accu mbt ignitech onsteking
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
- Locatie: Wittem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
accu mbt ignitech onsteking
Hallo mede kreidler puristen,
Ik ben op zoek naar een accu die genoeg stroom en spanning aan boord heeft voor een kreidler met ignitech onsteking.
Belangrijk is dat dat zowel de onsteking als ook de waterpomp een 45 minuten kan werken.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wat moet ik voor accu hebben?
Ik hoor graag van jullie.
groeten Roger
Ik ben op zoek naar een accu die genoeg stroom en spanning aan boord heeft voor een kreidler met ignitech onsteking.
Belangrijk is dat dat zowel de onsteking als ook de waterpomp een 45 minuten kan werken.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wat moet ik voor accu hebben?
Ik hoor graag van jullie.
groeten Roger
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: accu mbt ignitech onsteking
Roman-- ( eifelyeti)... die gebruikt een kokusan grondplaat, met vliegwiel.
Daar zit de ignitech achter gezet .
Dus altijd goenoeg spanning,
En ook massa van een vliegwiel ( da't is wel zo lekker rijden. )
**
Daar zit de ignitech achter gezet .
Dus altijd goenoeg spanning,
En ook massa van een vliegwiel ( da't is wel zo lekker rijden. )
**
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: accu mbt ignitech onsteking
emot [ snel ] zal dit wel weten .
die verkocht de ignitech ontstekingen .
##
die verkocht de ignitech ontstekingen .
##
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: accu mbt ignitech onsteking
Het hangt ook van toerental en gebruikte pomp af.
Theoretisch zou een batterypack van 4.6Ah of meer moeten werken.
Theoretisch zou een batterypack van 4.6Ah of meer moeten werken.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Hallo Roger,
naar de info van Ignitech heft de SPARKER DC-CDI-P die 2A/h noodig bij 10.000 U/min.... ..
je weet wat die Brommer van je draid en wie lang je wilt rijden, en de tied wat de waterpomp moet loopen met de Watt....
Nu kan je het berekenen wat je aan Ampere heft noodig
Groeten, Roman
naar de info van Ignitech heft de SPARKER DC-CDI-P die 2A/h noodig bij 10.000 U/min.... ..
je weet wat die Brommer van je draid en wie lang je wilt rijden, en de tied wat de waterpomp moet loopen met de Watt....
Nu kan je het berekenen wat je aan Ampere heft noodig
Groeten, Roman
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
- Locatie: Wittem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Dank jullie wel allemaal. Alles wat jullie vertellen is duidelijk.
Misschien moet ik wat duidelijker zijn,
Heb twee accus van ieder 5000mah. 4cellen 14,8 volt Lipo.
Start de fiets en draai deze warm. Pomp is niet aan. Na 3 a 4 minuten begint die al minder te reageren op het gas. Na nog geen 5 minuten valt die uit. Geen vonk meer.
Plaats dan de tweede accu die helemaal geladen is. Ook deze kan ik 3 a 4 minuten gebruiken en begint dan slechter op het gas te reageren, In m.. inder dan 5 minuten gaat de fiets dan weer uit zonder vonk.
Pomp kan ik dan wel starten.
accus zijn nu een jaar oud ongeveer.
Misschien moet ik wat duidelijker zijn,
Heb twee accus van ieder 5000mah. 4cellen 14,8 volt Lipo.
Start de fiets en draai deze warm. Pomp is niet aan. Na 3 a 4 minuten begint die al minder te reageren op het gas. Na nog geen 5 minuten valt die uit. Geen vonk meer.
Plaats dan de tweede accu die helemaal geladen is. Ook deze kan ik 3 a 4 minuten gebruiken en begint dan slechter op het gas te reageren, In m.. inder dan 5 minuten gaat de fiets dan weer uit zonder vonk.
Pomp kan ik dan wel starten.
accus zijn nu een jaar oud ongeveer.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Hallo koeki. Je gebruikt LIpo accu's.In deze accu zitten 4 cellen van 3,7 volt in serie (totaal spanning dus 14,8 volt)
Deze spanning zegt niets over de ladingstoestand van de accu.
Voor het laden van een lipo-accu is een speciale lader nodig. Komt om wat voor reden dan ook de spanning van een cel onder de 3 volt,dan zal deze beschadigd worden en daardoor slecht of niet meer laden. Grote kans dus dat beide accus niet meer de opgegeven stroom van 5 A leveren.
Deze spanning zegt niets over de ladingstoestand van de accu.
Voor het laden van een lipo-accu is een speciale lader nodig. Komt om wat voor reden dan ook de spanning van een cel onder de 3 volt,dan zal deze beschadigd worden en daardoor slecht of niet meer laden. Grote kans dus dat beide accus niet meer de opgegeven stroom van 5 A leveren.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
LiPo's zijn lijpo's!
