Vandaag weer even op en neer naar Wijk aan Zee en de pier en op de pierweg nog even een dubbel rondje gedaan.
Conclusie 1: het is f*cking koud op de Kreidler,
Conclusie 2: de windmolens gaan harder draaien als ik langskom, dus klimaatneutraal gereden
Conclusie 3: de keuze voor membraan, Powerbox P22, kleine correctie door Wietse met binnenkopje en boosterpoortjes en Polini CP23 carb bevallen heel goed.
Conclusie 4: het schuimfilter gaat er niet meer af. Ik zal proberen het scherm er meer omheen te laten sluiten en heb daarvoor een oud motorscherm gekocht.
Vanwege het viertakten bij half gas heb ik de naald tot het bovenste sleufje omlaag gestoken en dat werkt 100%. De luchtsproeier heb ik nog niet aangezeten want in mijn ogen is starten, gasopname, stationair lopen perfect. Het bougiebeeld is aan de donkere kant maar dat geloof ik wel.
Nu heb ik nog 2 uitlaten om te proberen naast de de Jager die er nu op zit. Ik weet zeker dat met de Black Mamba BMP60RS de topsnelheid nog hoger gaat worden maar ik ben benieuwd wat ie gaat doen omtrent trekkracht en temperatuur. Een kleine Breitwand is thermisch zwakker dan een Super Breitwand cilinder.
Met de Bos uitlaat verlies ik waarschijnlijk op alle terreinen maar win ik qua geluid.
Als ik nou zeker wist dat ie het mooist loopt met een andere uitlaat ging ik daar voor maar om € 300 uit te geven voor een tegenvaller daar heb ik geen zin in.
Zonder membraan heb ik eens 108kmh gereden. Nu al vrij simpel 107kmh op een kort stukje en ik hoefde maar even met de neus op het stuur waarna hij het goed vasthield (windkracht 4 in de rug). Het gaat me hard zat zo dus de beste rijdbaarheid zal de keus voor de uitlaat bepalen.
Ik had nog een leuk fotootje gemaakt maar de zon is zo fel dat het er achteraf niet uit ziet. Ik ga ook maar weer even poetsen want de bagger zit overal, de weg was natter dan ik dacht.
Gr.,
Eric