Make-over Maarten's Kreidler 2006

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Make-over Maarten's Kreidler 2006

#1 Bericht door Maarten » 31 jan 2006, 07:07

Make-over Maarten's Kreidler 2006

Beste Kreidlervrienden,

Afbeelding
Maarten toen hij 13 was op het crossveldje (1978)

Aangestoken door al die restauratietopics, en na al die mooie en speciale Kreidlers gezien te hebben, zowel op internet als op meetings, ben ik nu dan ook begonnen aan een restauratie/revisie/make-over (of hoe je het ook noemen wilt) van mijn Kreidler.

De geschiedenis van Maarten's Kreidler
Ik zal eerst even kort (voor wie het niet weten) de geschiedenis van mijn Kreidler en mijzelf samenvatten.
Op mijn 13e reed ik al rondjes op een Kreidler op een crossveldje bij ons in de buurt. Vanaf mijn 16e mocht ik echt rijden. Die eerste Kreidler was al verkocht, maar toen ik 16 was kwamen daar allerlei brommertjes in mijn bezit, waaronder ook enkele Kreidlers. Dit waren meestal niet zulke beste exemplaren, mankeerde veel aan want ik kocht ze voor weinig geld (voor 75 gulden en dat soort bedragen).

Afbeelding
Mijn broer Jeroen (links) en Maarten op de groene RMC (1986)

Ruim 20 jaar geleden, in 1985, kocht ik de Kreidler die ik nu nog steeds heb. Ik kocht deze van de brommersloop De Jong in Leidschendam. (die sloperij bestaat al lang niet meer). Als ik het goed heb dan was deze Kreidler gestolen geweest, en toen door de politie overgedragen aan die sloperij. Dit was een groene RMC, in een vrij mooie staat vond ik. Weinmann wielen met schijfrem, voorvork, frame en alles was mooier dan de barrels die ik daarvoor gehad had. Ook was het een direct geschakeld 4-bak blok. Hij reed niet, maar dat leek me een kleinigheidje, dus ik liep er mee naar huis (5 km lopen ofzo). Ik heb er toch nog wel aardig wat voor betaald, iets van 500 gulden meen ik.

Thuis werd de brommer snel gerepareerd en netjes gemaakt. Voor onderdelen ging ik vaak zoeken bij de gebroeders Paul en Bertus de Vries op de Beestenmarkt in Den Haag. Ook bij Van Zijl in het Kikkerstraatje kwam ik regelmatig. Echt enthousiast was ik geworden door de Kreidler van Piet van der Gaag uit Nootdorp, en hij was voor mij het adres waar ik altijd terecht kon voor reparaties en opvoerwerkzaamheden. Als je bij hem in zijn schuurtje kwam dan kon je altijd rondkijken en hoorde je altijd veel verhalen.

Inmiddels reed ik met een indirecte 5-bak en een 50 cc SB. Op een dag werd ik aangehouden in Vlaardingen bij de rollenbankcontrole, en kon ik de Kreidler inleveren en met de trein naar huis.
Toen ik de Kreidler een maand later weer mocht ophalen (zonder cilinder, zonder carburateur en zonder uitlaat, maar wel een vette boete rijker) was ik het een beetje zat, en verkocht ik de Kreidler aan mijn broer. Dat was stom natuurlijk. Mijn broer verkocht de elektronische Bosch ontsteking die er in zat, en verkocht later ook de hele Kreidler aan een jongen bij ons in de buurt. Eigenlijk wilde ik heel graag mijn brommer terug.
Maarten's Kreidler in 1997Ik kocht toen een Honda MB. En als ik dan een beetje aan het racen was met die jongen met "mijn" Kreidler, dan won ik dat. Nou lag dat eigenlijk niet aan de Kreidler of de Honda, maar meer aan het feit dat hij heel wat zwaarder was dan ik. Hij wilde die Honda eigenlijk wel graag hebben, dus uiteindelijk hebben we een dealtje gemaakt en hebben we geruild. Hij betaalde nog wat bij ook. Ik had mijn Kreidler weer terug! En raad eens als we gingen racen? Nu was ik toch weer de snelste! :-)

De Kreidler werd roodgespoten, ik haalde mijn rijbewijs en in 1988 reed een goede vriend van me met zijn busje van de zaak naar Lelystad, dit was in die dagen het dichtsbijzijnde (enige?) adres waar de Kreidler voor motorkenteken gekeurd kon worden. Dit kwam allemaal goed en enkele weken later had ik het felbegeerde kenteken: MH-54-ZH
Het kenteken is wel grapppig, het begint met mijn initialen (Maarten Hoogervorst) en ZH is de provincie waar ik nog steeds woon.

