Op de Kreidler naar Zuid Zwitserland
- mirnouk
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 10 jul 2003, 11:56
- Locatie: Hoevelaken
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Op de Kreidler naar Zuid Zwitserland
Mijn vrouw en ik hebben het plan opgevat om volgend jaar op de scooter (v) en de Kreidler (m) op vakantie te gaan naar Zuid Zwitserland, vlak bij de Italiaanse grens en natuurlijk moet er bij die grens een foto worden gemaakt... Vliegtuig, auto en motor hebben we al gehad dus nu blijft de brommer over. Dit is al een jeugddroom van me sinds ik als 12 jarige een jongen op z'n Zündapp in Zuid Frankrijk zag rijden. Heb ook een mooie Puch uit 1959, maar rij liever op de Kreidler. Heb een LF uit Duitsland (1981), 3-bak rijdt ongeveer 50 kmh. We trekken er 5 dagen voor uit om er te komen, 5 dagen daar en dan weer 5 dagen terug. De Kreidler is in onderhoud bij Paul Hendriks en in echt goede staat.
Heeft er iemand ervaring met een langere rit. Naast olie en bougies en wat gereedschap zou ik nog meer moeten meenemen?.. Oh ja.,. ben absoluut geen sleutelaar.. dus laat Paul H. voor de rit er nieuwe banden onder zetten en alles nog 1 x maal controleren..
We willen een routeboek maken met foto's om ook aan anderen te laten zien.
Groeten Robert & Mireille
Heeft er iemand ervaring met een langere rit. Naast olie en bougies en wat gereedschap zou ik nog meer moeten meenemen?.. Oh ja.,. ben absoluut geen sleutelaar.. dus laat Paul H. voor de rit er nieuwe banden onder zetten en alles nog 1 x maal controleren..
We willen een routeboek maken met foto's om ook aan anderen te laten zien.
Groeten Robert & Mireille
- maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Contacteer:
Ik heb dit heeel lang geleden gedaan, toen ik 17 jaar was. Via de St. Gotthart (er over heen) naar Lugano, en toen Italië in. Daar hebben we gekampeerd en een aantal ritten gemaakt. o.a. de Stelvio en de Jlluier en Maloja pas. Schitterende tijd gehad.
Moet er nu niet meer aan denkne, maar wens je heel veel succes.
Moet er nu niet meer aan denkne, maar wens je heel veel succes.
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
leuk plan!
realiseer je wel dat je een berg amper op komt in de eerste versnelling, met zo'n relatief langzame kreidler!
5 dagen lijkt me nogal een krap tijdschema! als je 8-10 uur per dag rijd (en dan ben je al vrij kapot!) ben je wel even bezig. gemiddelde snelheid in bergachtig gebied is waanzinnig laag! een dagje rusten tussendoor is ook aan te raden.
enige kennis en ervaring met sleutelen is naar mijn idee wel een must. zelf heb ik in luxemburg gestaan met een losgelopen koppeling, en vlakbij parijs nog eens met een geknapte ketting. als je hier zelf niks mee kunt heb je toch wel een probleem!
in ieder geval veel succes gewenst!
realiseer je wel dat je een berg amper op komt in de eerste versnelling, met zo'n relatief langzame kreidler!
5 dagen lijkt me nogal een krap tijdschema! als je 8-10 uur per dag rijd (en dan ben je al vrij kapot!) ben je wel even bezig. gemiddelde snelheid in bergachtig gebied is waanzinnig laag! een dagje rusten tussendoor is ook aan te raden.
enige kennis en ervaring met sleutelen is naar mijn idee wel een must. zelf heb ik in luxemburg gestaan met een losgelopen koppeling, en vlakbij parijs nog eens met een geknapte ketting. als je hier zelf niks mee kunt heb je toch wel een probleem!
in ieder geval veel succes gewenst!
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
Re: Op de Kreidler naar Zuid Zwitserland
lees de reisverhalen hier op de site is door. die staan bij de artikelen sectie. Zoals je ziet zijn er is 5 mannen naar luxemburg geweest. 1 daarvan was mijn vader. Je kan zien was er allemaal kan gebeuren op momenten dat je het niet verwacht. Het scheelt dat je met de bromfiets gaat, de kans dat er iets kapot loopt is toch wel een stuk kleiner als met een rs constant 9500 toeren draaien 4 uur lang in de slipstream van je voorgangermirnouk schreef:Mijn vrouw en ik hebben het plan opgevat om volgend jaar op de scooter (v) en de Kreidler (m) op vakantie te gaan naar Zuid Zwitserland, vlak bij de Italiaanse grens en natuurlijk moet er bij die grens een foto worden gemaakt... Vliegtuig, auto en motor hebben we al gehad dus nu blijft de brommer over. Dit is al een jeugddroom van me sinds ik als 12 jarige een jongen op z'n Zündapp in Zuid Frankrijk zag rijden. Heb ook een mooie Puch uit 1959, maar rij liever op de Kreidler. Heb een LF uit Duitsland (1981), 3-bak rijdt ongeveer 50 kmh. We trekken er 5 dagen voor uit om er te komen, 5 dagen daar en dan weer 5 dagen terug. De Kreidler is in onderhoud bij Paul Hendriks en in echt goede staat.
