Heb je niet goed opgelet.
Zelfs Claus begint NIET aan deze PRUL cilinders.
Dus verre van klaar.
Enzo
Heb je niet goed opgelet.
Ik stuur je even een prive berichtBart o.z.s. schreef: ↑14 aug 2021, 15:25 ik heb nog wel een z.g.a.n k.t cilinder smalle tap met meteoor zuiger met l veer 200 km gelopen met timingen uitlaat 177 spoelers 123 inlaat 152 graden
20mm carb, en de top hoeft maar 65 km.PatrickBen schreef: ↑14 aug 2021, 18:02 Ik heb vanmiddag de homoet p4 vervangen door een fluisterpijp van een ander niet te noemen merk en een kleinere sproeier omdat hij koud perfect liep en trok maar warm niet.
Een wereld van verschil. Trekt goed op en door en door kleinere sproeier is z'n top nu ook beperkt wat ik wilde.
Ik merk nog wel een verschil met koud en warme motor. Koud echt trekken als een beest en warm stuk minder.
Wellicht nog wat veranderen in benzine lucht mengsel. Maar ik heb al flinke open luchtfilter dus hij krijgt denk ik genoeg lucht. Anders toch maar een 20mm carburateur kopen om ook lucht te kunnen stellen.
Ik wist niet dat je eerst moet weten wat je doet voordat je hier post
Ik ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden en of dit gaat doen wat ik wil bereiken?Bart o.z.s. schreef: ↑14 aug 2021, 15:25 ik heb nog wel een z.g.a.n k.t cilinder smalle tap met meteoor zuiger met l veer 200 km gelopen met timingen uitlaat 177 spoelers 123 inlaat 152 graden
Dank voor je reactie. Daar kan ik wat mee.nozems schreef: ↑14 aug 2021, 22:32 Niemand wil je onderuit halen hoor. Denk dat je veel beter af ben met zo’n franse 4.2pk cilinder.
In mijn brommertijd ook op de rmc gehad met 17mm, en dat liep toen verassend fijn en erg sterk! 60/65 liep ie met storm tegen nog haast, maar ging ook niet veel harder.
Vermoedelijk zit de uitlaattiming een stuk lager als bij een 6.3pk.
Maar een 20mm carburateur op een bromfiets cilinder en dan ook nog met een homoet 4p eronder is geen concept voor koppel onderin!
Gewoon door Claus een cilinder laten aanpassen naar de franse 4.2pk, dan standaard uitlaat met lange bocht en 16mm carburateur erop.
Dan heb je trekkracht en soepel rijden.
------------------------------------------Enzo-tvdzijden schreef: ↑14 aug 2021, 14:47Heb je niet goed opgelet.
Zelfs Claus begint NIET aan deze PRUL cilinders.
Dus verre van klaar.
Enzo
Ik blijf het bizar vinden dat niemand een goede cilinder kan maken zoals Kreidler dat ooit deed. Alle specificaties zijn toch gewoon bekend!?