Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Beste allen,
Eindelijk waag ik mij er dan toch aan, het kopen van een kreidler. Enigsinds spannend en ik wil natuurlijk wel iets goeds in huis halen.
Ik ben daarom al maanden bezig mij te orienteren en om de markt in de gaten te houden, en ik heb er nu eindelijk eentje gevonden. Echter is dit volgensmij een buitenlander... Wel heeft het een kenteken en is het dus door een RDW keuring heengekomen! Mijn zorg zit hem in het volgende stukje dat ik op ditzelfde forum vond:
"Let ook op de herkomst van de brommer. Om bij verzkering; [ongeval]schade of politie controle gezeik te vermijden moet je zorgen dat je een nederlandse brommer koopt, bij welke het frame nummer met 1 begint, controleer ook of er bij dit framenummer een NL keurmerk is geslagen"
bron: viewtopic.php?t=6239
Het kenteken van de brommer heb ik door het tooltje van de RDW gehaalt, daar kwam uit dat het een K54/0M is. Na enig zoeken online kwam ik erachter dat dit een duits model is (correct me if im wrong).
Even resumé:
De kreidler heeft een nederlands kenteken maar is volgens het kenteken geen nederlandse bromfiets (Als ik op mijn eigen gevonden data, K54/0M, mag afgaan). Verkoper heeft mij het framenummer toegestuurt: 3056629.
Mijn vraag is nu: Levert dit (potentiele) problemen op? En zo ja, wat? Het bovengenoemde stukje benoemd het probleem maar ik zou hiervan nog wel de details willen weten, en of dit in huidig Nederland nogsteeds zo is (artikel stamt uit 2004).
Daarnaast heb ik nog twee andere korte vragen.
1. Klopt het dat de kreidlerdata base niet inzichtelijk is maar puur gemaakt is om efficient registratie formulieren te maken? Ik lijk niet bij de datastructuren van deze database te kunnen en kan dus geen échte data zien.
2. Mocht iemand de tijd hebben/in een oogopslag zien of er iets gruwelijk mis is met onderstaande kreidler zou ik dit graag horen. Ik weet zelf een aantal dingen zoals de handvaten en de kettingkast, de lak is volgensmij ook totaal niet origineel. Maar dit maakt niet echt uit, ik doel meer op grote gebreken die jullie misschien zo al via een foto kunnen zien, wat ik niet kan Ik heb op mijn zoektochten door dit forum namelijk al menig grote kenners zijn/haar berichtjes mogen lezen, die altijd hielpen.
Graag hoor ik van jullie en leer ik jullie kennen!
Thomas.
Eindelijk waag ik mij er dan toch aan, het kopen van een kreidler. Enigsinds spannend en ik wil natuurlijk wel iets goeds in huis halen.
Ik ben daarom al maanden bezig mij te orienteren en om de markt in de gaten te houden, en ik heb er nu eindelijk eentje gevonden. Echter is dit volgensmij een buitenlander... Wel heeft het een kenteken en is het dus door een RDW keuring heengekomen! Mijn zorg zit hem in het volgende stukje dat ik op ditzelfde forum vond:
"Let ook op de herkomst van de brommer. Om bij verzkering; [ongeval]schade of politie controle gezeik te vermijden moet je zorgen dat je een nederlandse brommer koopt, bij welke het frame nummer met 1 begint, controleer ook of er bij dit framenummer een NL keurmerk is geslagen"
bron: viewtopic.php?t=6239
Het kenteken van de brommer heb ik door het tooltje van de RDW gehaalt, daar kwam uit dat het een K54/0M is. Na enig zoeken online kwam ik erachter dat dit een duits model is (correct me if im wrong).
Even resumé:
De kreidler heeft een nederlands kenteken maar is volgens het kenteken geen nederlandse bromfiets (Als ik op mijn eigen gevonden data, K54/0M, mag afgaan). Verkoper heeft mij het framenummer toegestuurt: 3056629.
Mijn vraag is nu: Levert dit (potentiele) problemen op? En zo ja, wat? Het bovengenoemde stukje benoemd het probleem maar ik zou hiervan nog wel de details willen weten, en of dit in huidig Nederland nogsteeds zo is (artikel stamt uit 2004).
Daarnaast heb ik nog twee andere korte vragen.
1. Klopt het dat de kreidlerdata base niet inzichtelijk is maar puur gemaakt is om efficient registratie formulieren te maken? Ik lijk niet bij de datastructuren van deze database te kunnen en kan dus geen échte data zien.
