Kreidler Enduro
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De stickers op de zijkant van het frame zitten er nu ook op. Jammer dat die vieze kap het wat bederft maar dat is slechts tijdelijk.
Ik had voor mijn Montesa 75 Enduro (1976) ooit eens nieuwe nummerborden gekocht en daar zat er ook een bij voor boven de koplamp. Heb ik er even los op de Kr... gezet om te kijken of het goed uitziet. Het nadeel van de huidige plastic rijnummerplaten (oud model) vind ik de grootte namelijk 28 x 23. Heb nu kleinere gevonden van 22x18 en ik denk dat ik die koop. Het zijn platen zoals in de jaren 50/60 werden gebruikt en dus van aluminium. Ger spuit ze dan of ik laat ze poederlakken.
De uitgang van de teller aandrijving kan helaas niet verder naar boven zoals bij de Zündapp. Dat betekent dat ik de kabel dus niet recht omhoog kan laten lopen. Nog maar eens nadenken hoe ik een en ander netjes oplos. De teller zelf kan nog altijd vlak onder het stuur waarbij de kabel dan keurig door de kabelgeleider recht omhoog loopt. Zie de foto van de voorvork/remkabel hierboven.
Ik had voor mijn Montesa 75 Enduro (1976) ooit eens nieuwe nummerborden gekocht en daar zat er ook een bij voor boven de koplamp. Heb ik er even los op de Kr... gezet om te kijken of het goed uitziet. Het nadeel van de huidige plastic rijnummerplaten (oud model) vind ik de grootte namelijk 28 x 23. Heb nu kleinere gevonden van 22x18 en ik denk dat ik die koop. Het zijn platen zoals in de jaren 50/60 werden gebruikt en dus van aluminium. Ger spuit ze dan of ik laat ze poederlakken.
De uitgang van de teller aandrijving kan helaas niet verder naar boven zoals bij de Zündapp. Dat betekent dat ik de kabel dus niet recht omhoog kan laten lopen. Nog maar eens nadenken hoe ik een en ander netjes oplos. De teller zelf kan nog altijd vlak onder het stuur waarbij de kabel dan keurig door de kabelgeleider recht omhoog loopt. Zie de foto van de voorvork/remkabel hierboven.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Jw, is die nummerplaat niet een beetje aan de grote kant, het is nu net of ie een waterhoofd heeftretteketet schreef: ↑09 dec 2021, 09:56 De stickers op de zijkant van het frame zitten er nu ook op. Jammer dat die vieze kap het wat bederft maar dat is slechts tijdelijk.
Ik had voor mijn Montesa 75 Enduro (1976) ooit eens nieuwe nummerborden gekocht en daar zat er ook een bij voor boven de koplamp. Heb ik er even los op de Kr... gezet om te kijken of het goed uitziet. Het nadeel van de huidige plastic rijnummerplaten (oud model) vind ik de grootte namelijk 28 x 23. Heb nu kleinere gevonden van 22x18 en ik denk dat ik die koop. Het zijn platen zoals in de jaren 50/60 werden gebruikt en dus van aluminium. Ger spuit ze dan of ik laat ze poederlakken.
De uitgang van de teller aandrijving kan helaas niet verder naar boven zoals bij de Zündapp. Dat betekent dat ik de kabel dus niet recht omhoog kan laten lopen. Nog maar eens nadenken hoe ik een en ander netjes oplos. De teller zelf kan nog altijd vlak onder het stuur waarbij de kabel dan keurig door de kabelgeleider recht omhoog loopt. Zie de foto van de voorvork/remkabel hierboven.Kreidler Florett.jpgnummerplaat - nog niet gemonteerd maar even los er op gezet.jpg
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Tja, ik zou vandaag de kleinere teller (48mm) binnen moeten krijgen en dan maar weer eens passen en meten. Gezien het feit dat de kabel niet recht c.q. bijna recht omhoog kan lopen en de radius van de kabel te klein wordt voor montage van de teller op de vorkpoot ben ik mij aan het bedenken hoe ik de teller netjes aan het stuur vastmaak. De (blauwe) onderbreker zit in de weg namelijk maar ik wil deze pertinent gebruiken, puur uit veiligheidsoverwegingen. Denk dat ik 'm achter de voorste rijnummerplaat monteer op een beugel tussen de montagepunten van de plaat. Omdat ik door het gebruikte stuur, geen stangetje, (te) weinig ruimte heb ga ik voor die montagepunten normaliter gebruik maken van een klembeugel op de beide poten met een een bus en een lange bout. Op de foto lijkt het net of de provisorische oplossing met de bout tegen de koplamp aankomt maar dat is niet zo. Bovendien kan de bout verder naar buiten gemonteerd worden.