Nu kon ik ook wat makkelijker opvoeren, zonder bang te hoeven zijn voor die politiecontroles. Uiteindelijk kocht ik een 6-bak setje van wijlen Rinus Oorebeek en werd de Kreidler door Piet van de Gaag verder opgevoerd.

Afbeelding
Maarten's Kreidler in 1998 na een grondige opknapbeurt

Na enkele jaren waarin ik niet zo veel oog meer had voor de Kreidler, begon ik in 1996 voor de lol een homepage, waarop ook iets over de Kreidler stond. Al snel schrapte ik al de andere onzin en ging de homepage alleen nog maar over Kreidler.

In 1998 heb ik de Kreidler nog eens helemaal opnieuw opgebouwd, zie ook deze topic.




Goede voornemen voor 2006
In 2005 kreeg ik dus het plan om mijn Kreidler nog eens opnieuw op te gaan bouwen. Hij stond er niet zo netjes meer bij, een beetje aangeslagen in het niet zo geweldige schuurtje, en al een tijd niet meer vertroeteld.
Mijn goede voornemen voor 2006 werd: een grote opknapbeurt van de Kreidler, die weer tiptop moet worden, snel en speciaal!

Plannen maken
Veel werkzaamheden kan ik zelf niet verrichten. Ik werk in een fietsenzaak (werkplaats en verkoop), maar de werkplaats daar is klein en wij doen alleen in fietsen, waaronder veel (dure) vouwfietsen. Wij repareren of verkopen geen brommers. Van die werkplaats kan ik dus geen gebruik maken. Mijn schuurtje thuis is ook maar heel bescheiden. Er staat een werkbankje in met een bankschroef, verder heb ik alleen huis-tuin-en-keuken gereedschap, wel wat goede steeksleutelsets e.d.
Ik heb wel een jaartje MTS werktuigbouwkunde gedaan, en toen wat gelast en gedraaid en gefreest, maar dat is lang geleden (toen was ik 17), kortom: alle specialistische klussen zal ik moeten uitbesteden.

Want, wat voor plannen heb ik zoal dan?
  • Reviseren van het motorblok
  • Andere wielen met grote schijfrem voor, en met schijfrem achter
  • Opnieuw spuiten van frame.
  • Enkele delen verchromen
  • Nieuwe wand in de cilinder, nieuwe zuiger
  • Klein beetje verder opvoeren
  • Helemaal opnieuw opbouwen van de Kreidler
  • Na de revisie gaat de Kreidler niet meer terug naar de schuur, maar krijgt een mooi plekje in de huiskamer, waarschijnlijk in een speciaal gebouwde vitrinekast.
De werkzaamheden
Wat heb ik tot zover gedaan:
  • Kreidler helemaal uit elkaar gehaald.
  • Motorblok weggebracht, dit is inmiddels prachtig gereviseerd zie:
    De revisie van de 6-bak door Arnold (de specialist)

