Bijdrage van Jilles (Zatopek)
Marcel der Kinderen in memoriam.............................
(
Marcello)
Marcel met zijn Kreidler
Afgelopen maandag 12 juli om 16.15 is na een moedig gedragen ziekbed en op veel te jonge leeftijd van 60 jaar, mijn Kreidlervriend Marcel der Kinderen heengegaan. Hij heeft mij gevraagd, twee weken geleden toen ik bij hem was samen met mijn vrouw, een stukje te schrijven op het Kreidlerforum, ik heb altijd veel tekst maar nu.....echt niet! Moeilijk!
Marcel was een eenvoudige jongen met een hart van goud, stond voor iedereen klaar om je te helpen. Het was ook geen jongen om in de belangstelling te staan. Hij las veel op het Kreidlerforum en haalde daar veel kennis op. Ik was altijd meer dan verbaasd en verrast hoe hij op inventieve en autodidactische wijze zijn kreidlers onderhield en oppimpte. Een TomTom op de Kreidler, speciale LED verlichting en weet ik al niet meer........ GE-WEL-DIG! Gereedschap maakte hij ook zelf........Iedereen heeft zo zijn kwaliteiten.
Marcel gaf regelmatig acte de Presence op toerritjes, meestal wel in de buurt (Noord-Holland) maar we zijn ook een aantal malen meegereden met de Stompwijkse Nozems op hun donderdagavonden........ en kan me een ritje herinneren, De Palingrit van Mink in de Alblasserwaard, zijn Kreidler en de mijne in mijn toenmalige Peugeot Partner. Mink is er ook al niet meer......... al enige jaren..........we worden oud..............
Ik wil het niet TE lang maken, ik herinner mij Marcel als een gouden pik, een hele lieve jongen waar je echter ook geen ruzie mee moest krijgen maar als dat al gebeurde, dan lag dat meestal wel aan jou. Ik ging regelmatig, toen ik nog in Haarlem woonde, inmiddels woon ik al 3 jaar in Zuid-Limburg, ff een bakkie doen bij hem. Zaten we uren te zwetsen over sproeiers, Super Breitwands, 5-bakken, snelheden, kortom, alles wat de Kreidler hobby zo boeiend maakt.
De crematieplechtigheid is aanstaande zaterdag om 15.15 in Haarlem, zie de rouwkaart. Uiteraard is iedereen welkom!
Ik wens zijn partner Jolanda en zijn beide kinderen Patricia en Angela alle mogelijke kracht toe die voorhanden is om dit onmetelijke verlies te kunnen dragen.
Marcel, pik, ik weet zeker dat je nu rust hebt en vanaf boven toekijkt......en one day....... I see you again on the other side............
xxx
Jilles
Levensgenieter met een biertje
Rouwkaart
Rouwkaart
De leeuw heeft de strijd verloren,
er is een nozem minder.
Met al zijn levenslust en wilskracht heeft hij deze strijd niet kunnen winnen.
Verdrietig en vol bewondering voor de wijze waarop hij heeft gestreden en afscheid heeft genomen van alles wat hem dierbaar was hebben wij hem los moeten laten.
Wij zullen hem als partner, vader, broer, oom, zwager, neef en vriend heel erg missen.
Marcel Hermanus der Kinderen
Marcel
Haarlem 15 augustus 1960 - Haarlem, 12 juli 2021
Jolanda Goed
Patricia der Kinderen
Angela der Kinderen
En verdere familie en vrienden
De Clerqstraat 116
2013 PS Haarlem
Marcel is overgebracht naar het Yarden Uitvaarcentrum Kennemerland, Zijlweg 183, waar u de gelegenheid heeft tot afscheid nemen en condoleren op vrijdag 16 juli van 19.00 tot 19.45 uur.
De crematieplechtigheid zal plaatsvinden op zaterdag 17 juli in het Yarden Crematorium, Vergiedeweg 271 te Haarlem
Tijd van samenkomst 15.15 uur.
Het leven vieren is wat Marcel wilde. Daarom ontmoeten wij u graag na afloop van de plechtigheid bij Villa Westend, Westlaan 41 te Velserbroek, voor een drankje en een hapje.