Ben blij dat ik een stapel motorbladen heb waar ik de foto's van de Dapp gevonden heb. Een andere wijze van monteren van de plaat zie je namelijk op de foto van deze Müller Zündapp. Betreffende de off topic foto - ben weliswaar geen Zündapp liefhebber maar als liefhebber van klassieke off road machines in alle soorten en maten smul ik hier toch wel van!
Last but not least een paar foto's van de nieuwe aluminium platen (JV Motors/Zwartsluis) welke duidelijk kleiner dan dan de standaard plastic platen van bijvoorbeeld UFO maar ook kleiner dan de polyester platen (26 x 20) op mijn Montesa. Nota bene, voor de platen van de Montesa zoek ik vervangende met de juiste maat. Heeft iemand een adres voor mij betreffende specifiek deze maat platen??
Ben blij dat ik een stapel motorbladen heb waar ik de foto's van de Dapp gevonden heb. Een andere wijze van monteren van de plaat zie je namelijk op de foto van deze Müller Zündapp. Betreffende de off topic foto - ben weliswaar geen Zündapp liefhebber maar als liefhebber van klassieke off road machines in alle soorten en maten smul ik hier toch wel van!
Last but not least een paar foto's van de nieuwe aluminium platen (JV Motors/Zwartsluis) welke duidelijk kleiner dan dan de standaard plastic platen van bijvoorbeeld UFO maar ook kleiner dan de polyester platen (26 x 20) op mijn Montesa. Nota bene, voor de platen van de Montesa zoek ik vervangende met de juiste maat. Heeft iemand een adres voor mij betreffende specifiek deze maat platen??
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De bout en busje in de aluminium klembeugel is gewoon maar even gedaan voor de foto. Zo'n beugeltje vind je overigens op Dennisdeal onder Bosmaa. Er zijn twee maten leverbaar namelijk 22-26mm en 30-54mm. Ik gebruik de kleinere. De grotere past om de onderste vorkpoten zoals wij die normaliter gebruiken. De foto van de KTM laat zien dat zij toentertijd overigens een enigszins vergelijkbare oplossing hadden.
De kleinere teller heb ik gevonden bij Leertouwer in Soest. De grotere had ik nog liggen voor eerdere wilde projecten welke nooit zijn opgestart...De kleinere past mijns inziens beter qua grootte en "looks".
De kleinere teller heb ik gevonden bij Leertouwer in Soest. De grotere had ik nog liggen voor eerdere wilde projecten welke nooit zijn opgestart...De kleinere past mijns inziens beter qua grootte en "looks".
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Ik kreeg een mailtje van Feike zijnde een zelf altijd bezige bouwer met allerlei projecten. Hij had het over lekker bouwen...
Moet toegeven dit wel een heel leuk project te vinden waarbij ik allerlei oplossingen moet bedenken welke ik dan bespreek met een techneut (Ger en/of Chris) die dan een en ander in wel of niet gewijzigde vorm uitvoert. Overigens, waar ik soms dagen over loop na te denken zien beide technische mannen meestal direct of bijna direct. Ik heb de neiging om zoals bij de ophanging van de voorste nummerplaat eerst eens rond te kijken op internet of te zoeken in mijn stapel (klassieke off road) motorbladen. Vandaar bijvoorbeeld ook de aluminium klembeugeltjes. Lekker makkelijk. Op de foto's lijken ze behoorlijk massief qua uiterlijk maar dat valt reuze mee hoor.