    Afbeelding
    Spiegler remschijf 6-spaaks 300 mm van Ebay, á € 50.Op de E-bay foto zie je niet dat de buitenrand van de schijf goudkleurig is.
  • Frame en spatbord weggebracht naar de firma Blankhout in Nootdorp, om van de lak te ontdoen. Frame en spatbord zijn inmiddels weer bij mij terug, helemaal kaal.
  • Nieuw model kentekenplaat laten maken (zo'n Europese) bij Marinol, Den Haag.
  • Kontakt opgenomen met Nico (ocin), hij gaat voor mij 6-spaaks gietwielen ombouwen, met voor een grote remschijf en achter een kleine.
  • Via E-bay een remschijf gekocht. Deze moet nog bezorgd worden, verwacht ik nu ieder moment. Van het merk Spiegler, 300 mm doorsnede (precies de goede maat leek mij) en met 6-spaken in de schijf, dus hopelijk enigszins leuk passend bij de wielen.
  • Andere benzinetank gekocht via Marktplaats. Deze tank gaat opnieuw verchroomd worden bij http://www.chroomtechnologie.nl . Ook halen zij een kleine deuk (aan de onderzijde van de tank, vrijwel uit het zicht) er uit.
Ik heb lang gedacht over de kleur die de Kreidler weer moet gaan worden. Ik heb gefantaseerd over special paint en/of een hele speciale kleur. Nu denk ik toch (dat was ook eigenlijk het plan) dat de Kreidler (simpelweg) fel oranje gespoten gaat worden. Behalve achterspatbord, tussenstukje en frame, denk ik dat het voorspatbord en de koplamp-achterkant dan ook oranje worden, zodat de kleur wat meer verdeeld is.

Voor de nieuwe tankstickers denk ik dat ik die weer zelf ga tekenen in AutoCad, en dan laat vervaardigen door een beletteringsbedrijf. Ik zit te denken aan een https://www.kreidler.nl tanksticker, waarbij kreidler groot staat en www. en .nl klein zijn.

In deze topic houd ik jullie op de hoogte van de vorderingen. Meer foto's en details volgen dus. :-)

Jullie commentaar, mening, raad en suggesties worden op prijs gesteld. :-)

Update 31 januari 2006:

Afbeelding
De remschijf is binnen. Nu zie je dus de goudkleurige buitenrand.De remschijf is binnen. Mijn eerste geslaagde aankoop bij E-bay.de

Ik had nog geen ervaring met E-bay, nu dus wel. Ik heb een keer geboden op NIEUWE 6-spaaks gietwielen, maar die werden me uiteindelijk toch wat te duur, ze gingen weg voor 450 euro.

Ook heb ik geboden op een nieuw sierdeksel voor een voor-gietwiel, en liet dat aan m'n neus voorbij gaan, het ging weg voor á € 20,50... eigenlijk een koopje. Maar ik heb mogelijk een nieuw adres voor zo'n dekseltje/sierkapje.

De remschijf is nu dus hier, en tot m'n grote geluk is die mooier dan ik gehoopt had. (en mooier/anders dan op de E-bay foto) Zie hier de foto. Valt echt wat van te maken denk ik. De 6 spaken in de schijf zullen best leuk passen bij de 6-spaaks gietwielen. De diameter van 300 mm is groot, maar net "leuk" groot...

Afbeelding
De buitenrand van de schijf (waarop geremd wordt dus) is vernikkeld en verchroomd.

Toch kwam ik na een tijdje tot de ontdekking dat ik de goudkleurige buitenrand van de schijf niet mooi vind. Daarom, na overleg met Nico, is de schijf verstuurd naar Wim Hof. Die heeft weer overlegd met collega's, en uiteindelijk is besloten om de schijf te ontdoen van de goudkleurige geanodiseerde zinklaag, en daarna de schijf (de buitenzijde althans) te vernikkelen en daarna te verchromen. Dit vernikkelen was noodzakelijk omdat chroom poreus is, en dit zou onherroepelijk een snel roestende remschijf hebben opgeleverd. Het nikkel corrodeert niet.
De remschijf is inmiddels terug, en ziet er nu zo uit (zie fotootje rechts):

Update 20 februari 2006:

Frame en spatbord en kleine dingetjes zijn gespoten.
Bij Sam Post in Berkel en Rodenrijs.

De kleur is Fluor Orange. Hoewel Sam me wel verzekerde dat hij de documentatie had, en dus de originele Kreidler Flu-o-range zou spuiten, ben ik daar niet zo zeker van. Het is in ieder geval zeer lichtgevend oranje, en ik vind het er gaaf uit zien.

Afbeelding
Het frame is gespoten in de kleur Flu-O-range, maar ik betwijfel of het geheel de originele kleur is. Op de foto lijkt het rood, maar in werkelijkheid is het zeer fel oranje en heeft ook wel iets van een roze gloed over zich. Het valt in ieder geval flink op, het geeft zowat licht in het donker.

