Kreidler geinspireerd door andere forumleden
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Zo zit ie nu. Voor mij is het belangrijk dat ie er mooi onder zit. Daar wat extra moeite voor gedaan.
Ik heb er inmiddels zo’n 150 km opzitten. Er valt meer uit te halen want de oude setup liep met beduidend eenvoudiger tuning gewoon beter. Mogelijk dat de Powerbox die ik er even afgehaald heb daar debet aan was. Ik heb hem er in het begin even op gehad en de cilinder werd erg heet. Het leek me beter om hem er even af te laten en op een later tijdstip weer opnieuw mee af te gaan stellen. Misschien dan ook mijn 26mm Mikuni erop en een 8-kleps membraan. Ik wil een mooie temperatuurmeter onder de kuip en moet daarvoor nog even een sensor regelen. Heb nu met de LVS SB 103 kmh op de gps bij 11,700 rpm gereden. Met de oude set 109kmh bij ongeveer 12,500rpm maar ja, die kon de hitte al helemaal niet aan. Toch is de oude set na een hoontje bij Claus wel weer te gebruiken.
Gr.,
Eric
Ps. de cilinder maak ik nog een keer zwart hoor Pascal, het blijft de inspiratie Kreidler
Ik heb er inmiddels zo’n 150 km opzitten. Er valt meer uit te halen want de oude setup liep met beduidend eenvoudiger tuning gewoon beter. Mogelijk dat de Powerbox die ik er even afgehaald heb daar debet aan was. Ik heb hem er in het begin even op gehad en de cilinder werd erg heet. Het leek me beter om hem er even af te laten en op een later tijdstip weer opnieuw mee af te gaan stellen. Misschien dan ook mijn 26mm Mikuni erop en een 8-kleps membraan. Ik wil een mooie temperatuurmeter onder de kuip en moet daarvoor nog even een sensor regelen. Heb nu met de LVS SB 103 kmh op de gps bij 11,700 rpm gereden. Met de oude set 109kmh bij ongeveer 12,500rpm maar ja, die kon de hitte al helemaal niet aan. Toch is de oude set na een hoontje bij Claus wel weer te gebruiken.
Gr.,
Eric
Ps. de cilinder maak ik nog een keer zwart hoor Pascal, het blijft de inspiratie Kreidler
- Bijlagen
-
- uitlaat.jpg (195.18 KiB) 2535 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Eric, dat is iets wat jezelf moet bepalen. Zwart in jouw geval zal miz het beste staan op je special
Zou je niet gewoon de P10 proberen? Dat lijkt mij veiliger voor op straat, zeker als je ook eens langer halfgas rijdt.
Zal je even met Gerritjan moeten overleggen.
Ik vindt de grote breitwand echt een flinke optische verbetering ook
Zou je niet gewoon de P10 proberen? Dat lijkt mij veiliger voor op straat, zeker als je ook eens langer halfgas rijdt.
Zal je even met Gerritjan moeten overleggen.
Ik vindt de grote breitwand echt een flinke optische verbetering ook
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ja, nergens aan gezeten. Met 2 voetpakkingen de squish op 0,8 zoals geadviseerd en that’s it.
De P10 heb ik ook aan gedacht en ik kan uiteraard GJ nog wel eens vragen maar tot 12,000 raadt ie de P20 aan, maar je hebt het fijn afstellen zelf in de hand. Een P10 of P17 is veiliger.
De cilinder zwart maken was een tip van jou een paar pagina’s terug
Ik vind die SB maar net een olifantenkloot onder een pigmee hoor
Gr.,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ik zou logischerwijs denken dat je tot 12.000rpm eerst de P10 moet hebben en nog meer voorontsteking bij hogere toerentallen. De P20 lijkt me alleen echt nodig onder een zeer hoogtoerige machine, maar wie ben ik.
Met de P20 rijdt je bij (is en aanname) bij halfgas en 8000rpm met wellicht nog 4mm voorontsteking!! Dan is het wachten tot er wat misgaat.
Grappig ik vindt juist de kleine breitwand niet zo fraai zegmaar, ja onder een 70er originele rs.
Gelukkig verschillen we allemaal kwa smaak
Met de P20 rijdt je bij (is en aanname) bij halfgas en 8000rpm met wellicht nog 4mm voorontsteking!! Dan is het wachten tot er wat misgaat.
Grappig ik vindt juist de kleine breitwand niet zo fraai zegmaar, ja onder een 70er originele rs.