Mooie techniek , maar het zijn rare dingen.
Naast de door lbs genoemde eigenschappen , kunnen ze ook spontaan ontbranden bij verkeerde toepassingen.
Maar ik denk dat Roger dat wel weet.
Ik vermoed dat de ontsteking onder een bepaalde drempelspanning niet meer functioneerd.
Dat kan aan de gebruikte cellen liggen , maar ook aan de ontsteking.
Er is in de modelbouw een verklikker verkrijgbaar die bij onderspanning van de LiPo's een signaal geeft.
Dan weet je iets
Mooie techniek , maar het zijn rare dingen.
Naast de door lbs genoemde eigenschappen , kunnen ze ook spontaan ontbranden bij verkeerde toepassingen.
Maar ik denk dat Roger dat wel weet.
Ik vermoed dat de ontsteking onder een bepaalde drempelspanning niet meer functioneerd.
Dat kan aan de gebruikte cellen liggen , maar ook aan de ontsteking.
Er is in de modelbouw een verklikker verkrijgbaar die bij onderspanning van de LiPo's een signaal geeft.
Dan weet je iets
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
- Locatie: Wittem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Fijn dat jullie meedenken.
De lipo word geladen met een lipo lader. Op display zie ik dat die doet laden tot 16.68 volt. Erg veel.
Als ik deze 16.68 accu monteer start de fiets.Na een paar minuten gaat die uit. Als ik dan met mijn fluke meet heb ik nog steeds dik 16 volt.
Kan het zijn dat mijn cdi te veel spanni ng krijgt, De thyristor krijgt toch een 25 a 30 % meer spanning dan wat ,,normaal,, is.
Op mijn andere fietsen zie ik een accu spanning van rond en nabij de 13,5/13,8 volt.
Na het wisselen van de accu(lees naar de werkplaats lopen,van de lader nemen,teruglopen en weer monteren)dus een paar minuten die de cdi kan ,,afkoelen,, en daardoor weer doet starten.
Tevens valt op dat ik moeilijk temperatuur erin krijg met warmdraaien ondanks dat de pomp uit is. Doen de,, echte ,,warmdraaien met een warme bougie en als die warm is een koudere bougie monteren voor de race.Er zit nu een Brisk 08 in.
Ga van de week een ordinaire loodaccu monteren. Wil het nu graag weten.
gr
De lipo word geladen met een lipo lader. Op display zie ik dat die doet laden tot 16.68 volt. Erg veel.
Als ik deze 16.68 accu monteer start de fiets.Na een paar minuten gaat die uit. Als ik dan met mijn fluke meet heb ik nog steeds dik 16 volt.
Kan het zijn dat mijn cdi te veel spanni ng krijgt, De thyristor krijgt toch een 25 a 30 % meer spanning dan wat ,,normaal,, is.
Op mijn andere fietsen zie ik een accu spanning van rond en nabij de 13,5/13,8 volt.
Na het wisselen van de accu(lees naar de werkplaats lopen,van de lader nemen,teruglopen en weer monteren)dus een paar minuten die de cdi kan ,,afkoelen,, en daardoor weer doet starten.
Tevens valt op dat ik moeilijk temperatuur erin krijg met warmdraaien ondanks dat de pomp uit is. Doen de,, echte ,,warmdraaien met een warme bougie en als die warm is een koudere bougie monteren voor de race.Er zit nu een Brisk 08 in.
Ga van de week een ordinaire loodaccu monteren. Wil het nu graag weten.
gr
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: accu mbt ignitech onsteking
Ervaring leert dat de ignitech heel goed werkt met een 16V Li-ion accu..
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Ik heb ondertussen vernomen dat de machine weer naar behoren lijkt te werken.
De rest kan Roger beter zelf vertellen.
De rest kan Roger beter zelf vertellen.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 nov 2004, 10:30
- Locatie: Wittem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: accu mbt ignitech onsteking
Hallo collegas,
Graag deel ik met jullie dat de fiets weer lekker loopt. Van een mede forumlid kreeg ik de tip om een bougiekap met weerstand te monteren. Na dit gedaan te hebben loopt die nu wel zonder uit te vallen.Fiets loopt zelfs stationeer.
Een dankje wel aan iedereen voor het meedenken is zeker op zijn plek.
Merci.
gr Roger
Graag deel ik met jullie dat de fiets weer lekker loopt. Van een mede forumlid kreeg ik de tip om een bougiekap met weerstand te monteren. Na dit gedaan te hebben loopt die nu wel zonder uit te vallen.Fiets loopt zelfs stationeer.
Een dankje wel aan iedereen voor het meedenken is zeker op zijn plek.
Merci.
gr Roger