welke ontsteking nemen
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
welke ontsteking nemen
weet het niet meer.
hep een kokusan met p22
maar ben een rustige rijder, maar wil wel een snelle rs.
deze combi is gevaarlijk lees ik.
zit er niet op te wachten om me nieuwe zuiger en wand te vernaggelen.
tailpijp is al zo groot als er maar te koop is.
wat te doen?
pvl, mvt, of kokusan met p10. of wat anders,
of gewoon rijden , zoals men vroeger deed , toen er nog geen forum was
waar kennis vandaan kwam.
hep een kokusan met p22
maar ben een rustige rijder, maar wil wel een snelle rs.
deze combi is gevaarlijk lees ik.
zit er niet op te wachten om me nieuwe zuiger en wand te vernaggelen.
tailpijp is al zo groot als er maar te koop is.
wat te doen?
pvl, mvt, of kokusan met p10. of wat anders,
of gewoon rijden , zoals men vroeger deed , toen er nog geen forum was
waar kennis vandaan kwam.
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
ik stel deze vraag, omdat ik alles lees.
maar het allemaal niet meer kan volgen.
vhs cilinder gekocht, kan ik weggooien.
hep al 6 uitlaten gekocht, achteraf te kleine tailpijp.
weet het, lees wat en koop het. suffert die ik ben.
met me p22 kastje weer de bietenbrug op , ben ik bang.
kop met losse ding ook niet goed.
het geld klotst hier tegen de klippen op zegt h3bv
maar gooi het nu wel allemaal wel heel makkelijk en onnodig
over de balk.
maar het allemaal niet meer kan volgen.
vhs cilinder gekocht, kan ik weggooien.
hep al 6 uitlaten gekocht, achteraf te kleine tailpijp.
weet het, lees wat en koop het. suffert die ik ben.
met me p22 kastje weer de bietenbrug op , ben ik bang.
kop met losse ding ook niet goed.
het geld klotst hier tegen de klippen op zegt h3bv
maar gooi het nu wel allemaal wel heel makkelijk en onnodig
over de balk.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: welke ontsteking nemen
Het beste is een 6.25pk Mahle met een originele MKHZ onsteking, een originele RS uitlaat en een originele 20mm bing.
Plezier gegarandeerd, slijtage te overzien en je hoeft niets meer te veranderen.
Plezier gegarandeerd, slijtage te overzien en je hoeft niets meer te veranderen.
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
Dat snap ik, me mattie enzo zegt dat ook .pimvandongen schreef: ↑06 jul 2021, 19:27 Het beste is een 6.25pk Mahle met een originele MKHZ onsteking, een originele RS uitlaat en een originele 20mm bing.
Plezier gegarandeerd, slijtage te overzien en je hoeft niets meer te veranderen.
Maar ik wil naar die 120. Dat is de bottelnek.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: welke ontsteking nemen
Als je hier op het forum kijkt . Moet het met 12 pk al wel lukken om de 120 te halen ...
Als je geld uit wil geven moet je Pieter schmidt bellen.
Laat je cilinder bewerken en uitlaat maken . En dan kom je al een heel eind .
Maar met 60cc 120 per uur en lekker kunnen rijden is lastig! Moet je veel vermogen voor hebben.
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van de opa's.
Maar geloof het maar.. vroeger liepen ze ook 120 . kom maar keer hier langs . Kun je op mijne rijden .
Als je geld uit wil geven moet je Pieter schmidt bellen.
Laat je cilinder bewerken en uitlaat maken . En dan kom je al een heel eind .
Maar met 60cc 120 per uur en lekker kunnen rijden is lastig! Moet je veel vermogen voor hebben.
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van de opa's.
Maar geloof het maar.. vroeger liepen ze ook 120 . kom maar keer hier langs . Kun je op mijne rijden .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: welke ontsteking nemen
Nozem Stephan de Roo rijdt ook vet over de 100 km/h met een door ons ingebouwde Kokusan ontsteking.
Nog iets zonder een kastje van een paar dubbeltjes.
Enzo
Nog iets zonder een kastje van een paar dubbeltjes.
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: welke ontsteking nemen
Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.
Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.
Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.
Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.
Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.
Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.
Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.
Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: welke ontsteking nemen
Bertus, al eens (proef)gereden op een goede standaard! Zündapp KS 125 of KS 175? Voor erbij.
Gewone standaard RS erbij houden voor het "Kreidler gevoel".
Gr. Wim.
Gewone standaard RS erbij houden voor het "Kreidler gevoel".
Gr. Wim.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: welke ontsteking nemen
Ja zo is het wel .nozems schreef: ↑06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.
Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.
Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.
Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.
Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
weet dat ik op een tijdbom rijd, met de huidige setup.bart-rs schreef: ↑07 jul 2021, 09:32Ja zo is het wel .nozems schreef: ↑06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.
Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.
Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.
Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.
Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben
de vraag is , kan ik het klokje voor mijn gevoel iets ruimer zetten.
door een ander ontsteking ?
al geeft dat natuurlijk ook geen garantie voor levensduur.
maar een beetje rust tussen de oren, zou fijn zijn.
