HansKarel schreef: ↑06 jul 2022, 22:22
Dank je, Tjerry, ik heb Hans Drenten even mail gestuurd met vraag om extra info.
Als ik de specs van het naaldlager bekijk in de catalogus van de fabrikant dan moet het prima voldoen.
Ik kom niet aan de max ratings van 29000 toeren/ minuut.
Passing is prima.....ik ben benieuwd wat er gebeurd is bij Hans Drenten.
Bij twijfel.....gaat ie zo weer open en plaats ik toch maar weer een INA naaldlager.
Hallo HansKarel,
Ik heb even gekeken, maar ik heb nog geen privémail ontvangen.
Maar bij deze wat info.
Ik heb dus ook een Koyo naaldlager bij JMPB besteld. Hier heb ik ongeveer 300 km mee gereden tot dat de brommer op volle snelheid (+/- 55 km/h) plotseling inhield. Gelijk de koppeling ingetrokken en uit laten rollen.
In eerste instantie was er verder niets aan de hand. De brommer liep nog en heb nog een stuk ermee naar huis gereden.
Bij thuiskomst toch alles maar losgehaald aangezien in het toch niet vertrouwde. Ik zag in eerste instantie niet veel toen ik de kop eraf haalde. Geen krassen in de cilinder, wel een hele ruwe kop van de zuiger en de verbrandingsruimte van de cilinder kop was ruw. Net of beide gestraald waren.
Verder alles los gehaald en toen kwam ik een gebroken naaldlager tegen. Gelukkig had de cilinder geen schade. Aan de zuiger kon je wel schade zien.
Zo zat het naaldlager in de drijfstang:
- 20220524_191100[1].jpg (154.05 KiB) 994 keer bekeken
Zo zag de bovenkant van de zuiger eruit. Net of dat deze gestraald was:
- 20220524_191325[1].jpg (110.15 KiB) 994 keer bekeken
Koyo naaldlager, helemaal in stukken. De lagerkooi is ook flinterdun:
- 20220524_191450[1].jpg (208.35 KiB) 994 keer bekeken
Het verschil tussen een (oude) originele naaldlager en de Koyo:
- 20220524_200026.jpg (169.76 KiB) 994 keer bekeken
Het verschil tussen een (oude) originele naaldlager en de Koyo:
- 20220524_200036.jpg (141.92 KiB) 994 keer bekeken