Heeft er iemand ervaring met een langere rit. Naast olie en bougies en wat gereedschap zou ik nog meer moeten meenemen?.. Oh ja.,. ben absoluut geen sleutelaar.. dus laat Paul H. voor de rit er nieuwe banden onder zetten en alles nog 1 x maal controleren..
We willen een routeboek maken met foto's om ook aan anderen te laten zien.
Groeten Robert & Mireille
neem zoveel mogelijk dingen mee die nog wel is kapot kunnen gaan bij een kreidler: gaskabel, koppelingskabel, binnenband, kreidler gereedschapssetje heb je eigenlijk genoeg aan zit alles bij en past in je gereedschapsbakje, vliegwieltrekker is ook een aanrader.
Verder vind ik 5 dagen nogal kort. om daar te verblijven.
Ik zou eerder 10 gaan. Het is echt mooir daar .
reistijd die je rekend klopt wel denk ik voor een brommer die 50 loopt.
met een rs kan je er in 2 dagen naartoe blazen over de autobahn, dat gaat gewoon niet met een brommer.
- mirnouk
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 10 jul 2003, 11:56
- Locatie: Hoevelaken
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Gelukkig gaat bijna alles over vlak terrein,. en is de steigingsgraad van de wegen die ik rij niet al te groot en goed bekend.leuk plan!
realiseer je wel dat je een berg amper op komt in de eerste versnelling, met zo'n relatief langzame kreidler!
5 dagen lijkt me nogal een krap tijdschema! als je 8-10 uur per dag rijd (en dan ben je al vrij kapot!) ben je wel even bezig. gemiddelde snelheid in bergachtig gebied is waanzinnig laag! een dagje rusten tussendoor is ook aan te raden.
enige kennis en ervaring met sleutelen is naar mijn idee wel een must. zelf heb ik in luxemburg gestaan met een losgelopen koppeling, en vlakbij parijs nog eens met een geknapte ketting. als je hier zelf niks mee kunt heb je toch wel een probleem!
in ieder geval veel succes gewenst!
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben zelf afgelopen zomer naar Denemarken geweest.
Dingen als binnenbanden, kabels, bougies, pakkingen en olieen hebben we als reserve meegenomen (+ een motortrailer en 'reserve' kreidler, van degene die de auto reed)
Steven haalde het ook al aan, stel geen te krap schema op!
Doe er 7 a 8 dagen over, met een rustdag om van de omgeving waar je je dan bevindt te genieten, dat maakt de rit extra leuk.
Wil hierbij niet op de minste plaats laten dat ik deze zomer ook erg graag met de brommer/motor naar Zwitserland wil!
Dingen als binnenbanden, kabels, bougies, pakkingen en olieen hebben we als reserve meegenomen (+ een motortrailer en 'reserve' kreidler, van degene die de auto reed)
Steven haalde het ook al aan, stel geen te krap schema op!
Doe er 7 a 8 dagen over, met een rustdag om van de omgeving waar je je dan bevindt te genieten, dat maakt de rit extra leuk.
Wil hierbij niet op de minste plaats laten dat ik deze zomer ook erg graag met de brommer/motor naar Zwitserland wil!
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Leuk idee.
Neem ook een fietspomp mee etc!
Want dat (kan) hard nodig zijn. Neem dan ook verloopventielen mee (als je in Frankrijk/Italie staat en je kan je band niet oppompen is dat erg lastig ).
Tevens wat olie.
Hoeft niet megaveel te zijn: 1:50 mensen = 50 liter benzine = 2000 km rijden (bij 1:40 verbruik).
2000 km haal je wel. Maar je hoeft dus geen 3 liter mee te nemen
Ps ik ga dit jaar waarschijnlijk naar Basel (10 dagen)
Neem ook een fietspomp mee etc!
Want dat (kan) hard nodig zijn. Neem dan ook verloopventielen mee (als je in Frankrijk/Italie staat en je kan je band niet oppompen is dat erg lastig ).
Tevens wat olie.
Hoeft niet megaveel te zijn: 1:50 mensen = 50 liter benzine = 2000 km rijden (bij 1:40 verbruik).
2000 km haal je wel. Maar je hoeft dus geen 3 liter mee te nemen
Ps ik ga dit jaar waarschijnlijk naar Basel (10 dagen)
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren