Valse lucht?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 21:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Valse lucht?
Beste,
Inmiddels zeker een maand geleden een andere cilinder op mijn 3 voet laten leggen, (15.53.90) met imitatie kop.. met de standaard 12 carb reed hij te langzaam naar mijn zin, dus een 15mm gescharreld. Toen ik deze wilde monteren bleek hij niet op het spruitstuk en lichtfilter te passen (beginnersfout ), dus snel op zoek naar een spruitstuk.. 1je gevonden en direct opgehaald. Tijdens het monteren kwam ik erachter dat de draadeinden bij mij dichter bij elkaa te stonden dan op het spruitstuk.. (het principe smalle tap meteen geleerd )
Omdat er geen andere direct voor handen was, gaatjes wat uitgeboord en met behoorlijke tegenzin op cilinder gekregen.
Carburateur en nieuw filter er op en starten. Resultaat, heel veel toeren.
Dat spruitstuk er weer af en toch maar een passende besteld.
Paar dagen gewacht en toen hij binnen kwam direct erop gezet, zelfde resultaat!
Toen ik goed naar de carb keek, bleek deze het verloop naar spruitstuk gescheurd.. Dus nieuwe (imi) 17 besteld..
Deze afgelopen week erop en het probleem is er nog steeds! Gek word ik er van!
Geprobeerd/getest: gaskabel lengte is goed (ook zonder handvat geprobeerd)
Tussen spruitstuk/cilinder; vloeibare pakking icm normale pakking
Tussen carb en spruitstuk; toefje vloeibare pakking
Vlotterbak loopt gewoon vol
Als ik de choke erop zet gaat hij wel mooier lopen
Als ik de luchtinlaat van de carb dichthoud slaat hij af
Deo op carb,spruitstuk, cilinder geeft geen resultaat
Gasnaald op bovenste stand levert geen verschil
Heeft iemand de gouden tip? [-o< Alvast bedankt voor het meedenken!
Inmiddels zeker een maand geleden een andere cilinder op mijn 3 voet laten leggen, (15.53.90) met imitatie kop.. met de standaard 12 carb reed hij te langzaam naar mijn zin, dus een 15mm gescharreld. Toen ik deze wilde monteren bleek hij niet op het spruitstuk en lichtfilter te passen (beginnersfout ), dus snel op zoek naar een spruitstuk.. 1je gevonden en direct opgehaald. Tijdens het monteren kwam ik erachter dat de draadeinden bij mij dichter bij elkaa te stonden dan op het spruitstuk.. (het principe smalle tap meteen geleerd )
Omdat er geen andere direct voor handen was, gaatjes wat uitgeboord en met behoorlijke tegenzin op cilinder gekregen.
Carburateur en nieuw filter er op en starten. Resultaat, heel veel toeren.
Dat spruitstuk er weer af en toch maar een passende besteld.
Paar dagen gewacht en toen hij binnen kwam direct erop gezet, zelfde resultaat!
Toen ik goed naar de carb keek, bleek deze het verloop naar spruitstuk gescheurd.. Dus nieuwe (imi) 17 besteld..
Deze afgelopen week erop en het probleem is er nog steeds! Gek word ik er van!
Geprobeerd/getest: gaskabel lengte is goed (ook zonder handvat geprobeerd)
Tussen spruitstuk/cilinder; vloeibare pakking icm normale pakking
Tussen carb en spruitstuk; toefje vloeibare pakking
Vlotterbak loopt gewoon vol
Als ik de choke erop zet gaat hij wel mooier lopen
Als ik de luchtinlaat van de carb dichthoud slaat hij af
Deo op carb,spruitstuk, cilinder geeft geen resultaat
Gasnaald op bovenste stand levert geen verschil
Heeft iemand de gouden tip? [-o< Alvast bedankt voor het meedenken!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Valse lucht?
Je hebt er wel veel aan gesleuteld met 0 resultaat.
Verkeerde weg bewandeld en van het ene probleem in het andere.
Hopelijk wel veel geleerd. Punt 1 je maakt een standaard set niet sneller door de carburateur te vergroten !
Dat moet je bij de cilinder en kop aanpakken. ( tuner )
Of motorfiets onderdelen er op zoals 3,6 of 4,2 pk cilinder.
Enzo
Verkeerde weg bewandeld en van het ene probleem in het andere.
Hopelijk wel veel geleerd. Punt 1 je maakt een standaard set niet sneller door de carburateur te vergroten !
Dat moet je bij de cilinder en kop aanpakken. ( tuner )
Of motorfiets onderdelen er op zoals 3,6 of 4,2 pk cilinder.
Enzo
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 21:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Valse lucht?
Hoi Enzo,
Dat klopt, en ondertussen kan ik nog steeds niet rijden.. begin er ook wel wat van te balen Inderdaad wel weer e.e.a. van opgestoken. Dacht eigenlijk dat dit ook een 3,6 waar een 16 op hoort is.. (kan ook zomaar fout geintepreteerd zijn) enig idee waar ik de oorzaak zou kunnen vinden?
Dat klopt, en ondertussen kan ik nog steeds niet rijden.. begin er ook wel wat van te balen Inderdaad wel weer e.e.a. van opgestoken. Dacht eigenlijk dat dit ook een 3,6 waar een 16 op hoort is.. (kan ook zomaar fout geintepreteerd zijn) enig idee waar ik de oorzaak zou kunnen vinden?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Valse lucht?
Zal je toch even de cilinder goed moeten beoordelen welk nummer er in staat. Eventueel even demonteren.Rop schreef: ↑28 jun 2020, 15:40 Hoi Enzo,
Dat klopt, en ondertussen kan ik nog steeds niet rijden.. begin er ook wel wat van te balen Inderdaad wel weer e.e.a. van opgestoken. Dacht eigenlijk dat dit ook een 3,6 waar een 16 op hoort is.. (kan ook zomaar fout geintepreteerd zijn) enig idee waar ik de oorzaak zou kunnen vinden?
Verder moet je voor deze cilinder juiste passende spuitstuk, pakking en een fitte juiste Bing carburateur met juist luchtfilterhuis en metaal filter voor hebben.
Als je van 2 pk brommer naar meer pk gaat zal je ook de Aanzuigtules onder je buddy aan moeten passen
Juiste bougie (warmtegraad) en je ontsteking iets vroeger moeten zetten.
Enzo
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 21:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Valse lucht?
De cilinder is een 15.53.90, de kop heeft helaas geen nr.
Het spruitstuk dat erop zit is een imitatie 15.63.12
De carburateur is een 17 replica, zoals ook het lichtfilterhuis waar een passend zeefje in zit..
Volgens mij past het allemaal prima.
Zou het (mega) verhoogde stationaire toerental door de ontsteking en/of bougie kunnen komen?
Het spruitstuk dat erop zit is een imitatie 15.63.12
De carburateur is een 17 replica, zoals ook het lichtfilterhuis waar een passend zeefje in zit..
Volgens mij past het allemaal prima.
Zou het (mega) verhoogde stationaire toerental door de ontsteking en/of bougie kunnen komen?
- PeterV
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 24 mar 2020, 16:04
- Locatie: Hemelum
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Valse lucht?
Ik denk nog steeds valse lucht.
Zijn de keerringen niet uitgedroogd /oud?
Spuit eens was remvloeistof achter de ontsteking als het motortje loopt.
Mvg Peter.
Zijn de keerringen niet uitgedroogd /oud?
Spuit eens was remvloeistof achter de ontsteking als het motortje loopt.
Mvg Peter.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Valse lucht?
Ontstekingstijdstip is overal belangrijk voor. Die zal je altijd juist in moeten stellen. Evenals de contactpunten.Rop schreef: ↑28 jun 2020, 15:56 De cilinder is een 15.53.90, de kop heeft helaas geen nr.
Het spruitstuk dat erop zit is een imitatie 15.63.12
De carburateur is een 17 replica, zoals ook het lichtfilterhuis waar een passend zeefje in zit..
Volgens mij past het allemaal prima.
Zou het (mega) verhoogde stationaire toerental door de ontsteking en/of bougie kunnen komen?
Voor de bougie is de warmtegraad belangrijk om de electrode goed schoon te branden. Heeft weinig met verhoogd toerental te maken maar meer met starten.
Imi 17 mm kan ik je niet over adviseren omdat zoiets voor mij een “ no go “ is omdat ik uitsluitend met nieuwe of zo goed als nieuwe Bing werk. Daar kan ik basis uithalen en sproeierbuizen , gasnaalden en hoofdsproeiers aanpassen.
Enzo
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Re: Valse lucht?
Ik had ook zo 'n soort gevalletje. Bleek dat de gasschuif bleef hangen. Als ik de choke had gebruikt.
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Valse lucht?
Beetje lastig in te schatten zo.
Er vanuit gaande dat je het spruitstuk gewoon goed hebt gemonteerd (kan je trouwens checken met een heel klein beetje remmen reiniger op de pakking te spuiten).
Voordat je de carburateur erop monteert even checken of de gas schuif mooi "dichtslaat" op het stationair toerental stelschroefje. En stel em mij part wat losser.
Dat verklaard misschien ook waarom hij met choke beter loopt. Succes!
Er vanuit gaande dat je het spruitstuk gewoon goed hebt gemonteerd (kan je trouwens checken met een heel klein beetje remmen reiniger op de pakking te spuiten).
Voordat je de carburateur erop monteert even checken of de gas schuif mooi "dichtslaat" op het stationair toerental stelschroefje. En stel em mij part wat losser.
Dat verklaard misschien ook waarom hij met choke beter loopt. Succes!
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Valse lucht?
als de buiten diameter van het spruitstuk wat dunner is , kan het zijn dat de gasschuif gaat klemmen na het aandraaien van de carburateur op het spruitstuk.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Valse lucht?
het lijkt erop dat niets helpt.Met de "oude"12 mm liep hij goed maar niet snel genoeg.
Zei het oude spruitstuk erop met de 12 mm loopt hij dan wel goed zit het in de immi carburateur weet je wat
Zei het oude spruitstuk erop met de 12 mm loopt hij dan wel goed zit het in de immi carburateur weet je wat