Gelukkig verschillen we allemaal kwa smaak
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ik vind het ook niet helemaal te verklaren maar GJ raadde toch echt voor standaard brommers de P10 aan en voor motorfietsjes tot 12,000 rpm de P20. Voor motorfietsjes boven de 12,000 rpm de P17.
Rob van Rossem reageerde in dat topic dat ie de P17 prefereerde op zijn getunede Zundapp.
viewtopic.php?f=4&t=47484#p781741
Misschien is de P17 voor mij ook de beste keuze.
De tijd zal het leren.
Gr.,
Eric
Rob van Rossem reageerde in dat topic dat ie de P17 prefereerde op zijn getunede Zundapp.
viewtopic.php?f=4&t=47484#p781741
Misschien is de P17 voor mij ook de beste keuze.
De tijd zal het leren.
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
ich dachte du hast von der Powerbox die "Schnautze" voll
dan toch beeter een MVT met Massa
ma het sijn noog genoeg zuigers te koop en naar 5 stuk heb je zeeker ook koorting bij de handelaar
je moet ook noog ens wat testen...dan kan je zeeker ook weer de 109km/h halen
en de carb wat meer lucht van achtern laaten trekken... gat in je deksel voor so een kelk, koude lucht is carbs best friend ...
of met turboslang 63mm.... kan je binnen ook zeeker een Twin Air voor finden...
dan toch beeter een MVT met Massa
ma het sijn noog genoeg zuigers te koop en naar 5 stuk heb je zeeker ook koorting bij de handelaar
je moet ook noog ens wat testen...dan kan je zeeker ook weer de 109km/h halen
en de carb wat meer lucht van achtern laaten trekken... gat in je deksel voor so een kelk, koude lucht is carbs best friend ...
of met turboslang 63mm.... kan je binnen ook zeeker een Twin Air voor finden...
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Nu er de nodige kilometers naar tevredenheid opzitten durf ik eindelijk een beetje te showen met mijn nieuwe SB cilinder. Ben er blij mee. Het is een door LVS getunede KT 60cc cilinder met aangepaste kop en RSP zuiger voorzien van gaten. De boosters zijn doorgetrokken naar de inlaat en de kleine spoelpoorten uit het carter ook.
Loopt niet zo hard als de smalle tap set hiervoor maar er zit misschien nog wel wat meer in.
Misschien dat ik voor het membraan op zoek moet naar nieuwe plaatjes want hij spuugt nog een minimaal beetje terug de carb in. Of is dit normaal? Gr.,
Eric
Loopt niet zo hard als de smalle tap set hiervoor maar er zit misschien nog wel wat meer in.
Misschien dat ik voor het membraan op zoek moet naar nieuwe plaatjes want hij spuugt nog een minimaal beetje terug de carb in. Of is dit normaal? Gr.,
Eric
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Zo dan...!!!
Herr von Claus heeft weer een kunststukje afgeleverd!
Alleen al schitterend om naar te kijken.
Hopelijk gaat het rijden zoals het er uit ziet.
Geluk er mee.
Groet Kees
Herr von Claus heeft weer een kunststukje afgeleverd!
Alleen al schitterend om naar te kijken.
Hopelijk gaat het rijden zoals het er uit ziet.
Geluk er mee.
Groet Kees
- Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
- jamojamo (28 aug 2020, 17:16)
- Waardering: 9.09%
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Mooie cilinder 100km is hard zat en met een beetje koppel erin kom je goed voor de dag...
Andy,
Andy,
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Nu,
laatste weekend was wel meer dan 100km/h op de teller te lezen...
Dat setje loopt prima door met goede koppel de berg erop en dat niet veel last van echt sterke tegenwind op meer dan 600m hoogde in de Eifel
Ik find het setup echt prima... en de rijder was ook zeer snel in de bouchten ermee...ik heft kunnen zien da die rijder veel plezier gehad had
laatste weekend was wel meer dan 100km/h op de teller te lezen...
Dat setje loopt prima door met goede koppel de berg erop en dat niet veel last van echt sterke tegenwind op meer dan 600m hoogde in de Eifel
Ik find het setup echt prima... en de rijder was ook zeer snel in de bouchten ermee...ik heft kunnen zien da die rijder veel plezier gehad had
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Lekker door de bebouwde kom lekker bij 6,000 rpm viertaktend in zijn 4e versnelling, dan einde bebouwde kom terug naar 3, volgas doortrekken van 8,000rpm tot bijna 12,000 rpm, 2 x opschakelen in de powerband en in no time 95 kmh . Bij een bescheiden geluid van de de Jager uitlaat gecombineerd met een goed gedempte inlaat kan ik dik tevreden zijn.Eifelyeti schreef: ↑28 aug 2020, 22:26 Nu,
laatste weekend was wel meer dan 100km/h op de teller te lezen...
