Olie lekkage en beste plaats bobine
-
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Olie lekkage en beste plaats bobine
Hallo Allemaal,
Ik heb even 2 vragen;
1) ik ben er achter gekomen dat ik bij 1can de carter boutjes olie lekkage heb precies tussen de bok standaard dat boutje. Wat kun je hier aan doen? Iets toevoegen aan de olie on lekkage te stoppen? Zo ja wat. Ik heb eigenlijk geen zin om het blok te splitsen.
2) Wat is de beste plaats voor de kokusan bobine? Ik heb hem al 2 jaar in de accubak zitten met een lange bougie kabel. Bij mijn buffel zit deze op het blok met een beugeltje van bmp ,ik heb nog zo'n beugel maar dan voor een rm dus ik kan het spul zo overbouwen. Wat is jullie advies?
Ik heb even 2 vragen;
1) ik ben er achter gekomen dat ik bij 1can de carter boutjes olie lekkage heb precies tussen de bok standaard dat boutje. Wat kun je hier aan doen? Iets toevoegen aan de olie on lekkage te stoppen? Zo ja wat. Ik heb eigenlijk geen zin om het blok te splitsen.
2) Wat is de beste plaats voor de kokusan bobine? Ik heb hem al 2 jaar in de accubak zitten met een lange bougie kabel. Bij mijn buffel zit deze op het blok met een beugeltje van bmp ,ik heb nog zo'n beugel maar dan voor een rm dus ik kan het spul zo overbouwen. Wat is jullie advies?
- Caspar
- Gegeven waarderingen: 546 keren
- Ontvangen waarderingen: 704 keren
Re: Olie lekkage en beste plaats bobine
-1- "Bardahl Wynn's engine-oil leak stop" is een middel om dit op te lossen. Maar ik wil het niet in mijn blok hebben ivm de natte koppeling.
Tip: van de winter het blok splitsen als het pokke weer is.
-2- Als de Kokusan zo goed werkt : zitten laten. Maar als het je stoort kun je idd het BMP beugeltje ook voor de RM gebruiken
Tip: van de winter het blok splitsen als het pokke weer is.
-2- Als de Kokusan zo goed werkt : zitten laten. Maar als het je stoort kun je idd het BMP beugeltje ook voor de RM gebruiken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Gegeven waarderingen: 838 keren
- Ontvangen waarderingen: 1993 keren
1. blok splitsen
2. hou voor de Kokusan de ori Bosch positie aan.
Enzo
2. hou voor de Kokusan de ori Bosch positie aan.
Enzo
-
Inmiddels de oorzaak gevonden
ik was aan het testen met een 17 mm pling daar zit een gaatje onderin om overtollige olie door af te voeren
Nu even een nwe vraag kun je de klem verbinding voorop het spruitstuk weer uit elkaar buigen als links en rechts tegen elkaar aanzit? Mogelijk met Dremel slijpschijfje ruimte maken?
Wie heeft er ideeën.

Nu even een nwe vraag kun je de klem verbinding voorop het spruitstuk weer uit elkaar buigen als links en rechts tegen elkaar aanzit? Mogelijk met Dremel slijpschijfje ruimte maken?
Wie heeft er ideeën.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
ander spruitstuk proberen. Ik had pas een pling in handen die ik er bijna niet op kreeg zo strak.
Enzo
Enzo
-
De 17 mm pling met sproeier 76 erin en O-ring tegen de valse lucht klemt prima, ik ga toch mijn oude 14 mm ori Bing er weer op zetten loopt net wat mooier, stabieler dan de pling vind ik.
De klam verbinding vd 14 zit tegen elkaar daarom mijn vraag. Dit was ik vergeten erbij te zetten.
De klam verbinding vd 14 zit tegen elkaar daarom mijn vraag. Dit was ik vergeten erbij te zetten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Er zit mega verschil in spruitstuk aansluitingenp.peters schreef: ↑19 aug 2023, 22:36 De 17 mm pling met sproeier 76 erin en O-ring tegen de valse lucht klemt prima, ik ga toch mijn oude 14 mm ori Bing er weer op zetten loopt net wat mooier, stabieler dan de pling vind ik.

Ori 17 meteen goed
- Bijlagen
-
- IMG_0101.jpeg (370.58 KiB) 348 keer bekeken
-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Je zou met een dremel, slijpschijfje of een vijltje de ruimte iets groter kunnen maken zodat je de carburateur weer kunt aanknijpen. Of een stukje latoenkoper in de carburateur of om het spruitstuk.
-
Even een andere vraag, mbt 17 mm pling wie van jullie maakt dat olie lek gaatje in de 17 mm pling dicht?
En met welke sproeier stellen jullie hem af op een 4,2 pk cilinder? De originele zonder nummer daar loopt hij niet mooi op. 76 ging op zich goed alleen hij jengelt na.
En met welke sproeier stellen jullie hem af op een 4,2 pk cilinder? De originele zonder nummer daar loopt hij niet mooi op. 76 ging op zich goed alleen hij jengelt na.
-
Inmiddels wat aanpassingen en test ritjes verder kan ik melden dat zowel de rm supercockpit uit 76 en de buffel uit 68 beide perfect lopen op een 17 mm imitatie pling besteld op AliExpress.
De volgende aanpassingen gedaan en telkens stukje gereden stap voor stap kleine dingen aangepast.
- kleine gaatje nogmaals met een langer dun ijzerdraadje door geprikt.
- vlotter aangepast zat niet horizontaal en de beugeltjes waar de bevestigings stift in gaat strakker gemaakt stift trilde eruit daardoor liep de carburateur door
- diverse sproeiers getest 74,76 en die erbij zit, eerst liep hij voor geen meter met de sproeier die erbij zat raar maar waar nu perfect beter dan met 76, ik denk dat het 78 is er staat niks op.
- O-ring in de aansluiting hij trok valse lucht bij de aansluiting.
- lek gaatje aan de onderkant dicht gekit.
- carburateur compleet gereinigd.
Kortom allemaal kleine aanpassingen welke gelukkig het gewenste resultaat hebben ik had 2 imitatie 17 mm pling liggen beide werken nu perfect.
Het heeft even geduurd maar ik ben blij
ik hoop met deze info meerdere liefhebbers te kunnen helpen welke deze carburateur ook niet afgesteld krijgen .Op AliExpress kosten die dingen niet veel
met wat kleine aanpassingen werkt het prima.
De volgende aanpassingen gedaan en telkens stukje gereden stap voor stap kleine dingen aangepast.
- kleine gaatje nogmaals met een langer dun ijzerdraadje door geprikt.
- vlotter aangepast zat niet horizontaal en de beugeltjes waar de bevestigings stift in gaat strakker gemaakt stift trilde eruit daardoor liep de carburateur door
- diverse sproeiers getest 74,76 en die erbij zit, eerst liep hij voor geen meter met de sproeier die erbij zat raar maar waar nu perfect beter dan met 76, ik denk dat het 78 is er staat niks op.
- O-ring in de aansluiting hij trok valse lucht bij de aansluiting.
- lek gaatje aan de onderkant dicht gekit.
- carburateur compleet gereinigd.
Kortom allemaal kleine aanpassingen welke gelukkig het gewenste resultaat hebben ik had 2 imitatie 17 mm pling liggen beide werken nu perfect.
Het heeft even geduurd maar ik ben blij
-
Goedemorgen,
Nou was ik heel blij na mijn laatste bericht, De grijze buffel loopt nog steeds perfect met de imitatie 17 mm, mijn rode RM dat ging prima .... maar sinds een paar dagen problemen. Wat is er aan de hand;
- de sproeier was te groot stotteren onder de 40 km, dus vervangen voor een 74 probleem opgelost zou je zeggen.
- maar zowel mij de nummer loze sproeier als met de 74 schiet hij bij het overschakelen in de versnelling als je afremt door in de toeren in 1x hmmmmmmm dan lijkt het of het gas blijft hangen terwijl ik de gashendel niet aanraakt . Dit blijft maar doorgaan , ik moet dan weer gaan rijden dan wordt hij rustig heel vreemd dit.
- zet ik de ori 14 mm Bing erop gebeurd dit niet dus het ligt aan de imitatie 17 mm.
Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn ?? Begin me er behoorlijk aan te irriteren. Daarom hier op het forum ook de vraag gesteld bij er een 1/16/59 huis of complete carburateur heeft liggen.
Nou was ik heel blij na mijn laatste bericht, De grijze buffel loopt nog steeds perfect met de imitatie 17 mm, mijn rode RM dat ging prima .... maar sinds een paar dagen problemen. Wat is er aan de hand;
- de sproeier was te groot stotteren onder de 40 km, dus vervangen voor een 74 probleem opgelost zou je zeggen.
- maar zowel mij de nummer loze sproeier als met de 74 schiet hij bij het overschakelen in de versnelling als je afremt door in de toeren in 1x hmmmmmmm dan lijkt het of het gas blijft hangen terwijl ik de gashendel niet aanraakt . Dit blijft maar doorgaan , ik moet dan weer gaan rijden dan wordt hij rustig heel vreemd dit.
- zet ik de ori 14 mm Bing erop gebeurd dit niet dus het ligt aan de imitatie 17 mm.
Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn ?? Begin me er behoorlijk aan te irriteren. Daarom hier op het forum ook de vraag gesteld bij er een 1/16/59 huis of complete carburateur heeft liggen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Vlotterwerking is vaak niet in orde bij imi 17
Dat is ook de rede dat de ene roept hij loopt perfect en de ander hij loopt voor geen meter.
Deze goedkoop geproduceerde teur is niet van constante bouw kwaliteit. Kan je ook niet verwachten.
Enzo
Dat is ook de rede dat de ene roept hij loopt perfect en de ander hij loopt voor geen meter.
Deze goedkoop geproduceerde teur is niet van constante bouw kwaliteit. Kan je ook niet verwachten.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 17 sep 2023, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Er is één onderdeel van het vlotter mechanisme wat je eenvoudig kunt testen, en dat is de vlotterpen. Dit is een gekalibreerde afsluitpen die onder alle omstandigheden moet afsluiten en openen. Blaas met een slang door de benzine toevoer en tegelijk de vlotter naar boven drukken. De vlotterpen moet nu geheel afsluiten. Bij twijfel de pen demonteren en controleren op beschadiging of vuil, desnoods kun je de pen nog voorzichtig in zijn zitting schuren met een beetje chroompoets. Controleer ook of de vlotterpen goed vrij komt als de vlotter naar beneden hangt. Zonder weerstand kunnen doorblazen. Gr. Albert
- Bijlagen
-
- 20230917_140226.jpg (62.98 KiB) 72 keer bekeken
-
- 20230917_140226.jpg (62.98 KiB) 97 keer bekeken