110 cc de Jager 23,39 Pk 17,84 Nm @ 9350 RPM

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

110 cc de Jager 23,39 Pk 17,84 Nm @ 9350 RPM

#1 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 15:42

Door de 90 cc's die we hebben gemaakt kregen we steeds meer vraag

naar motoren met een hoger koppel.

We gaan dan nu ook een kit maken met 110 cc.

Boring 54mm en slag 48 mm

De originele krukas konden we niet meer aanpassen, dus bleef er maar

1 ding over......... een compleet nieuwe krukas te maken.

Hieronder het verslag

Groeten Alexander
Bijlagen
ruw5.jpg
ruw5.jpg (57.08 KiB) 24824 keer bekeken
ruw4.jpg
ruw4.jpg (62.33 KiB) 24824 keer bekeken
ruw3.jpg
ruw3.jpg (66.13 KiB) 24824 keer bekeken
Ruw.jpg
Ruw.jpg (55.5 KiB) 24823 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lieuw op 26 feb 2009, 10:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 15:44

We hebben gelijk maar 3 krukassen gemaakt.
Bijlagen
DSCF5568.JPG
DSCF5568.JPG (73.33 KiB) 24815 keer bekeken
DSCF5567.JPG
DSCF5567.JPG (73.85 KiB) 24815 keer bekeken
DSCF5566.JPG
DSCF5566.JPG (70.47 KiB) 24815 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

#3 Bericht door Arny » 25 sep 2008, 16:06

:shock: :clap 8)

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2051
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

#4 Bericht door Luc » 25 sep 2008, 16:16

Ook hier geldt wederom "vakmanschap is meesterschap"

Succes en groeten,
Luc

PS het volgende wordt een vast een verbeterde koppeling, liefst een natte want droge zijn er al.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 2967
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

#5 Bericht door emilio » 25 sep 2008, 16:23

Ik kan hier alleen het woord "chapeau" verzinnen. Iets anders komt niet in me op. De ontwikkelingen gaan blijkbaar erg snel in Kreidler land.

Ik blijf het topic wederom met de meeste interesse volgen!

Good luck!


Johan

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18701
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

#6 Bericht door dijk » 25 sep 2008, 16:25

toppie alexander :clap

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

#7 Bericht door gerwinskreidler » 25 sep 2008, 16:28

Mooi werk!
Komt vanzelfsprekend weer uit Noord-Holland :mrgreen: :lol:

Marcel O.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#8 Bericht door Marcel O. » 25 sep 2008, 16:42

Komt vanzelfsprekend weer uit Noord-Holland
En de afnemers uit Zuid-Holland :lol: :lol: :lol:

Mooi werk Alexander en Dick!!! :thumbleft

Groetjes Marcel.

PS. Ik wacht nog op een telefoontje?

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#9 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:01

Update

oh ja SPEED is our middle name !

:D
Bijlagen
DSCF5564.JPG
DSCF5564.JPG (78.87 KiB) 24712 keer bekeken
DSCF5571.JPG
DSCF5571.JPG (69.29 KiB) 24712 keer bekeken
DSCF5570.JPG
DSCF5570.JPG (81.16 KiB) 24712 keer bekeken
DSCF5569.JPG
DSCF5569.JPG (70.14 KiB) 24712 keer bekeken

klemmertje
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
Locatie: (Pea)nut(s)-village
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#10 Bericht door klemmertje » 25 sep 2008, 17:01

Luc schreef: PS het volgende wordt een vast een verbeterde koppeling
Een "7 plaats" wellicht? :wink:

Maar even zonder gekheid, mooi stukje werk :thumbleft

Komen er ook nog tweecilinder uitvoeringen? :shock:

Klemmertje

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#11 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:03

Kompleet samenstel voor het slijpen.
Bijlagen
DSCF5675.JPG
DSCF5675.JPG (64.34 KiB) 24704 keer bekeken
DSCF5674.JPG
DSCF5674.JPG (63.66 KiB) 24704 keer bekeken
DSCF5673.JPG
DSCF5673.JPG (59.64 KiB) 24704 keer bekeken
DSCF5672.JPG
DSCF5672.JPG (63.4 KiB) 24704 keer bekeken

hermanp
Berichten: 6317
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

#12 Bericht door hermanp » 25 sep 2008, 17:03

Ja, leuk idee, een 2 cilinder 4-takt?

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6776
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Locatie: Achterhoek
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#13 Bericht door Ries » 25 sep 2008, 17:04

zo, ziet er netjes uit!

even een vraagje,

waarom zit er verschil in schuine kanten?

Is de kleinere schuine kant voor de stevigheid?

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2074
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#14 Bericht door papabrolli » 25 sep 2008, 17:10

Marcel Onvlee schreef:
Komt vanzelfsprekend weer uit Noord-Holland
En de afnemers uit Zuid-Holland :lol: :lol: :lol:
Ontwikkelingshulp anno 2008 :wink: :lol: :lol:

Paps

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9445
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

#15 Bericht door nozems » 25 sep 2008, 17:13

wauw!het kw..l loopt me weer in de mond,het is dus toch zover gekomen....want in ik had al gehoord van alexander dat ze mogelijk eigen krukassen gingen maken,aangezien bij een standaard 45,5mm slag het maximaal haalbare is..denk aan de stevigheid van je krukwangen :wink:
echt super mooi!maar hoe zit het met de krukaslagers,kunnen die het geweld wel aan (ik heb altijd problemen met die dingen)...in een lk600 zijn die krukaslagers een merkbaar slagje groter...

