Gaaf herman, mooi
Kreidler k53/42 NL opknappen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Of deze van Gert
- Bijlagen
-
- 57CE7F6D-81A1-45F2-BDF9-723FE168ADFC.jpeg (349.94 KiB) 990 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Arjen78 (28 jun 2022, 21:18)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Mijn doel is eigenlijk nog om een rs op motorkenteken aan te schaffen. Nu is zoiets te koop voor rond de 3000 euro zonder kenteken. De prijzen liggen hoog maar wat is jullie mening over deze rs?
Ik vind dit zelf een prachtig model
Ik vind dit zelf een prachtig model
- Bijlagen
-
- InCollage_20220701_142250516.jpg (93.87 KiB) 924 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Mooie basis om te restaureren.
Als je die net zo voortvarend aanpakt als je nu gedaan hebt , dan wordt het een juweeltje.
Als je die net zo voortvarend aanpakt als je nu gedaan hebt , dan wordt het een juweeltje.
- mikeman
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 19:35
- Locatie: Leusden
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Wel een exemplaar zo uit de strijd en aardig origineel zo te zien, altijd de beste basis voor restauratie. Komt ongetwijfeld een blokrevisie bij kijken, buddy restaureren, wiellagers, velgen vervangen, chroomwerk (tank?), voorvork revisie, kabels, bezoekje aan Bertus met de kleurdelen en dan naar de rdw voor kenteken. Lijkt wel behoorlijk compleet, kan alleen niet zien of de juiste schokbrekers er op zitten? Je weet inmiddels wat het kost, dus dan kun je rekenen of het je waard is.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Dat is wel een goed punt, is dit een beetje waardevol/waardevast model? Ik doe t niet voor de handel maar vind t leuk om te weten. Kortom wat word gezien als mooiste rs? Welk bouwjaar? Kleur?mikeman schreef: ↑01 jul 2022, 14:37 Wel een exemplaar zo uit de strijd en aardig origineel zo te zien, altijd de beste basis voor restauratie. Komt ongetwijfeld een blokrevisie bij kijken, buddy restaureren, wiellagers, velgen vervangen, chroomwerk (tank?), voorvork revisie, kabels, bezoekje aan Bertus met de kleurdelen en dan naar de rdw voor kenteken. Lijkt wel behoorlijk compleet, kan alleen niet zien of de juiste schokbrekers er op zitten? Je weet inmiddels wat het kost, dus dan kun je rekenen of het je waard is.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
oranje 71Arjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 14:44Dat is wel een goed punt, is dit een beetje waardevol/waardevast model? Ik doe t niet voor de handel maar vind t leuk om te weten. Kortom wat word gezien als mooiste rs? Welk bouwjaar? Kleur?mikeman schreef: ↑01 jul 2022, 14:37 Wel een exemplaar zo uit de strijd en aardig origineel zo te zien, altijd de beste basis voor restauratie. Komt ongetwijfeld een blokrevisie bij kijken, buddy restaureren, wiellagers, velgen vervangen, chroomwerk (tank?), voorvork revisie, kabels, bezoekje aan Bertus met de kleurdelen en dan naar de rdw voor kenteken. Lijkt wel behoorlijk compleet, kan alleen niet zien of de juiste schokbrekers er op zitten? Je weet inmiddels wat het kost, dus dan kun je rekenen of het je waard is.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Dit model dus?Enzo-tvdzijden schreef: ↑01 jul 2022, 15:05oranje 71Arjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 14:44Dat is wel een goed punt, is dit een beetje waardevol/waardevast model? Ik doe t niet voor de handel maar vind t leuk om te weten. Kortom wat word gezien als mooiste rs? Welk bouwjaar? Kleur?mikeman schreef: ↑01 jul 2022, 14:37 Wel een exemplaar zo uit de strijd en aardig origineel zo te zien, altijd de beste basis voor restauratie. Komt ongetwijfeld een blokrevisie bij kijken, buddy restaureren, wiellagers, velgen vervangen, chroomwerk (tank?), voorvork revisie, kabels, bezoekje aan Bertus met de kleurdelen en dan naar de rdw voor kenteken. Lijkt wel behoorlijk compleet, kan alleen niet zien of de juiste schokbrekers er op zitten? Je weet inmiddels wat het kost, dus dan kun je rekenen of het je waard is.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit doe ik ook niet maar ben aam t zoeken. Iets wat harder loopt en op motorkenteken. De oranje rs past wel in dat plaatje
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Als ik al oranje heb zou ik zeker een rode er naast zetten !!
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Tussenmodel. Zo zie je maar smaken verschillen. Vind de kleine breitwand juist het leuke bij dit model. SB link ik aan na 72 modellen.
( buffel RS met nog meer viszilverzwart delen )
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Flocke (02 jul 2022, 11:27)
- Waardering: 9.09%
- kreidler844
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Dankjewel, ja het was gewoon even om te laten wat ik zoek. Deze is me te duur.kreidler844 schreef: ↑01 jul 2022, 16:56 Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Misschien een hele stomme vraag maar waarom hebben die Zwitserse uitvoeringen zo'n kort zadel en lange bagagedrager?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Verzekeringstechnisch verantwoording voor maar 1 persoon.Arjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 17:10Dankjewel, ja het was gewoon even om te laten wat ik zoek. Deze is me te duur.kreidler844 schreef: ↑01 jul 2022, 16:56 Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Misschien een hele stomme vraag maar waarom hebben die Zwitserse uitvoeringen zo'n kort zadel en lange bagagedrager?