Aangezien mijn Kreidler toch een special is, maakt het me niet zo veel uit als dit niet de originele kleur is. De fotocamera weet er niet zo veel raad mee, maar het is nog lichtgevender dan op de foto.

Dit is dus ook zo'n lak die eerst is opgebracht als witte grondlak en daarna met heel veel laagjes fluor oranje is gespoten. Er overheen is ook nog een blanke lak gegaan geloof ik.

Het is blijkbaar moeilijk om alle delen dekkend oranje te krijgen, want de onderzijde is niet overal dekkend oranje. (is dit bij sommigen van jullie een bekend probleem van flu-o-range?) Daarvan zit het meeste wel buiten het zicht, dus ik denk dat het eindresultaat er zeker mag wezen. Het is in ieder geval heel strak gespoten en geplamuurd (vroegere accubakhaakjes had ik zelf nooit strak weg kunnen plamuren op mijn rode Kreidler) en ook het achterspatbord is heel netjes strak getrokken. (dichtgelaste gaatjes, kleine roestputjes etc.)

Verder heb ik een Homoet 6P uitlaat gekocht (geen schottendemper) en een frame onderbouw en standaard en nog een partijtje onderdelen.

Sierdekseltje voor het gietwiel (een hele mooie) heb ik eindelijk ook te pakken (kostte dan wel 50 euro...)

Een smalle tank is naar metamorfose in Limburg (www.chroomtechnologie.nl) en verwacht ik over een week of 4 terug.

Update begin maart 2006:

Afbeelding
Brembo remklauw Ducati Monster (achterremklauw).

Een Brembo remklauw is aangekocht via E-bay.de. Die was bedoeld als achterremklauw, maar het zou ook kunnen dat die gaat dienen als voorremklauw. Als dat zo is dan koop ik zo'n zelfde klauw er bij, zodat voor en achter dezelfde remklauw komt.


Afbeelding
Motorblok, gereviseerd door Arnold, foto voor en na de revisie!
Click gerust eens op de foto, dan zie je het resultaat nog beter.
Het motorblok is inmiddels ook gereed.
Al het werk is met veel zorg en aandacht verricht door Arnold (forumnaam: de specialist).
Maandag 13 maart mag ik het blok komen ophalen, iets waar ik me nu al erg op verheug natuurlijk! :-)



26 maart 2006

Afbeelding
Nico heeft het frame voor de Brembo remklauw gereed en als proef gemonteerd in een achtervork met een wiel er in.

26 maart 2006

Afbeelding
In een opwelling koop ik op E-Bay de volgende remklauw. Inclusief verzendkosten en inclusief de 4 nieuwe remblokken kost deze remklauw me 125 euro.
Deze remklauw is te vinden oa. op de Ducati 999. Voorzichtig knijpen dus....


Afbeelding
De schijfrem achter moet natuurlijk ook bediend kunnen worden met het rempedaal. Hiertoe heeft Nico de volgende rempompconstructie ontworpen en opgebouwd. Kenmerk van deze constructie is dat het te monteren valt op een Kreidler zonder dat het rempedaal aangepast hoeft te worden en zonder dat er gelast of geslepen hoeft te worden. Gewoon monteren en gaan dus.

Update 12-04-2006:

Afbeelding
Achterwiel, remschijf en remklauw gemonteerd in de achterbrug.
De remschijf is nu geperforeerd, in het zelfde patroon als de voorremschijf.
Kijkje vanaf alle kanten op de prachtige constructie.


Update 16-04-2006:

Afbeelding
Eindelijk een begin gemaakt met het opbouwen, ik heb er blijkbaar tegenop gezien, anders was ik wel eerder begonnen. :-)

Afbeelding
Frame en tank.

Update 20-04-2006:

Afbeelding
Voor: Roestige tank.

Afbeelding
Na: Verchroomde tank.

Update 03-05-2006:

Afbeelding
Vorkpoot en remklauw voor.Nog niet af, maar gaat vorm krijgen!

Afbeelding
Achterwiel met schijfrem, gepolijst en met band.


Update 08-07-2006:
Foto's gemaakt in Scheveningen.