Dat setje loopt prima door met goede koppel de berg erop en dat niet veel last van echt sterke tegenwind op meer dan 600m hoogde in de Eifel
Ik find het setup echt prima... en de rijder was ook zeer snel in de bouchten ermee...ik heft kunnen zien da die rijder veel plezier gehad had
De houding met de clipons op de stuurplaat, voetsteunen naar achter en dit zadel geven me ook echt veel minder last van de rug en onderarmen dan de oude RS met stokstuur.
Gr.,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ja, beetje pech gehad. Regelmatig een stukje gereden naar volle tevredenheid. Toch na 1500 km een klemmertje gehad. De cilinder ligt nu bij Claus voor een hoontje en een nieuwe zuiger.
Ik reed een paar minuten 95 kmh halfgas achter een auto. Mogelijk dat ik door een te grote voorontsteking met de Powerbox de temperatuur te hoog heb opgejaagd. De bougie was altijd aan de donkere kant dus een te schraal mengsel zal het niet geweest zijn. Jammer want hij reed echt fantastisch, de top lag op zeker 115 kmh en de trekkracht was goed.
De hobby staat op een wat lager pitje momenteel want ik ben weer wat drukker met vissen op de pier in Wijk aan Zee.
Gr.,
Eric
Ik reed een paar minuten 95 kmh halfgas achter een auto. Mogelijk dat ik door een te grote voorontsteking met de Powerbox de temperatuur te hoog heb opgejaagd. De bougie was altijd aan de donkere kant dus een te schraal mengsel zal het niet geweest zijn. Jammer want hij reed echt fantastisch, de top lag op zeker 115 kmh en de trekkracht was goed.
De hobby staat op een wat lager pitje momenteel want ik ben weer wat drukker met vissen op de pier in Wijk aan Zee.
Gr.,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Halfgas/Powerbox. Slechte combinatie.
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Ronvanderstelt (18 mei 2021, 23:29)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Oh Eric, dat sijn geen goede nieuws...
ma halfgas kan ook te dikke naadel sijn..... , wel heft je da geen detonatie van...
dat vergeeten veel mannen.....
hengelen is prima
ma halfgas kan ook te dikke naadel sijn..... , wel heft je da geen detonatie van...
dat vergeeten veel mannen.....
hengelen is prima
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
en de zuiger speling ?. die is bij mij aardig ruim.
rammelt wel iets en zal hier of daar verlies geven.
maar in mijn beleving kan het dan wel wat warmer worden.
rammelt wel iets en zal hier of daar verlies geven.
maar in mijn beleving kan het dan wel wat warmer worden.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Helemaal mee eens Enzo
Ik heb me hier al eens in verdiept en zoveel voorontsteking bij laaag toerental kan mijn inziens nooit goed gaan.
Maar ja er zijn zo veel meningen.
Ik zou ook graag de honderd willen halen maar lijkt onbegonnen werk.
Harry van hout geeft de voorkeur aan hpi en zo heeft ieder een andere mening.
De conclusie die ik er uit trek is dat wanneer je 100 of harder wilt is dat je naar een andere weg moet zoeken.
Bakken met geld worden er uitgegeven aan tuning om deze snelheid uit een cilinder met heel veel gaten te halen.
Duurzaamheid? 2000 km.
Ik denk wanneer je 100 + wil halen en de boel heel wil houden je moet gaan voor een bigbore cilinder zodat het niet te hoogtoerig word en je ook een behoorlijk koppel hebt. In dit geval laat ik verdere problemen met koppeling en dergelijke nog buiten beschouwing.
Wat ik niet begrijp is dat er steeds praclehtige cilinders worden ontworpen waarvan de timingen niet kloppen voor het gebruik op straat en daar voor verkocht worden.
At ik ook niet begrijp is dat ik vroeger een imitatie 50cc Zeta met een Mahle zuiger op mijn indirecte vijfbak had in combinatie met 20 bing,ori 32 mm RS uitlaat ,origineel luchtfilter en een simpele contactpunten ontsteking en daar tegen de 90 km/uur mee haalde.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Dat komt omdat de markt zich spitst op de vraag, en dat is racy danwel sportief. Als ik Eric op mijn tamme bigbore zou zetten zou die het maar niks aan vinden, het gilt niet en het maakt geen toeren... en uiteindelijk lopen mijn bigbore’s ook niet zo hard.Ronvanderstelt schreef: ↑19 mei 2021, 00:16Helemaal mee eens Enzo
Ik heb me hier al eens in verdiept en zoveel voorontsteking bij laaag toerental kan mijn inziens nooit goed gaan.
