Bing carburateur 1/18/30
- CS15
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 20:10
- Locatie: Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Bing carburateur 1/18/30
Hoi Kreidler liefhebbbers,
Heel veel gelezen op het forum over Bing kroondop carburateurs. Echter ik kom nooit het type 1/18/30 tegen. Is deze vergelijkbaar met een 1/18/26? Ik heb een RMC van 1977 met een 50 cc cilinder. (Geen boosterpoorten). 32 mm uitlaat. Deze moet toch prima kunnen rijden met een 18 mm? Ik krijg deze echer niet mooi stationair draaiend. Moet de kreidler altijd duwend aan krijgen. De choke heb ik niet. Het gat van de drukstift heb ik dicht gemaakt. Hebben jullie een advies welke sproeier maat ik moet gebruiken?
Gr Cees
Heel veel gelezen op het forum over Bing kroondop carburateurs. Echter ik kom nooit het type 1/18/30 tegen. Is deze vergelijkbaar met een 1/18/26? Ik heb een RMC van 1977 met een 50 cc cilinder. (Geen boosterpoorten). 32 mm uitlaat. Deze moet toch prima kunnen rijden met een 18 mm? Ik krijg deze echer niet mooi stationair draaiend. Moet de kreidler altijd duwend aan krijgen. De choke heb ik niet. Het gat van de drukstift heb ik dicht gemaakt. Hebben jullie een advies welke sproeier maat ik moet gebruiken?
Gr Cees
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
1/18/30 is geen type dat op Kreidler gemonteerd werd.
Enkel
1/18/13
1/18/26
1/18/260(a)
https://kreidler.wiki/Parts?SearchStrin ... lorFilter=
Enkel
1/18/13
1/18/26
1/18/260(a)
https://kreidler.wiki/Parts?SearchStrin ... lorFilter=
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Dit vind ik erover:
Dieser Vergaser ist bestimmt für Tomos, Epe; Kleinkfratrad 6 PS.
Einstellwerte:
Nadelposition 3 (= 3. Kerbe von oben)
Luftregulierschraube 1 Umdrehung offen
Dieser Vergaser ist bestimmt für Tomos, Epe; Kleinkfratrad 6 PS.
Einstellwerte:
Nadelposition 3 (= 3. Kerbe von oben)
Luftregulierschraube 1 Umdrehung offen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Hallo Cees ,
Een 18mm Bing zou het in principe prima moeten doen op een iets snellere 50cc .
Maar gegevens over de cilinder ontbreken , dus is het lastig om een sproeier maat te adviseren.
Zonder choke gaat bij mij in ieder geval niet goed.
Ik vermoed ook dat je carburateur ofwel inwendig vervuild is , ofwel versleten.
Kijk ook de rest van je blok even na op slijtage en lekkage
Een 18mm Bing zou het in principe prima moeten doen op een iets snellere 50cc .
Maar gegevens over de cilinder ontbreken , dus is het lastig om een sproeier maat te adviseren.
Zonder choke gaat bij mij in ieder geval niet goed.
Ik vermoed ook dat je carburateur ofwel inwendig vervuild is , ofwel versleten.
Kijk ook de rest van je blok even na op slijtage en lekkage
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Een 18 mm bing-is van het ( emulsie type )
Dat betekend dat in de sproeier buis, kleine gaten zitten,,die kunnen verstopt raken !
Ook zit aan de achterzijde, van de carburateur een kleine luchtsproeier --- onder de gasschuif,
Deze luchtsproeier, staat in verbinding ,met de sproeier buis---en kan ook verstopt raken,
-------
En dan heb Je ook nog een stationaire sproeier, + kleine luchtkanalen,
Die ook verstopt kunnen zijn.
**
Dat betekend dat in de sproeier buis, kleine gaten zitten,,die kunnen verstopt raken !
Ook zit aan de achterzijde, van de carburateur een kleine luchtsproeier --- onder de gasschuif,
Deze luchtsproeier, staat in verbinding ,met de sproeier buis---en kan ook verstopt raken,
-------
En dan heb Je ook nog een stationaire sproeier, + kleine luchtkanalen,
Die ook verstopt kunnen zijn.
**
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Vergrootglas gaat je niet helpen.
Gewoon alle kanaaltjes volgen en testen op doorgang.
Vooral het messing stijgpijpje vanuit de vlotterbak naar de stationair sproeier. Boven in dat buisje zit een haakse knik die geregeld verstopt zit
Gewoon alle kanaaltjes volgen en testen op doorgang.
Vooral het messing stijgpijpje vanuit de vlotterbak naar de stationair sproeier. Boven in dat buisje zit een haakse knik die geregeld verstopt zit
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Uiterlijk ziet hij er hetzelfde uit als een 1/18/13.
http://www.50er-forum.de/viewtopic.php?f=5&t=19981
Dus mogelijks kan je het binnenwerk vervangen met de juiste onderdelen, indien je huis in goede staat is natuurlijk.
http://www.50er-forum.de/viewtopic.php?f=5&t=19981
Dus mogelijks kan je het binnenwerk vervangen met de juiste onderdelen, indien je huis in goede staat is natuurlijk.
- CS15
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 02 mei 2021, 20:10
- Locatie: Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Bing carburateur 1/18/30
Carburateur gereinigd.
Verschillende sproeiermaten getest.
Kom uit op de 84.
Bougie mooie koffie bruine kleur.
Trappen en starten.
Met gasnaald stand nog wat aan het testen.