Afbeelding
Achterzijde.

Afbeelding
Linkerzijde.

Afbeelding
Rechts voor.

Afbeelding
Rechterzijde.

Afbeelding
Linker achterzijde.

Afbeelding
Rechter zijde.

Afbeelding
Rechter achterzijde.

Afbeelding
Rechter voorzijde.

Afbeelding
Benzinetank.

Foto's wielen en remschijven:

Afbeelding
Voorwiel met sierdeksel

Afbeelding
Achterwiel ingebouwd

Afbeelding
Voorwiel met nieuwe schijf van het merk "Braking", omdat er met de eerste schijf van E-bay steeds problemen waren, die remde schokkerig en niet gelijkmatig, ook na geslepen te zijn.

Update 02-09-2006:

Afbeelding
Op de testbank geweest bij Piet van der Gaag.
Zie de vermogensgrafiek.


Update 11-12-2006:
Verdere tuning door Luc Foekema. Optimalisatie van poorten, uitlaat, compressie en squish (losse binnenkop). Levert een hoger vermogen op en gaat veel lekkerder door in hoge toeren. Helemaal naar mijn zin.
Losse binnenkop:
Afbeelding

Optimalisatie van de poorten (voor en na) :
Afbeelding

Uitlaat aanpassingen:
Afbeelding

Update 29-12-2006:
Vermogensgrafiek gemaakt bij S&S op de testdag in Hoogeveen:
Maarten - 10,5 pk
Zie filmpje.

Update 31-03-2007:
Nieuwe helm, nieuwe testbankmeting bij Piet van de Gaag, zie filmpje
Afbeelding

Zie het testbank filmpje (vermogensmeting) op YouTube.

Afbeelding

Update 08-07-2007 Lexmond Meeting:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Personen, bedrijven en adressen die hebben meegeholpen met de totstandkoming van mijn Kreidler:
  • Arnold (de specialist) uit Rijswijk - Blokrevisie en adviezen.
  • André - Setje Florettrubbers voor smalle tank.
  • Dijk - Setje knierubbers.
  • Ebay Duitsland - 3 maal, remschijf voor, remklauw voor, remklauw achter.
  • Jan (via Marktplaats) - Gebruikte tank.
  • Jack (Maasland) - Originele goudkleurige tankstickers (met spikkeltjes)
  • Kreidlerdepot John Bos - voorvork (onder) poten + sportkeerringen.
  • Luc Foekema - Verdere tuning, losse binnenkop, optimalisatie van de poorten, uitlaatberekening, tuningsadviezen.
  • Marc de Waal (Kreidlerparts.com) - Diverse onderdelen en adviezen.
  • Firma Marinol - Kentekenplaat.
  • Martijn Koert - Van Veen stickertjes.
  • Metamorfose - Verchromen van tank (van Jan) en achtervork.
  • Nico (ocin) - 6-spaaks gietwielen, remschijvenproject, hoogglans gepolijste assen & onderdelen en adviezen.
  • Nico Bakker Framebouw Heerhugowaard - Richten van de gietwielen.
  • Piet van der Gaag uit Nootdorp - Verdere tuning, zuiger, ombouw Homoet uitlaat met chrome einddemper, adviezen, afstellen, testen op de testbank.
  • Pim - Polijsten van boutjes, frame van de achterrremklauw en de wielen!
  • Ruud uit Boskoop (Martktplaats) - Sierdeksel gietwiel.
  • Sam Post uit Berkel en Rodenrijs - Spuiten frame.
  • Simon. - RVS onderdelen: afstandbussen, cockpitsteun, stuuraanslag. Messing stripjes voor tankrubbers.
  • Wim Hof - Nicasil wand, verchromen remschijf & adviezen.
  • Wouter - RVS achterbrugas + nylon busjes.
Laatst gewijzigd door Maarten op 14 jan 2010, 23:55, 79 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Harwin » 31 jan 2006, 08:21

goed idee maarten :mrgreen:
het zou ook leuk zijn als je van de vorderingen de foto's wilt plaatsen :mrgreen: :clap
wordt wel een vette schijf ofniet? :twisted:

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door brolli21 » 31 jan 2006, 08:50

maarten,echt heel tof,vooral dat ie oranje word 8)
Veel succes ermee.