De ellende is dat mij steeds opnieuw dingen invallen die mij leuk maar ook nuttig lijken zoals bijvoorbeeld een zogenaamde oppakbeugel. Lijkt mij handig als je tot aan de assen in de modder staat of anderszins de motor even moet optillen/verplaatsen. Op de foto zie je een voorspatbord beugeltje welke ik gewoon even los op de Kr heb gezet. Gewoon om eens te kijken....en natuurlijk moet er eventueel dan "gezaagd, geklopt, gelast, geboord" worden of ik moet ergens een ding vinden wat(bijna) in een keer past.
Nota bene, ik hoop ga nu eerst kijken of het lk beide motorschermen beter kan laten passen zodat ze dichter beter aan sluiten aan het frame. Bovendien gebruik ik een wat langere en aan de onderzijde omklappende kickstarter welke tegen het motorscherm aankomt. De oplossing zou liggen in het ietsje inkorten van de steuntjes. Een kortere kickstarter die boven omklapt zou waarschijnlijk het eenvoudigst zijn maar ik zag onlangs een aantal van die dingen welke onderaan doormidden waren gebroken. Dan maar wat werk - bovendien vind ik zo'n "lange" kickstarter gewoon prettig omdat deze door z'n lengte een wat langere slag maakt. Ik spreek uit ervaring want gebruik 'm al jaren op de Looman. In de tussentijd hoop ik dat Ger de gewone motorschermen klaar heeft (spuiten in RAL 6009) zodat ze er op kunnen en ik mij kan aanmelden bij de RDW.
In de verloren uurtjes en dat zijn er bij mij vele als pensionado ga ik verder met de verfijningen voor het typische off road gebruik. Die komen er dan op als ie (goed)gekeurd is. Ooit zei een keurmeester mij, bij mijn eerste off road Kr, dat alles moet functioneren wat er op zit ook al hoeft het er niet op te zitten! Volgens de richtlijnen hoeft zo'n ding uit 1965 bijvoorbeeld geen remlicht of verlichte snelheidsmeter te hebben. Doe dat dan ook niet want als het stoplicht en/of de verlichting van de teller onverhoopt net op dat moment niet werkt - en je hebt een strenge keurmeester- kun je onverrichterzake naar huis.
Moet toegeven dit wel een heel leuk project te vinden waarbij ik allerlei oplossingen moet bedenken welke ik dan bespreek met een techneut (Ger en/of Chris) die dan een en ander in wel of niet gewijzigde vorm uitvoert. Overigens, waar ik soms dagen over loop na te denken zien beide technische mannen meestal direct of bijna direct. Ik heb de neiging om zoals bij de ophanging van de voorste nummerplaat eerst eens rond te kijken op internet of te zoeken in mijn stapel (klassieke off road) motorbladen. Vandaar bijvoorbeeld ook de aluminium klembeugeltjes. Lekker makkelijk. Op de foto's lijken ze behoorlijk massief qua uiterlijk maar dat valt reuze mee hoor.
De ellende is dat mij steeds opnieuw dingen invallen die mij leuk maar ook nuttig lijken zoals bijvoorbeeld een zogenaamde oppakbeugel. Lijkt mij handig als je tot aan de assen in de modder staat of anderszins de motor even moet optillen/verplaatsen. Op de foto zie je een voorspatbord beugeltje welke ik gewoon even los op de Kr heb gezet. Gewoon om eens te kijken....en natuurlijk moet er eventueel dan "gezaagd, geklopt, gelast, geboord" worden of ik moet ergens een ding vinden wat(bijna) in een keer past.
