EC7.jpeg (226.75 KiB) 1992 keer bekeken
-
- 3F717333-BC61-4985-8ED0-70007C090DBE.jpeg (284.37 KiB) 1992 keer bekeken
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Weer verder aan de hobby. Mooie hulsjes aan de remlicht draadjes gezet.
4 blauwe Magura doosjes geslacht.
Enzo
4 blauwe Magura doosjes geslacht.
Enzo
- Bijlagen
-
- 75536CAE-FF54-4052-B46E-16BEAA0B6112.jpeg (418.44 KiB) 1730 keer bekeken
-
- 76A5BDD6-FF5C-461E-B12E-360215CBD4DD.jpeg (345.89 KiB) 1730 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Complimenten
Tip : vertinde uiteinde inkorten/afknippen , dan 1 maatje kleiner adereindhulsje gebruiken , ik denk de 0,75mm2
Tip : vertinde uiteinde inkorten/afknippen , dan 1 maatje kleiner adereindhulsje gebruiken , ik denk de 0,75mm2
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Caspar ik doe er niks aan. Zit mij prima. Gaat mij meer om het vastschroeven zonder dat het draadje stuk gaat.
Maar je Tip snap ik wel hoor. Tips zijn juist heel belangrijk. Wilde niet gaan knippen aan mijn NOS draadboom.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Lees wel eens draadjes is moeilijk. Maar ik ben nog steeds van mening dat je er geen verstand van hoeft te hebben.
Kan je lezen, ben je niet kleurenblind kan je met het juiste schema en de juiste draadbomen het simpel aansluiten.
Enzo
Kan je lezen, ben je niet kleurenblind kan je met het juiste schema en de juiste draadbomen het simpel aansluiten.
Enzo
- Bijlagen
-
- 37B95836-0162-41FB-A58B-9500E22EAA0D.jpeg (225.25 KiB) 1605 keer bekeken
-
- 706D4CE6-DE96-47D2-A142-E4C88A4E0717.jpeg (301.53 KiB) 1605 keer bekeken
-
- 2904AFAC-9581-4E88-9975-52633BEB4D3D.jpeg (221.99 KiB) 1605 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb
Moet je wel het verschil tussen voor/achter en links/rechts weten.