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
$KILL
Berichten: 263
Lid geworden op: 01 sep 2005, 20:24
Locatie: Oud Gastel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door $KILL » 31 jan 2006, 09:05

Hoi Maarten,

klinkt als een project dat een mooi resultaat gaat opleveren. :D

Op de foto's van je kreidler zie ik volgens mij dat je een smal zadel hebt. Misschien is het iets om te kijken naar een zadel dat iets breder is zodat het beter aansluit bij de breedte van je tank.

Heel veel succes en houd ons op de hoogte met foto's a.u.b. :!:

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#5 Bericht door Kreidler4Life » 31 jan 2006, 10:36

super super super klinkt het.

heel veel suc6 gewenst met het opknappe van je kreidler.

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#6 Bericht door Martijn Koert » 31 jan 2006, 10:51

ziet er goed uit. snap alleen niet waarom de binnenkant van de carters gestraald zijn.

Gebruikersavatar
cobra427
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door cobra427 » 31 jan 2006, 11:29

Ben zeer benieuwd naar de vorderingen in beeld.
Overigens wist ik niet dat Chroomtechnologie ook uitdeukt!? Mooi dat we daar eindelijk een 2e adres voor hebben.
Ik heb al vaker resultaten van ze gezien en dit zag er altijd goed uit. Tezamen met het feit dat ze ook uitdeuken een goed adres dus.

Gebruikersavatar
ramone
Berichten: 599
Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 17 keren

#8 Bericht door ramone » 31 jan 2006, 12:24

ik denk dat een rvs voorspatbord mooier staat, dan een oranje. wanneer je het voorspatbord oranje maakt, wordt het geheel te oranje. dacht ik zo

succes met de restauratie, blok ziet er weer perfect uit.

gr.Martijn

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#9 Bericht door Dimage » 31 jan 2006, 12:37

Leuk geschreven verhaal, je had reporter moeten worden bij een motorblad ofzo 8)

Met die Europese plaat ben je trouwens vrij laat, want volgens mij had die er al een jaar of twee op moeten zitten :oops:

Fel oranje zal ongetwijfeld heel mooi staan bij je Kreidler.

Gebruikersavatar
Rick Hahn
Berichten: 1883
Lid geworden op: 24 feb 2004, 22:42
Locatie: Enschede/Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door Rick Hahn » 31 jan 2006, 16:12

Ga je er nog wel mee rijden? Omdat je een vitrinekast ervoor bouwt namelijk :D

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Make-over Maarten's Kreidler 2006

#11 Bericht door Kreidler » 31 jan 2006, 17:12

Maarten schreef: Nu denk ik toch (dat was ook eigenlijk het plan) dat de Kreidler (simpelweg) fel oranje gespoten gaat worden. Behalve achterspatbord, tussenstukje en frame, denk ik dat het voorspatbord en de koplamp-achterkant dan ook oranje worden,
ben zeer benieuwd hoe die wordt. maar even 1 ding je zegt dat je kreidler orangje wilt spuiten mooi kleur maar daarna zeg je dat behalve het achterspartbord en frame?? wat wordt je frame dan voor kleur?

of lees ik het nu verkeerd.

en laat het voorspartbord chroom dat maakt het veel mooier orangje zou niet staan.

succes met de restauratie :wink:

FredH
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2005, 19:18
Locatie: Westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door FredH » 31 jan 2006, 17:13

Plannen zien er goed uit, Maarten !

Bij mij wordt naast het achterspatbord, tussenstukje en frame ook het voorspatbord oranje (ligt nu bij de poedercaoter), dus 1 fan met dezelfde smaak heb je alvast. :wink:

Succes met het project !