Nota bene, ik hoop ga nu eerst kijken of het lk beide motorschermen beter kan laten passen zodat ze dichter beter aan sluiten aan het frame. Bovendien gebruik ik een wat langere en aan de onderzijde omklappende kickstarter welke tegen het motorscherm aankomt. De oplossing zou liggen in het ietsje inkorten van de steuntjes. Een kortere kickstarter die boven omklapt zou waarschijnlijk het eenvoudigst zijn maar ik zag onlangs een aantal van die dingen welke onderaan doormidden waren gebroken. Dan maar wat werk - bovendien vind ik zo'n "lange" kickstarter gewoon prettig omdat deze door z'n lengte een wat langere slag maakt. Ik spreek uit ervaring want gebruik 'm al jaren op de Looman. In de tussentijd hoop ik dat Ger de gewone motorschermen klaar heeft (spuiten in RAL 6009) zodat ze er op kunnen en ik mij kan aanmelden bij de RDW.
In de verloren uurtjes en dat zijn er bij mij vele als pensionado ga ik verder met de verfijningen voor het typische off road gebruik. Die komen er dan op als ie (goed)gekeurd is. Ooit zei een keurmeester mij, bij mijn eerste off road Kr, dat alles moet functioneren wat er op zit ook al hoeft het er niet op te zitten! Volgens de richtlijnen hoeft zo'n ding uit 1965 bijvoorbeeld geen remlicht of verlichte snelheidsmeter te hebben. Doe dat dan ook niet want als het stoplicht en/of de verlichting van de teller onverhoopt net op dat moment niet werkt - en je hebt een strenge keurmeester- kun je onverrichterzake naar huis.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Bijgaand een foto van het motorscherm zoals het nu nog is bevestigd. De kickstarter komt er tegenaan. Aan de andere kant is het precies zo. En hoewel ik van Feike een heel goede tip kreeg betreffende de aankoop van een andere kickstarter denk ik dat ik toch eerst maar eens de steuntjes iets inkort zodat de schermen strak aansluiten. Ik verwacht dat dan het probleem met de kickstarter dan is opgelost en zo niet...koop ik in Tsjechië een kortere welke bovenaan draait.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Ik heb nog een scherm voor een geforceerde koeling. Eens kijken of die ook zo ver af staat. Mij zou het niet verbazen als deze oude groene schermen gewoon krom zijn. Maar goed, ik ga verder deze week eens kijken wat mij het inkorten van de steuntjes (bussen) oplevert. Verder verdiep ik mij deze week vermoedelijk meer in het wijzigen van de ophangbeugel. Ger zou de schermen spuiten, niet de oude barrels op de laatste foto' overigens, en dan eens kijken hoe dié passen. Het wachten is trouwens ook nog op een extra klembeugeltje vanwege de bevestiging van de voorste nummerplaat.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De betere schermen gepast. Ook hier duidelijk teveel afstand. Volgende week maar eens kijken of ik een en ander goed pas krijg. Verder heb ik nog eens gekeken naar een andere oplossing voor de bevestiging van de voorste nummerplaat. Deze komt van de Looman af. Maar eens kijken wat ik doe.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Zag in een Italiaans tijdschrift dat Rond Sachs blijkbaar ook zo'n klemming, zoals op de Loman, gebruikte maar dan in het zwart. Omdat het te koud is om buiten in mijn berging aan de slag te gaan, de kappen moeten nog worden aangepast, ben ik in mijn stapel tijdschriften gedoken. Ik zie dan geregeld welke fraaie oplossingen werden bedacht en bedenk mij of er iets voor mij van toepassing zou kunnen zijn. Buell Killer had een goed idee hoe de kilometerteller fraai te bevestigen en daarbij gebruik te maken van de bouten aan de binnenkant van de poten. Maar eens kijken of ik binnenkort tijd kan vrijmaken om naar Gelderland te rijden...
