even voorstellen dan maar.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pietman
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2020, 11:00
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

even voorstellen dan maar.

#1 Bericht door pietman » 14 sep 2020, 12:53

Goede dag, beste mede kreidlerliefhebbers, Ik zal me kort voorstellen. Pieter, 51 jaar oud, vroeger veel gesleuteld aan van alles (ook als fietsenmaker gewerkt in vakanties ed) Nu een paar maand geleden de kreidler van schoonpapa die al 20 jaar dood is uit de schuur getrokken en “klaar” gemaakt voor mijn neefje die erop rijdt. Het is een 3 hand in compleet originele staan. We hebben hem schoongemaakt (dus uit elkaar in hoofddelen), carburateur in de ultrasoon, wielen die helaas geroest zijn geborsteld en voorzien van laklaagje, tank en zijkappen licht met een schuurspons ontdaan van roestpitjes en in de blanke lak. Zo is de originele lak, de stikkers en de patina mooi geconserveerd. Vervolgens voorzien van puntjes, bougie, kraantje, veel vet en olie :D en lopen met die bak. Zelfs de originele banden van dik 25 jaar geleden er nog op en naar het RDW. Ze vonden hem mooi….dus met kenteken naar huis en bij neefje afgeleverd. Afgesproken dat hij van mij blijft en dat hij rijd en het onderhoud betaald en dit samen met mij in de zomervakantie doet. Leuke brommer geworden zo. Ondertussen nieuwe band, ketting en tandwielen, kabels, olie en een utlaatbocht erop.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: even voorstellen dan maar.

#2 Bericht door Caspar » 14 sep 2020, 13:27

Goed bezig Pieter.
Met de oude banden rijden lijkt mij niet zo gezond voor je neefje. Ik begrijp dat er 1 vervangen is ?

Heb je ook een foto van de Kreidler?
Ben benieuwd

Plaats reactie