Als ik namelijk van de 1e naar de 2e versnelling ga schiet toerental teveel omhoog.
Wat kan je daar het beste aan doen?
Mocht er iemand nog een choke schuif met drukstift hebben hou ik mij aanbevolen.
Verschillende sproeiermaten getest.
Kom uit op de 84.
Bougie mooie koffie bruine kleur.
Trappen en starten.
Met gasnaald stand nog wat aan het testen.
Als ik namelijk van de 1e naar de 2e versnelling ga schiet toerental teveel omhoog.
Wat kan je daar het beste aan doen?
Mocht er iemand nog een choke schuif met drukstift hebben hou ik mij aanbevolen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Sneller schakelen
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- vlatro (30 dec 2021, 16:24)
- Waardering: 9.09%
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Schuif best vervangen door een nieuwe. Is de grote kost niet.CS15 schreef:Mocht er iemand nog een choke schuif met drukstift hebben hou ik mij aanbevolen.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Jengelen of hoog nalopen komt door een wat arm mengsel. Kan niet meteen kwaad op een standaard set. Je luchtregelschroef bijstellen, minder lucht dus rijker mengsel of gasnaald standje omhoog =rijker mengsel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Volledig indraaien, en dan 1 1/2 de slag uitdraaien als uitgangspunt.
Dan met een beetje meer uitdraaien of indraaien het punt zoeke waarop hij het hoogst loopt stationair,en dan de normale stationair schroef zo verdraaien dattie mooi
Loopt,
Dan met een beetje meer uitdraaien of indraaien het punt zoeke waarop hij het hoogst loopt stationair,en dan de normale stationair schroef zo verdraaien dattie mooi
Loopt,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Dat klopt ook niet helemaal, hangt vh type carburateur af. Standaard zat ik op ca 3/4 slag uit. Soms meer soms minder.
Indraaien is rijker, maar dat spreekt voor zich
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
In de auto wereld is het 1,5 slag uit en dan om en nabij dat punt zou het goed moeten zijn. Ik weet niet wat de standaard beginwaarde is bij Kreidler.
Mocht het zo zijn dat er redelijk wat in of uit gedraaid moeten worden t.o.v. de beginwaarde dan zegt dat wat over de gemonteerde stationair/deellast sproeier of boring. Die is dan te groot of te klein. Zou je de stelschroef te ver uit moeten draaien om zo maar voldoende brandstof bij stationair te krijgen dan is het mengsel tijdens rijden in deellast vaak veel te mager. Een grotere sproeier zodat de stelschroef weer richting beginwaarde gaat is dan de oplossing om in het gebied boven stationair tijdens rijden in deellast ook een juist mengsel te krijgen. Het is een beetje een samenspel. Groter in deellast kan dan betekenen dat bij vol gas te rijk de hoofdsproeier dan weer een maatje kleiner moet.
Een carburateur die de stelschroef rond de beginwaarde heeft en niet te ver in of te ver uit is 'verderop' ook beter af te stellen zonder dat geforceerde 'afstellingen en noodgrepen' nodig zijn om um maar middenin goed te laten lopen of op te laten pakken.
Jeroen
Mocht het zo zijn dat er redelijk wat in of uit gedraaid moeten worden t.o.v. de beginwaarde dan zegt dat wat over de gemonteerde stationair/deellast sproeier of boring. Die is dan te groot of te klein. Zou je de stelschroef te ver uit moeten draaien om zo maar voldoende brandstof bij stationair te krijgen dan is het mengsel tijdens rijden in deellast vaak veel te mager. Een grotere sproeier zodat de stelschroef weer richting beginwaarde gaat is dan de oplossing om in het gebied boven stationair tijdens rijden in deellast ook een juist mengsel te krijgen. Het is een beetje een samenspel. Groter in deellast kan dan betekenen dat bij vol gas te rijk de hoofdsproeier dan weer een maatje kleiner moet.
Een carburateur die de stelschroef rond de beginwaarde heeft en niet te ver in of te ver uit is 'verderop' ook beter af te stellen zonder dat geforceerde 'afstellingen en noodgrepen' nodig zijn om um maar middenin goed te laten lopen of op te laten pakken.
Jeroen
- Deze gebruikers waarderen jeroensprint voor dit bericht:
- CS15 (30 dec 2021, 20:20)
- Waardering: 9.09%
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Gewoon nieuw kopenCS15 schreef:Choke schuif is wel te vinden. Alleen drukstift met afsluiting is moeilijk te vinden.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
07.15.88 is de chokeschuif , kost €4,80 bij kp.
07.15.85 is de drukstift. Kost €4,07 bij John Bos
07.15.85 is de drukstift. Kost €4,07 bij John Bos
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Bing carburateur 1/18/30
Neem ook even een nieuwe gasnaald en naaldsproeier. Eventueel ook de gasschuif als ze inslag heeft. Dan kan je er weer even tegen.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Bing carburateur 1/18/30
Ik had ooit een tweede hands 17mm carburator op me Kreidler. (snelle imitatie cilinder met rechte inlaat)
De brommer startte slecht en zodra hij ook maar een beetje warm werd, liep hij ook helemaal niet meer stationair.
Gas schuif, gasnaald en naaldsproeier vervangen was de oplossing.
De brommer startte slecht en zodra hij ook maar een beetje warm werd, liep hij ook helemaal niet meer stationair.
Gas schuif, gasnaald en naaldsproeier vervangen was de oplossing.