- adriline
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 292 keren
- Ontvangen waarderingen: 205 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Voor de melkbussen erop te zettenArjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 17:10Dankjewel, ja het was gewoon even om te laten wat ik zoek. Deze is me te duur.kreidler844 schreef: ↑01 jul 2022, 16:56 Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Misschien een hele stomme vraag maar waarom hebben die Zwitserse uitvoeringen zo'n kort zadel en lange bagagedrager?
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Aah oke nooit geweten, dankjewelEnzo-tvdzijden schreef: ↑01 jul 2022, 17:12Verzekeringstechnisch verantwoording voor maar 1 persoon.Arjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 17:10Dankjewel, ja het was gewoon even om te laten wat ik zoek. Deze is me te duur.kreidler844 schreef: ↑01 jul 2022, 16:56 Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Misschien een hele stomme vraag maar waarom hebben die Zwitserse uitvoeringen zo'n kort zadel en lange bagagedrager?
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
- Gegeven waarderingen: 178 keren
- Ontvangen waarderingen: 92 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Maar als ik een Zwitsers model tegenkom, dan kan je dus echt wel een langer zadel monteren en een gereedschapbakje? zonder echt aanpassingen te doen.Arjen78 schreef: ↑01 jul 2022, 17:15Aah oke nooit geweten, dankjewelEnzo-tvdzijden schreef: ↑01 jul 2022, 17:12Verzekeringstechnisch verantwoording voor maar 1 persoon.
Ben me een beetje aan het oriënteren en verslagen aan het lezen. Motorkenteken erop krijgen is ook niet echt een probleem las ik. al met al weet ik wat ik wil nu. Vandaar m'n info vraag
Ik hou van origineel maar wil wel samen met m'n zoon blijven rijden.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Zadel , rekje en achterspatbord verschillen.
Leuk dat je met je zoon wil rijden , top.
Bedenk wel dat hij op het fietspad moet en jij op de weg.
Leuk dat je met je zoon wil rijden , top.
Bedenk wel dat hij op het fietspad moet en jij op de weg.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
kreidler844 schreef: ↑01 jul 2022, 16:56 Hele leuke basis, ik zie wel een paar dingen die mij laten twijfelen over het onversleuteld zijn...
Buddy is van een type met grote breitwand en de tank hoort verchroomd te zijn in mijn optiek maar daar kan ik naast zitten.
Die Sitzbank ist ab 1971 korrekt und der dunkle Tank weist sicher auf ein Export-Modell hin, siehe Prospektfoto unten.
Wahrscheinlich stammt das Gefährt aus Griechenland, deswegen ist das Moped auch so ungewöhnlich vergammelt.
Gruß
Carsten
- Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
- kreidler844 (02 jul 2022, 21:36)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
buddy
- Bijlagen
-
- B97991F4-6779-46F3-ACEC-3EB5E6075173.jpeg (199.17 KiB) 797 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Kreidler k53/42 NL opknappen
Du kannst die Schweizer Version wie schon gesagt wurde durch den Tausch von Sitzbank, Gepäckträger und Werkzeugbox umbauen.Arjen78 schreef: ↑02 jul 2022, 07:17
Maar als ik een Zwitsers model tegenkom, dan kan je dus echt wel een langer zadel monteren en een gereedschapbakje? zonder echt aanpassingen te doen.
Ben me een beetje aan het oriënteren en verslagen aan het lezen. Motorkenteken erop krijgen is ook niet echt een probleem las ik. al met al weet ik wat ik wil nu. Vandaar m'n info vraag
Ik hou van origineel maar wil wel samen met m'n zoon blijven rijden.
Allerdings mußt Du dann in das Schutzblech für die graue Kunststoffbox 4 Löcher bohren, und dann kannst Du das Schutzblech für die Schweizer Version nicht mehr gebrauchen ...
Man sieht das häufig auf Treffen usw., dass Leute mit einer kurzen Schweizer Sitzbank, auch bei den Modellen ab 1973, irgendwelche komischen Stopfen im Schutzblech sitzen haben ...
Für die 1971er RS habe ich beide Schutzblechvarianten noch NOS (vergl. Bild 1 und 2), da ich auch den Rest noch NOS habe und dann entsprechend ändern könnte, ohne zu bohren.
Ich würde es mir jedenfalls genau überlegen, an der Stelle in ein Schutzblech Löcher zu bohren, wenn ich nicht neu lackieren will.
Genauso habe ich auch die Motorbleche für den kleinen Zylinder von 1971 noch NOS, passend zu der 1971 RS eben.
Aber auch die 1972er Bleche, so könnte ich mir überlegen, einen SBW-Motor darunter zu bauen, vergleiche Bild 3 mit Bild 4.
Aber wie Enzo auch schon gesagt hatte, gefällt mir die Büffeltank mit dem kleinen Zylinder, wie es 1971 original war, besser.
Weil das ganze Moped auch damals so entworfen worden ist.
Das 1972er Modell sehe ich auch als "Zwitter", bei einer Büffeltank finde ich den Riesen-Zylinder etwas dominant und fett.
Da gefallen mir die langen Motorbleche mit dem kleineren Zylinder besser, es ist etwas dezenter und paßt aus meiner Sicht besser in die gesamte Linie.
Ist aber natürlich alles Geschmacksache ...
Gruß
Carsten
- Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (02 jul 2022, 12:12)
- Waardering: 9.09%