2. Mocht iemand de tijd hebben/in een oogopslag zien of er iets gruwelijk mis is met onderstaande kreidler zou ik dit graag horen. Ik weet zelf een aantal dingen zoals de handvaten en de kettingkast, de lak is volgensmij ook totaal niet origineel. Maar dit maakt niet echt uit, ik doel meer op grote gebreken die jullie misschien zo al via een foto kunnen zien, wat ik niet kan Ik heb op mijn zoektochten door dit forum namelijk al menig grote kenners zijn/haar berichtjes mogen lezen, die altijd hielpen.
Graag hoor ik van jullie en leer ik jullie kennen!
Thomas.
- Deze gebruikers waarderen Thomas_Kreidler voor dit bericht:
- Maarten (13 dec 2021, 18:05)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Edit: Verkoper heeft framenummer toegestuurd en heb ik verwerkt in bericht.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
In het begin van de kentekening was het inderdaad zo dat het framenummer met een 1 moest beginnen.
Het moest toen inderdaad een Hollandse uitvoering zijn.
Echter, zijn de regels Europees gelijk gesteld, en moest ons land zich daar aan conformeren.
Alle brommers uit een EU land komen daardoor nu probleemloos door de keuring.
Nou is keuring een groot woord, het is een papieren afwikkeling die er voor zorg draagt dat ook jou brommer geregistreerd staat bij de RDW.
Dus een kenteken is geen probleem.
Het moest toen inderdaad een Hollandse uitvoering zijn.
Echter, zijn de regels Europees gelijk gesteld, en moest ons land zich daar aan conformeren.
Alle brommers uit een EU land komen daardoor nu probleemloos door de keuring.
Nou is keuring een groot woord, het is een papieren afwikkeling die er voor zorg draagt dat ook jou brommer geregistreerd staat bij de RDW.
Dus een kenteken is geen probleem.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 2):
- Thomas_Kreidler (13 dec 2021, 15:37) • KJ (13 dec 2021, 16:52)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Dank Henk, uw reactie wordt gewaardeert!Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 15:18 In het begin van de kentekening was het inderdaad zo dat het framenummer met een 1 moest beginnen.
Het moest toen inderdaad een Hollandse uitvoering zijn.
Echter, zijn de regels Europees gelijk gesteld, en moest ons land zich daar aan conformeren.
Alle brommers uit een EU land komen daardoor nu probleemloos door de keuring.
Nou is keuring een groot woord, het is een papieren afwikkeling die er voor zorg draagt dat ook jou brommer geregistreerd staat bij de RDW.
Dus een kenteken is geen probleem.
Thomas.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
De database is niet zo maar toegankelijk, meld je framenummer aan en je krijgt de volledige documentatie van je brommer.
Naar mijn bescheiden mening is jouw brommer een K54/32 D van 1969
De lak moet eraf, die is voor Zündapp.
Naar mijn bescheiden mening is jouw brommer een K54/32 D van 1969
De lak moet eraf, die is voor Zündapp.
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
- maloud (11 jan 2022, 05:53)
- Waardering: 9.09%
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Dank voor uw reactie. Als ik door de fora spit lijkt de toegangkelijkheid van de database door de loop der jaren inderdaad veranderd te zijn. Ik ga dat nummer eens opsturen.hermanngas schreef: ↑13 dec 2021, 16:03 De database is niet zo maar toegankelijk, meld je framenummer aan en je krijgt de volledige documentatie van je brommer.
Naar mijn bescheiden mening is jouw brommer een K54/32 D van 1969
De lak moet eraf, die is voor Zündapp.
over het type, waarmee ik overigens niet probeer te zeggen dat uw mening nietszeggend is, deze is waarschijnlijk beter dan de mijne, hij staat geregistreerd als een K54/0M. Ik hoef hem toch niet opnieuw te laten registreren mocht ik zelf uitvinden dat het om een ander type gaat?
De lak is idd een puntje...
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Eens. Eventuele tips uit eigen ervaring? Ik ga als ik het type echt heb bepaalt eens kijken naar de originele lakkleuren. Ben vandaag ergens een mooi spreadsheet tegen gekomen met de kleurcodes per type, lekker uitzoekwerk .
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Even historisch kleur onderzoek doen. (keuze uit drie kleuren uit 1969)De lak is idd een puntje...
En ach het is 53 jaar oud, blaf het geheel even zelf nat met wat Motip spuitbussen wat in de buurt van de originele kleur komt.
Je zal heel tevreden zijn over je eigen spuitwerk
Optie 2 is Bertus, alleen zal dan de wind uit een andere hoek waaien, de wens voor de exacte kleur zal dan heel belangrijk zijn.
De woorden, ach het is 53 jaar oud en doe maar wat zal niet geaccepteerd worden ben ik dan bang.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Hoe kan het dan dat het systeem van rdw toch K54/0M zegt....
Zou ie ermee hebben lopen klooien??
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Wat kan jou het schelen, als het framenummer goed leesbaar is, is er niets aan de hand.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- KJ (13 dec 2021, 16:53)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
toen er kentekens op de brommers kwamen werd er alleen maar geschouwd.
ze deden maar wat.
denk toch dat hermanngas het juiste type geeft..
ze deden maar wat.
denk toch dat hermanngas het juiste type geeft..
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
VIN 3056629Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 16:51 Wat kan jou het schelen, als het framenummer goed leesbaar is, is er niets aan de hand.
Type K54/32DB
Bouwjaar 1969
Motortype B15/4
Model LF
Land Duitsland
Kleur Beige/Chrom
Opmerking nu blauw met 3G-Voetgeschakeld
- Deze gebruikers waarderen KJ voor dit bericht:
- hermanngas (13 dec 2021, 23:12)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
En deze ook overeenkomt op het kentekenbewijs gok ik?Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 16:51 Wat kan jou het schelen, als het framenummer goed leesbaar is, is er niets aan de hand.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
KJ schreef: ↑13 dec 2021, 17:12VIN 3056629Henk 3bakvoet schreef: ↑13 dec 2021, 16:51 Wat kan jou het schelen, als het framenummer goed leesbaar is, is er niets aan de hand.
Type K54/32DB
Bouwjaar 1969
Motortype B15/4
Model LF
Land Duitsland
Kleur Beige/Chrom
Opmerking nu blauw met 3G-Voetgeschakeld
Wauw, heeft u een bron?
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
maar een eitank verwisselen van een zo duidelijk ander uitziend type....
Dan deden ze écht maar wat.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Nouja als ori beige is ben ik nog redelijk geneigd hier gehoor aan te geven... vind dat mooie dingen die beige brommers. Toch wel niet iets wat ik week 1 ga oppakken hoor.
Waarom zou u t laten varen?
- Deze gebruikers waarderen Thomas_Kreidler voor dit bericht:
- KJ (13 dec 2021, 20:48)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
smaken verschillen natuurlijk, als u beige mooi vind gewoon doen.Thomas_Kreidler schreef: ↑13 dec 2021, 17:36Nouja als ori beige is ben ik nog redelijk geneigd hier gehoor aan te geven... vind dat mooie dingen die beige brommers. Toch wel niet iets wat ik week 1 ga oppakken hoor.
Waarom zou u t laten varen?
maar als u ooit afscheid neemt van de brommer is een andere bj gerelateerd kleurtje
wel iets hoger in verkoop waarde volgens mij.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
ik denk dat kj bij beige komt omdat hij ook in het antraciet geleverd is
en elk iets normaal mens , maakt hem dan niet zundapp blauw.
in mijn belevings wereld.
en elk iets normaal mens , maakt hem dan niet zundapp blauw.
in mijn belevings wereld.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Ik heb juist specifiek naar een beige gezocht en gevonden.
Iedereen heeft al een rode of antraciet kleur.
Iedereen heeft al een rode of antraciet kleur.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
als verzamelaar snap ik dat wel.
dan met gespoten tank , is zeker een gespreks brommer.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Aantal vragen betreft buitenlandse kreidler en diversen
Toch even Resumé (beige is overigens wél mooi , maar zundapp blauw, ik snap er ook niks van. Die was gek...)
Maar, gekeurt als een ander type dan het daadwerkelijk is. Raar. Lijkt mij?
Één verklaring was dat ze vroeger alleen maar geschouwd hebben, lijkt me dan toch best gek dat men een eitank en een dergelijke brommer door elkaar haalt... Of is dit "gewoon"?
Dus, is het erg dat, als het framenummer op het kentekenpasje en het frame gelijk is, deze brommer is gekeurt als ander type? Kan ik hier problemen mee krijgen? En motornummer? Moet ik daar nog zorgen dat iets overeenkomt? Zaterdag ga ik kijken...
Maar, gekeurt als een ander type dan het daadwerkelijk is. Raar. Lijkt mij?
Één verklaring was dat ze vroeger alleen maar geschouwd hebben, lijkt me dan toch best gek dat men een eitank en een dergelijke brommer door elkaar haalt... Of is dit "gewoon"?
Dus, is het erg dat, als het framenummer op het kentekenpasje en het frame gelijk is, deze brommer is gekeurt als ander type? Kan ik hier problemen mee krijgen? En motornummer? Moet ik daar nog zorgen dat iets overeenkomt? Zaterdag ga ik kijken...
Ook ben ik zeer benieuwd waar u deze info vandaan heeft, ziet eruit als een handig uittreksel. Zo uit het hoofd of...? Misschien iemand anders die dit weet?VIN 3056629
Type K54/32DB
Bouwjaar 1969
Motortype B15/4
Model LF
Land Duitsland
Kleur Beige/Chrom
Opmerking nu blauw met 3G-Voetgeschakeld