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:18

Ries schreef:zo, ziet er netjes uit!

even een vraagje,

waarom zit er verschil in schuine kanten?

Is de kleinere schuine kant voor de stevigheid?
Na de eerste hebben we besloten om de schuine kant iets kleiner te nemen, inderdaad voor de sterkte.

De diameter is ook groter dan een originele, het carter moet dus iets worden gekotterd.

Groeten Alexander

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#17 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:27

Om al het vermogen zonder slip op de weg te krijgen hebben we ook reeds een primaire rechte vertanding sets gemaakt met een overbrenging van 1 op 3 ( ipv 1 op 3.95 ) ook loopt deze op naaldlager. ( natuurlijk)

Tevens hebben we een lager in de drukplaat gemaakt om de drukstift te ontlasten bij in getrokken koppelling.

Marcel rijdt hier reeds mee en heeft hierdoor géén last meer van slippende koppelling

Groeten Alexander
Bijlagen
Primair_set_kreidler.JPG
Primair_set_kreidler.JPG (32.2 KiB) 24650 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#18 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:29

hermanp schreef:Ja, leuk idee, een 2 cilinder 4-takt?
Ik heb nog wel een Zündapp staan helaas géén 4 takt, maar gaat wel als een kogel

Groeten Alexander
Bijlagen
Twee_cilinder_Zundapp.JPG
Twee_cilinder_Zundapp.JPG (66.55 KiB) 24645 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#19 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:34

Zoals jullie zien is de krukas gereed.

We hebben een drijfstang van een crosser gebruikt om de krachten beter

te kunnen opvangen.

Pistonpen is 14mm

De cilinder en het carter zijn we ook reeds aan begonnen.

Het relaas volgt hieronder.

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#20 Bericht door RmC » 25 sep 2008, 17:38

:shock: :shock: very very nice :clap :clap

wat voor materiaal hebben jullie hiervoor gebruikt? en wat voor nabehandeling hebben jullie gedaan aan het materiaal?

of is dit allemaal beroepsgeheim :?:

Groeten,
Johan

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#21 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:41

RmC schreef::shock: :shock: very very nice :clap :clap

wat voor materiaal hebben jullie hiervoor gebruikt? en wat voor nabehandeling hebben jullie gedaan aan het materiaal?

of is dit allemaal beroepsgeheim :?:

Groeten,
Johan
Eh ja dit is denk ik een van de belangrijkste dingen om een goed product te kunnen leveren.
Het zou te makkelijk zijn om 40 jaar ervaring even weg te geven.

Sorry dus.

Groeten Alexander

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#22 Bericht door RmC » 25 sep 2008, 17:53

Lieuw schreef:
RmC schreef::shock: :shock: very very nice :clap :clap

wat voor materiaal hebben jullie hiervoor gebruikt? en wat voor nabehandeling hebben jullie gedaan aan het materiaal?

of is dit allemaal beroepsgeheim :?:

Groeten,
Johan
Eh ja dit is denk ik een van de belangrijkste dingen om een goed product te kunnen leveren.
Het zou te makkelijk zijn om 40 jaar ervaring even weg te geven.

Sorry dus.

Groeten Alexander
dat dacht ik al :roll: . maar niet geschoten is altijd mis.

succes met het project,
Johan

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#23 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 17:57

De cilinder !

Nadat we flink ruimte hadden gefreesd en een membraan inlaat hadden

gemaakt, is er enorm veel laswerk verricht aan de cilinder.

Natuurlijk hebben we daarna de spoelpoorten erin gemaakt.
Bijlagen
DSCF5536.jpg
DSCF5536.jpg (83.75 KiB) 24595 keer bekeken
DSCF5527.jpg
DSCF5527.jpg (74.38 KiB) 24595 keer bekeken
DSCF5515.jpg
DSCF5515.jpg (90.6 KiB) 24595 keer bekeken
DSCF5513.JPG
DSCF5513.JPG (81.48 KiB) 24595 keer bekeken

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#24 Bericht door rick rol » 25 sep 2008, 18:02

Super mooi gemaakt echt petje af ervoor ,ga zo door de cilinder heb ik al zien liggen toen ik met marcel bij jullie was dus ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat . :clap

Hij kan er bij mij wel onder om te testen kan ik marcel even kont laten kijken :wink:

gr Rick

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Lieuw » 25 sep 2008, 18:03

Zo het begin is er.

Nu maar even flink doorbuffelen.
Bijlagen
DSCF5682.JPG
DSCF5682.JPG (84.88 KiB) 24581 keer bekeken
DSCF5681.JPG
DSCF5681.JPG (79.83 KiB) 24581 keer bekeken
DSCF5680.JPG
DSCF5680.JPG (57.49 KiB) 24581 keer bekeken
DSCF5518.jpg
DSCF5518.jpg (81.02 KiB) 24581 keer bekeken

Plaats reactie