Groeten,
Fred

VincentF
Berichten: 515
Lid geworden op: 03 sep 2005, 19:59
Locatie: Huizen!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door VincentF » 31 jan 2006, 17:17

Heey Maarten,
Plannen zien er goed uit, het blok helemaal. Ga dit topic zeker volgen :clap

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1634
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 103 keren

#14 Bericht door Richard B » 31 jan 2006, 17:23

klinkt leuk,erg leuk

kom maar op met de foto's :D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#15 Bericht door nozems » 31 jan 2006, 17:39

super maarten..oranje altijd goed, en die stickers zijn eigenlijk niet eens zo een gek idee..

foto,s willen we zien. :D

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door papabrolli » 31 jan 2006, 17:55

Klinkt allemaal goed Maarten, en ik lees dat ook jij besmet bent met het oranjevirus. Ben benieuwd naar de eerste plaatjes.

Erwin

Gebruikersavatar
kreidler78
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 dec 2004, 20:36
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door kreidler78 » 31 jan 2006, 18:37

oranje is volgens mij weer helemaal in de mode maar zo te lezen wordt t een topper

peter

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#18 Bericht door Kreidler » 31 jan 2006, 18:47

idd er zijn heel veel orangje kreidlers :mrgreen: wordt een mooie :D

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#19 Bericht door huib » 31 jan 2006, 19:21

Maarten was altijd een beetje verliefd op die van jou omdat het nog een van de weinige echte Nootdorpse Kreidlers was en nu lees ik dit :cry: :cry: Ik hoop dat je hem een beetje puur houd niet zo'n overdreven gevalletje, ben wel benieuwd naar de nieuwe prestaties natuurlijk :wink: Dat wordt weer leuk deze zomer :roll: succes huib
Bijlagen
maartenklein.jpg
maartenklein.jpg (80.5 KiB) 75712 keer bekeken

JJT
Berichten: 907
Lid geworden op: 26 jan 2005, 22:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door JJT » 31 jan 2006, 19:30

Maak je ook een uitrit in je vitrine... dat je m zo weer kan bereiden Maarten.

Gr. JJ

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#21 Bericht door Maarten » 31 jan 2006, 19:37

De remschijf is binnen. Mijn eerste geslaagde aankoop bij E-bay.de

Ik had nog geen ervaring met E-bay, nu dus wel. Ik heb een keer geboden op NIEUWE 6-spaaks gietwielen, maar die werden me uiteindelijk toch wat te duur, ze gingen weg voor 450 euro.

Ook heb ik geboden op een nieuw sierdeksel voor een voor-gietwiel, en liet dat aan m'n neus voorbij gaan, het ging weg voor € 20,50... eigenlijk een koopje. Maar ik heb mogelijk een nieuw adres voor zo'n dekseltje/sierkapje.

De remschijf is nu dus hier, en tot m'n grote geluk is die mooier dan ik gehoopt had. (en mooier/anders dan op de E-bay foto) Zie hier de foto. Valt echt wat van te maken denk ik. De 6 spaken in de schijf zullen best leuk passen bij de 6-spaaks gietwielen. De diameter van 300 mm is groot, maar net "leuk" groot...

@Huib: ik zal er voor zorgen dat het een (welliswaar oranje) Nootdorpse Kreidler blijft.

@JanJaapTijsen: Ja, hij moet ook die vitrinekast nog uitkunnen hoor... maar ik rij niet zo vaak. In ieder geval gaat ie niet meer terug in de vochtige schuur.
Bijlagen
spiegler-remschijf-300mm-2.jpg
spiegler-remschijf-300mm-2.jpg (33 KiB) 75691 keer bekeken

JJT
Berichten: 907
Lid geworden op: 26 jan 2005, 22:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door JJT » 31 jan 2006, 19:42

Dat is verstandig ja, anders kan ie alleen maar gaan roesten , als je toch niet veel rijdt. En de schijf ziet er mooi uit. Veel succes met je project.

Gr. JJ

Timmio
Berichten: 657
Lid geworden op: 06 mar 2005, 17:02
Locatie: Leusden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door Timmio » 31 jan 2006, 19:47

SUCCES met je ombouw!

Tim

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#24 Bericht door Johan » 31 jan 2006, 19:50

vind et wel echt ongelooflijk zonde dat ie oranje word :(
ik vond em in rood juist zo gaaf!

JJT
Berichten: 907
Lid geworden op: 26 jan 2005, 22:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door JJT » 31 jan 2006, 19:53

Ja ik vind Rood de kleur :twisted:

Plaats reactie