- Bijlagen
-
- boutjes voor normaal gesproken de ophanging van een spatbord.jpg (39.56 KiB) 2638 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Kreidler Enduro
retteketet schreef: ↑26 dec 2021, 21:12 Zag in een Italiaans tijdschrift dat Rond Sachs blijkbaar ook zo'n klemming, zoals op de Loman, gebruikte maar dan in het zwart. Omdat het te koud is om buiten in mijn berging aan de slag te gaan, de kappen moeten nog worden aangepast, ben ik in mijn stapel tijdschriften gedoken. Ik zie dan geregeld welke fraaie oplossingen werden bedacht en bedenk mij of er iets voor mij van toepassing zou kunnen zijn. Buell Killer had een goed idee hoe de kilometerteller fraai te bevestigen en daarbij gebruik te maken van de bouten aan de binnenkant van de poten. Maar eens kijken of ik binnenkort tijd kan vrijmaken om naar Gelderland te rijden...
- Bijlagen
-
- 06465FD3-2041-4B4A-9FEA-A6DA9B39EBF7.jpeg (276.74 KiB) 2637 keer bekeken
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Fraaie foto Enzo en bedankt hiervoor!! Vond onderstaande foto in een digitaal Italiaans tijdschrift(fuoristrada motocross d'epoca). Echt heel g
Off topic: In Italië verschijnen gelukkig nog steeds geregeld tijdschriften over klassieke crossers en enduro's. Als je alleen interesse hebt in 50cc wordt de spoeling wat dun maar daarboven, dus 80cc en meer, vind je écht prachtige machines en veelal ook hier niet of nauwelijks bekend. Wie kent hier een Barbiero, een ZAR Guareschi, een Rizzato Satan enz...trouwens toevallig allemaal 50cc. Die laatste rijdt overigens telkens mee in Isny en is klein maar razend snel en het ding maakt toeren...niet te geloven. Een voorbeeld van meer dan 50cc zijn de Simson 80cc en 125cc of een Jawa Tatran Enduro. Ik geloof dat Maarten een topic heeft waar je dat soort spul, maar wel 50cc(!),kunt laten zien. Ga ik dus binnenkort doen.
Een ander tijdschrift, maarop papier, is mcde-motocrossdepoca. Op hun eigen website staan maar een beperkt aantal tijdschriften maar op ebay vind je er meer. Tip ,op de eigen website ga naar naar La Rivista en klik dan op de diverse afbeeldingen.
oed kijken om te zien wat ik bedoel!! !Off topic: In Italië verschijnen gelukkig nog steeds geregeld tijdschriften over klassieke crossers en enduro's. Als je alleen interesse hebt in 50cc wordt de spoeling wat dun maar daarboven, dus 80cc en meer, vind je écht prachtige machines en veelal ook hier niet of nauwelijks bekend. Wie kent hier een Barbiero, een ZAR Guareschi, een Rizzato Satan enz...trouwens toevallig allemaal 50cc. Die laatste rijdt overigens telkens mee in Isny en is klein maar razend snel en het ding maakt toeren...niet te geloven. Een voorbeeld van meer dan 50cc zijn de Simson 80cc en 125cc of een Jawa Tatran Enduro. Ik geloof dat Maarten een topic heeft waar je dat soort spul, maar wel 50cc(!),kunt laten zien. Ga ik dus binnenkort doen.
Een ander tijdschrift, maarop papier, is mcde-motocrossdepoca. Op hun eigen website staan maar een beperkt aantal tijdschriften maar op ebay vind je er meer. Tip ,op de eigen website ga naar naar La Rivista en klik dan op de diverse afbeeldingen.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Weer eens aan het experimenteren geweest met de voorste nummerplaat. Als ik de aluminiumplaat rond uitsnijdt vind ik deze te klein. Bovendien is dan de bevestiging naar mijn smaak een probleem. Ik heb daarom gekozen voor een oplossing waarbij ik de plaat aan het stuur vastzet. Gewoon met clips met een bout(je) en een zgn. verbindingsmoer. Tussen de beide clips een aluminiumstrip ter bevestiging en versteviging van de plaat.
Ik moet dan wel een oplossing, lees ruimte, vinden voor de snelheidsmeter (GPS tellertje) en de klok maar daar kom ik wel uit.
Ik moet dan wel een oplossing, lees ruimte, vinden voor de snelheidsmeter (GPS tellertje) en de klok maar daar kom ik wel uit.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Vond nog een mooie oplossing voor de voorste nummerplaat. Is tevens bescherming van het lampglas. Voor de goede orde, ik bouw de Kr.. eerst af met de nummerplaat zoals boven beschreven. Maar het is heel goed mogelijk dat in eind 2022 een en ander wijzig. Zie de foto's.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Twee constructies betreffende de teller op de vorkpoot. Een door middel van een aluminium klem en de andr door middel van een beugeltje op de bouten aan de binnenkant van de vorkpoot. Deze bouten wilde ik eerst verwijderen maar ze zijn er in gegoten. De klem heb ik via Ger. De beugel is ontworpen en gemaakt door Buel Killer. De afstand van de teller tot de vorkpoot is iets te groot maar een nieuw beugeltje is snel gemaakt, aldus Marcel. De klem heeft slechts een voordeel namelijk dat ie wat hoger op de poot kan worden gezet wat de leesbaarheid bevordert en de tellerkabel waarschijnlijk wat vloeiender kan lopen.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De teller kan eigenlijk nog hoger maar de klem komt dan dichter bij de band. Nog wel paar centimeter ruimte maar toch....Nota bene, om de teller zit een stuk van een oude (bromfietsbinnenband). Verder komt de tape straks onder de klem, ter bescherming van de poot.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Zonet met Buell Killer besproken dat ik met de Kr.. naar hem toekom en dan wordt er een nieuw beugeltje gemaakt, exact op maat nu. Dat krijg je als je mij laat opmeten(!), heb al eens gememoreerd dat ik op het gebied van sleutelen e.d. nu niet bepaald een grootmeester ben.
Beb bij Peekooi (aquarium benodigdheden) twee zwarte clips gevonden met een doorsnede van 20mm. Eventjes in warm water en prompt passen ze keurig op het 22mm stuur. Nu komt voor mij (!) het lastige gedeelte en dat is het uitmeten van de aluminium nummerplaat op de twee clips. De breedte tussen de clips is niet het probleem maar de hoogte.
Het klokje kon ook praktisch op dezelfde plek blijven en dat vind ik prettig . Op deze manier namelijk makkelijk af te lezen. Tijdens het rijden op je POLShorloge proberen te kijken lijkt mij namelijk niet aan te bevelen, vooral al niet als je een endurojas o.i.d. draagt.
Beb bij Peekooi (aquarium benodigdheden) twee zwarte clips gevonden met een doorsnede van 20mm. Eventjes in warm water en prompt passen ze keurig op het 22mm stuur. Nu komt voor mij (!) het lastige gedeelte en dat is het uitmeten van de aluminium nummerplaat op de twee clips. De breedte tussen de clips is niet het probleem maar de hoogte.