- fptjb
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 11:55
- Locatie: finsterwolde
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: welke ontsteking nemen
ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: welke ontsteking nemen
Bertus , jij bent op zoek naar miss universe, blond , maatje 36 , cup D , leuk koppie én ze moet het i.q. hebben van Albert Einstein.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is , maar het wordt lastig.
Een 60cc moet het van zijn toeren hebben om het vermogen te vinden voor die 120km/U.
En dan gebeurt er onderin niet zoveel door de benodigde poorttiming.
Met een goede uitlaat en P22 powerbox los je dat deels op. Maar dan moet je niet met bromfiets tempo toerritjes gaan tuffen !
Mijn advies : je huidige setup gebruiken i.c.m. Een multi curve ontsteking.
Kort: knop op het stuur met 2 standen voor de ontsteking, cruisen en racen.
Zo hou je de boel heel
Ik zeg niet dat het onmogelijk is , maar het wordt lastig.
Een 60cc moet het van zijn toeren hebben om het vermogen te vinden voor die 120km/U.
En dan gebeurt er onderin niet zoveel door de benodigde poorttiming.
Met een goede uitlaat en P22 powerbox los je dat deels op. Maar dan moet je niet met bromfiets tempo toerritjes gaan tuffen !
Mijn advies : je huidige setup gebruiken i.c.m. Een multi curve ontsteking.
Kort: knop op het stuur met 2 standen voor de ontsteking, cruisen en racen.
Zo hou je de boel heel
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
dat advies kreeg ik van wietse ook, de p10 doen.fptjb schreef: ↑07 jul 2021, 11:00 ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: welke ontsteking nemen
Persoonlijk gesproken zou ik dat ook doen als ik ook zo’n snelle set had. Of wat Caspar zegt, een multicurve.b.bonk schreef: ↑07 jul 2021, 11:12dat advies kreeg ik van wietse ook, de p10 doen.fptjb schreef: ↑07 jul 2021, 11:00 ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
Dan staat het klokje niet meer op scherp
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: welke ontsteking nemen
Volgens mij kun je zelfs die 2 standen schakelaar gebruiken i.c.m. je huidige ontsteking én de P22 powerbox.
In stand 1 passeer je dan de powerbox.
In stand 2 is de powerbox actief
In stand 1 passeer je dan de powerbox.
In stand 2 is de powerbox actief
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
miss universe ben ik van de week 30 jaar mee getrouwd.Caspar schreef: ↑07 jul 2021, 11:09 Bertus , jij bent op zoek naar miss universe, blond , maatje 36 , cup D , leuk koppie én ze moet het i.q. hebben van Albert Einstein.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is , maar het wordt lastig.
Een 60cc moet het van zijn toeren hebben om het vermogen te vinden voor die 120km/U.
En dan gebeurt er onderin niet zoveel door de benodigde poorttiming.
Met een goede uitlaat en P22 powerbox los je dat deels op. Maar dan moet je niet met bromfiets tempo toerritjes gaan tuffen !
Mijn advies : je huidige setup gebruiken i.c.m. Een multi curve ontsteking.
Kort: knop op het stuur met 2 standen voor de ontsteking, cruisen en racen.
Zo hou je de boel heel
zo een degelijke kreidler word lastiger.
heb nu een 67cc mahle 16 pk , dus daarmee ben ik wel al op
de goede weg.
goeie tip, casper
dank je wel.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: welke ontsteking nemen
Net als met Triboron komen na een tijdje de ervaringen op het forum. Dan blijkt het allemaal niet zo rooskleurig en krijgen de realistische kritische mensen gelijk. Aangezien je alles leest zou je toch moeten kunnen weten dat er over een MVT ontsteking bijna niets negatiefs te melden valt.b.bonk schreef: ↑06 jul 2021, 20:40 Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
Ik wens je veel wijsheid toe
Gr.,
Eric
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: welke ontsteking nemen
klopt ericjamojamo schreef: ↑07 jul 2021, 12:31Net als met Triboron komen na een tijdje de ervaringen op het forum. Dan blijkt het allemaal niet zo rooskleurig en krijgen de realistische kritische mensen gelijk. Aangezien je alles leest zou je toch moeten kunnen weten dat er over een MVT ontsteking bijna niets negatiefs te melden valt.b.bonk schreef: ↑06 jul 2021, 20:40 Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
Ik wens je veel wijsheid toe
Gr.,
Eric
wilde roman daar over vragen in zijn mvt topic.
maar die is boos , denk ik.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: welke ontsteking nemen
Bertus wij hebben 2 MVT klantjes en die rijden probleemloos
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- b.bonk (07 jul 2021, 13:17)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: welke ontsteking nemen
Ik heb zelf nog geen zuiger kapot gehad . En rijd ook wel rustig en hard .b.bonk schreef: ↑07 jul 2021, 10:30weet dat ik op een tijdbom rijd, met de huidige setup.bart-rs schreef: ↑07 jul 2021, 09:32Ja zo is het wel .nozems schreef: ↑06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.
Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.
Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.
Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.
Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben
de vraag is , kan ik het klokje voor mijn gevoel iets ruimer zetten.
door een ander ontsteking ?
al geeft dat natuurlijk ook geen garantie voor levensduur.
maar een beetje rust tussen de oren, zou fijn zijn.
Rustig rijden is dan gewoon 70/80 . Daar onder kom ik niet. Heb mvt onsteking