LK600 cilinder in een TM?
- fahrradhase
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 jul 2014, 10:46
- Locatie: Trier, Duitsland
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
LK600 cilinder in een TM?
Hallo,
Ik overweeg een ombouw van een LK600-cilinder voor een TM.
Richt op veel koppel en niet te veel snelheid.
50mm boring, 48mm slag.
Heeft iemand dit al eens eerder gebouwd? Is er enige ervaring?
Ik overweeg een ombouw van een LK600-cilinder voor een TM.
Richt op veel koppel en niet te veel snelheid.
50mm boring, 48mm slag.
Heeft iemand dit al eens eerder gebouwd? Is er enige ervaring?
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: LK600 cilinder in een TM?
Wel eens een lk 600 cilinder vermaakt naar 48.50 mm
Met extra ( aparte) zijspoelpoorten .
En 2 extra uitlaatpoorten.
Met extra ( aparte) zijspoelpoorten .
En 2 extra uitlaatpoorten.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 941 keren
- Ontvangen waarderingen: 774 keren
- HvanS
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 sep 2002, 21:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Ik heb er een 48 mm Minarelli zuiger inzitten met extra spoelpoorten en aangepaste timingen . Met natuurlijk een berekende binnenkop en expansie uitlaat .
Moet je eigenlijk wel de krukas met de betreffende zuiger balanceren .
Henk
Moet je eigenlijk wel de krukas met de betreffende zuiger balanceren .
Henk
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60384
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2277 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Dat klinkt ala een leuk project.
Maar waarom die keuze? Je kan ook een 2.9pk cilinder pakken en deze flink oplassen. Dan de timingen niet hoger zetten als een 6.3pk cilinder.
Standaard uitlaat erachter en je hebt een heerlijk koppel.
Geen smelheids of pk wonder, maar gewoon makkelijk en met weinig toeren rijden.
Succes. Ik ga het volgen, ik houdt wel van projecten die niet op een hoge snelheid zijn gericht.
Maar waarom die keuze? Je kan ook een 2.9pk cilinder pakken en deze flink oplassen. Dan de timingen niet hoger zetten als een 6.3pk cilinder.
Standaard uitlaat erachter en je hebt een heerlijk koppel.
Geen smelheids of pk wonder, maar gewoon makkelijk en met weinig toeren rijden.
Succes. Ik ga het volgen, ik houdt wel van projecten die niet op een hoge snelheid zijn gericht.
- fahrradhase
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 jul 2014, 10:46
- Locatie: Trier, Duitsland
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Ja, TM is geforceerde koeling.
Bij de LK800-cilinder worden de koelribben afgefreesd. Cilinderkop uit de TM of gewijzigd uit de LK800.
Het motorhuis moet een Inklamo( Claus) zijn met een brede tapbout.
Krukas misschien een Kiesler met 48mm slag.
Zuiger? Vertex Suzuki RM85/Langtuning of Kart 100cm of Mahle (Zündapp 92ccm zuiger). 50mm boring.
Membraan?
Carburator?
ontsteking Kokusan met origineel schoepenrad
Uitlaat GP3
Geplande timing 182-126
Bij de LK800-cilinder worden de koelribben afgefreesd. Cilinderkop uit de TM of gewijzigd uit de LK800.
Het motorhuis moet een Inklamo( Claus) zijn met een brede tapbout.
Krukas misschien een Kiesler met 48mm slag.
Zuiger? Vertex Suzuki RM85/Langtuning of Kart 100cm of Mahle (Zündapp 92ccm zuiger). 50mm boring.
Membraan?
Carburator?
ontsteking Kokusan met origineel schoepenrad
Uitlaat GP3
Geplande timing 182-126
- fahrradhase
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 jul 2014, 10:46
- Locatie: Trier, Duitsland
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Ik heb gezien dat de zuigers voor het karten geen gecentreerde pin hebben. Dat is waarschijnlijk niet goed.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20201026-071620_Chrome.jpg (29.56 KiB) 2646 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 941 keren
- Ontvangen waarderingen: 774 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
bij kleene poorten geen probleem...maakt KTM bij de SX85 ook...had ik ens gezien...fahrradhase schreef: ↑26 okt 2020, 13:15 Ik heb gezien dat de zuigers voor het karten geen gecentreerde pin hebben. Dat is waarschijnlijk niet goed.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Natuurlijk, geforceerde koeling. Krijg je er wel voldoende spoelkanalen in, bij zo’n LK cilinder?
Dacht dat ze moeilijk op te voeren waren.
Dacht dat ze moeilijk op te voeren waren.
- Andy
- Berichten: 10322
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
In maarheze was een paar jaar geleden een duitser met een eitank met een LK600 cilinder. Had de krukas van de LK aangepast en de koelribben afgefreesd.
Was een koppelmonster.
Andy,
Was een koppelmonster.
Andy,
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 941 keren
- Ontvangen waarderingen: 774 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
dat was Gerd Brauneiser...... die heft een LK cilinder in de Eitank
ens op de Uitlaat kijken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 941 keren
- Ontvangen waarderingen: 774 keren
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Cilinder is door mij bewerkt en ook de foto komt van mij.fahrradhase schreef: ↑26 okt 2020, 13:15 Ik heb gezien dat de zuigers voor het karten geen gecentreerde pin hebben. Dat is waarschijnlijk niet goed.
Het slotje loopt midden over de B-poort en dat is geen enkel probleem.
- Richard B
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
leuk project,tapeinden lk600 staan zijn gelijk aan 50cc? een dergelijke boring en slag bieden leuke mogelijkheden voor een soepel rijkarakter! deze cilinders worden vrij weinig aangeboden volgens mij
- fahrradhase
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 jul 2014, 10:46
- Locatie: Trier, Duitsland
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: LK600 cilinder in een TM?
Na veel overleg heb ik tegen het project besloten.
De inspanning en de kosten zijn voor mij op dit moment te hoog.
Zodra ik een TM-cilinder heb, laat ik een 44x44mm-cilinder maken of misschien toch een scooter-cilinder.
De inspanning en de kosten zijn voor mij op dit moment te hoog.
Zodra ik een TM-cilinder heb, laat ik een 44x44mm-cilinder maken of misschien toch een scooter-cilinder.