Het klokje kon ook praktisch op dezelfde plek blijven en dat vind ik prettig . Op deze manier namelijk makkelijk af te lezen. Tijdens het rijden op je POLShorloge proberen te kijken lijkt mij namelijk niet aan te bevelen, vooral al niet als je een endurojas o.i.d. draagt.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Heb geprobeerd het draadloze Sigma Pure GPS snelheidsmetertje op het stuur te zetten. Als ik 'm echt goed vastklik op het verbindingstukje krijg ik 'm daar echter niet meer van af. Klik ik 'm minder vast zit ie scheef op het stuur...Omdat het de bedoeling is dat je zo'n ding zo van de ene fiets op de andere kunt zetten, er zitten twee verbindingsstukje bij, is dat niet praktisch. Ik wil 'm namelijk gebruiken op de LF en incidenteel op deze offroad. Maar eens kijken of en hoe ik het dan oplos. Wel komt definitief ná de RDW de "ouderwetse" kilometerteller op de rechter vorkpoot maar dan moet ik wel nog eerst even naar Enschede, mijn geboortestad overigens, en een tellerkabel op maat laten maken.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Even een periode gehad van weinig interesse maar nu weer e.e.a. opgepakt. Na heel veel oude foto's te hebben bekeken van enduro's met snelheidsmeter op de vorkpoot heb ik definitief besloten om dat ook te doen. Ik gebruik het beugeltje dat Marcel voor mij heeft gemaakt, zie boven, en een slangklem. Eerst kon ik alleen maar de "normale" slangklem vinden maar dat vond ik eigenlijk wel erg grof uitzien. Even zoeken en nu een mooiere gevonden. Om de vorkpoot ter bescherming een stuk van een oude motorbinnenband en tussen de teller en de vorkpoot een stukje gummi. Ik heb een 30 jaar geleden fanatiek een 125cc versnellingskart gereden en daarvan nog een stuk gummi bewaard wat werd gebruikt om de stoel exact passend te maken en dat kwam nu dus goed van pas. De motorschermen zitten er vrij goed op nu maar zijn eigenlijk alleen bedoeld om bij de RDW een nette en niet "te wilde" indruk te maken. Denk dat ik naar Boekelo bij Enschede ga om een tellerkabel op maat te laten maken. heb overigens vorige week proefgereden en dat viel mij niet helemaal mee. Ben een 5 direct gewend en dit is een 4 indirect. Het schakelt gewoon anders en daarbij zit er een imitatie cilinder op met een 18mm Bing plus standaard pijp. De grasbaner van mij heeft ongeveer het dubbele aan pk's en gaat veel harder van de plek en loopt duidelijk verder door in toeren. Als ik eventueel dat blok onder de enduro hang, ná de keuring, maar eens lijken of ik door middel van een op maat gemaakte expansie het vermogen wat beter kan laten spreiden.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Als het weer het toelaat ga ik nog een paar oude en behoorlijk beschadigde motorschermen proberen aan te passen naar het model zoals werd gebruikt op de wedstrijdversie van de Kreidler Cross. Mijn mogelijkheden zijn beperkt qua ruimte en gereedschap en dus wordt het voor mij best wel spannend. Wordt vervolgd!
- Richard B
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
Re: Kreidler Enduro
topic eens rustig bekeken ziet er leuk uit,mooi tankje en voorvork en leuk te lezen dat hij straks ook echt gebruikt gaat worden succes verder!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Dank je Richard!
Ik heb inmiddels een paar bar slechte motorschermen verzaagd. Maanden geleden al had ik de contouren afgeplakt van de nieuwe vorm. Had ik eindelijk zin om weer te gaan klussen aan de GS, het was mij in de berging gewoon te koud, maak ik een wel héél stomme fout. Ik slijp ze af zonder nog eens te passen, hierdoor sleep ik bij beide schermen aan de achterzijde aan de verkeerde kant van het plakband. Resultaat een 5 cm te korte schermen...Ik koop in ieder geen spiksplinternieuwe schermen want veel te duur. Maar eens kijken of ik op een beurs tegen een voor mij redelijke prijs nog een paar slechte schermen vind. het plaatsen van een foto van de schermen lukt op de een of andere manier weer eens niet, even uitvogelen hoe dat nu kan.
Ik heb inmiddels een paar bar slechte motorschermen verzaagd. Maanden geleden al had ik de contouren afgeplakt van de nieuwe vorm. Had ik eindelijk zin om weer te gaan klussen aan de GS, het was mij in de berging gewoon te koud, maak ik een wel héél stomme fout. Ik slijp ze af zonder nog eens te passen, hierdoor sleep ik bij beide schermen aan de achterzijde aan de verkeerde kant van het plakband. Resultaat een 5 cm te korte schermen...Ik koop in ieder geen spiksplinternieuwe schermen want veel te duur. Maar eens kijken of ik op een beurs tegen een voor mij redelijke prijs nog een paar slechte schermen vind. het plaatsen van een foto van de schermen lukt op de een of andere manier weer eens niet, even uitvogelen hoe dat nu kan.