Maar ja er zijn zo veel meningen.
Ik zou ook graag de honderd willen halen maar lijkt onbegonnen werk.
Harry van hout geeft de voorkeur aan hpi en zo heeft ieder een andere mening.
De conclusie die ik er uit trek is dat wanneer je 100 of harder wilt is dat je naar een andere weg moet zoeken.
Bakken met geld worden er uitgegeven aan tuning om deze snelheid uit een cilinder met heel veel gaten te halen.
Duurzaamheid? 2000 km.
Ik denk wanneer je 100 + wil halen en de boel heel wil houden je moet gaan voor een bigbore cilinder zodat het niet te hoogtoerig word en je ook een behoorlijk koppel hebt. In dit geval laat ik verdere problemen met koppeling en dergelijke nog buiten beschouwing.
Wat ik niet begrijp is dat er steeds praclehtige cilinders worden ontworpen waarvan de timingen niet kloppen voor het gebruik op straat en daar voor verkocht worden.
At ik ook niet begrijp is dat ik vroeger een imitatie 50cc Zeta met een Mahle zuiger op mijn indirecte vijfbak had in combinatie met 20 bing,ori 32 mm RS uitlaat ,origineel luchtfilter en een simpele contactpunten ontsteking en daar tegen de 90 km/uur mee haalde.
En de meesten willen toch knallen en de onderlinge strijd weer herbeleven die ze op hun 16de ook beleefde, een soort tweede jeugd
Eerlijk gezegd vondt ik eric zijn race set best wel goed rijden, dingetje ging als een kogel hopelijk zonder al teveel gedoe weer in orde.
En dan maar op de bank de powerbox afstellen, alleen waar kun je dat hier nog in de buurt doen?
Pieter schmidt is niet om de hoek en heeft een wachtrij zegmaar, dus waar kun je dan terecht?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
darom is een program.. CDI het best voor snelle setups en ook met 2 Kromme schakelbar...
denk voor erik is so een PVL Fire 650 een goede oplossing.... Kokusan/Ignitech is wat meer te sleutelen wel goedkooper als er alt een Kokusan is
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ik ben niet zo intensief met de hobby bezig dat ik me ga verdiepen in een programmeerbare ontsteking. Als ik de Kreidler met de Kokusan zonder Powerbox niet naar mijn zin krijg kan ik het beste Gerritjan opzoeken en door hem de afstelling met Powerbox te laten doen. Misschien is een P10 of P17 een betere optie voor mij dan de P22.
Janken en gieren en brullen en jagen moet met een Kreidler anders is het een Lanz Bulldog of niet Roman
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
De afgelopen dagen zonder Powerbox achter de Kokusan 120 km bij elkaar gesprokkeld. Een paar honderd toeren op top ingeleverd maar het valt me niet tegen. Ik rijd nog wel met de hand op de koppeling, bang geworden voor weer een warmloper maar krijg wat vertrouwen terug. Deze nieuwe VHM zuiger lijkt er iets ruimer in te zitten dan de RSP want ik hoor hem duidelijk klapperen. Volgens mij heb ik dat meer gelezen van dit merk zuiger. Van Andy heb ik een Powerbox P17 te leen gehad en daarmee heb ik even gereden met de grondplaat 5 graden later dan ik hoe ik hem op de P22 had maar ik heb niet de tijd genomen om hem te finetunen. De door Claus opgefriste cilinder en nieuwe zuiger hadden nog te kort km.’s gedraaid om te gaan experimenteren.
Met de Kokusan zonder Powerbox op het oude merktekentje hoe ik hem altijd had rijdt het voorlopig goed genoeg. Misschien om de schraalheid bij halfgas wat aan te pakken zet ik de sproeiernaald een standje hoger want ik zou niet weten wie andere naalden heeft voor de Polini CP23.
Gr!
Eric
Met de Kokusan zonder Powerbox op het oude merktekentje hoe ik hem altijd had rijdt het voorlopig goed genoeg. Misschien om de schraalheid bij halfgas wat aan te pakken zet ik de sproeiernaald een standje hoger want ik zou niet weten wie andere naalden heeft voor de Polini CP23.
Gr!
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Hallo Eric,
prima dat je weer kan rijden met de kreidler
Warom geen RSP meer?
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Waarom niet? De RSP is duurder en de VHM zal toch ook geen slechte zuiger zijn?
Eigenlijk geen andere reden dan dat
Gr.,
Eric