Kreidler 1974
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
Kan nergens heen als de grondplaat vast zit. Dit is een onversleutelde ontsteking.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_8506.jpeg (148.7 KiB) 757 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (14 mei 2023, 23:54)
- Waardering: 9.09%
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler 1974
Met de bus is nu geen optie, de kabelschoentjes zijn immers al onderweg.Wil er niet te lang op wachten, ik weet hier in noord, een gamma een praxis en een Brezan op loopafstand van elkaar.
Moet ik wel even met de bus, maar die hebben alle 3 kabelschoentjes.
Je maat? waar is hij gebleven, je kan ook op de fiets (ik moet er zelf niet aan denken)
Alles gaat bij jou van achter de computer besteld worden, trek er eens op uit, boodschappen lijstje mee en scoren die aller handde handel.
Dit is een bericht van jou van 18 jaar geleden,Er gaat hier iemand met een Kreidler uit 1974, helemaal uit zijn dak !
Ik wilde deze Kreidler altijd al opknappen, en als motor keuren, nu gaat dat dus waarschijnlijk gewoon lukken.
Kom op maak een afspraak en zet die never ending story op bromfiets kenteken.
Een opgetuigde bromfiets is voldoende bij de RDW. Het is geen keuring, het is een een administratieve afhandeling zo dat hij in het Nederlandse kenteken register staat.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- Gps (14 mei 2023, 23:54)
- Waardering: 9.09%
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Me maat komt donderdag weer, en is al aan het kijken wat hij voor kabelschoentjes heeft.
Voor de rest is het verhaal simpel, en dat ik deze Kreidler nooit verkocht heb zegt alles. (Ik heb hem al een jaar of 40)
De Kreidler kwam ooit stil te staan, maar ik wilde hem altijd al als motor gaan laten keuren en een motor rijbewijs halen.
Terug naar nu, het leven gaat niet altijd volgens planning, maar door omstandigheden en tips van dit forum, zijn er nu toch mogelijkheden.
Ik heb al gevonden dat ik een ééndags kenteken kan aanvragen om naar de RDW te rijden voor de keuring.
Maar zeg jij nou dat ik dat brommer kenteken ook wel krijg met de door Claus bewerkte cilinder en de 17mm carburateur?
Als die keurmeester één keer gas geeft gelooft hij nooit meer dat de Kreidler maar 40 rijd.
Misschien denk ik te veel na, maar ik heb jaren geleden als eens de RDW gebeld.
Wat ik toen te horen kreeg was dat de Kreidler aan de type goedkeuring uit 1974 moest voldoen.
Verder heb ik geen auto, dus ik moet of een busje huren, dan wel op de Kreidler naar de rdw rijden.
Ik heb ook geen helm overigens op dit moment.
Maak even een afspraak is vast goed bedoelt, maar op dit moment loopt de Kreidler niet eens, al heb ik goede hoop dat dat stukje deze week nog goed komt.
Verder zweet het blok iets, ondanks nieuwe keer en O ringen en moeten er dus nieuwe bronzen bussen in.
https://kreidlerstore.nl/kreidler-4-bak ... r-2-stuks/
Maar nu eerst maar eens kijken of hij het weer goed doet.
Dan tank coaten, die bronzen bussen doen en het gereedschapsvakje onder het zadel monteren.
Voor de rest is het verhaal simpel, en dat ik deze Kreidler nooit verkocht heb zegt alles. (Ik heb hem al een jaar of 40)
De Kreidler kwam ooit stil te staan, maar ik wilde hem altijd al als motor gaan laten keuren en een motor rijbewijs halen.
Terug naar nu, het leven gaat niet altijd volgens planning, maar door omstandigheden en tips van dit forum, zijn er nu toch mogelijkheden.
Ik heb al gevonden dat ik een ééndags kenteken kan aanvragen om naar de RDW te rijden voor de keuring.
Maar zeg jij nou dat ik dat brommer kenteken ook wel krijg met de door Claus bewerkte cilinder en de 17mm carburateur?
Als die keurmeester één keer gas geeft gelooft hij nooit meer dat de Kreidler maar 40 rijd.
Misschien denk ik te veel na, maar ik heb jaren geleden als eens de RDW gebeld.
Wat ik toen te horen kreeg was dat de Kreidler aan de type goedkeuring uit 1974 moest voldoen.
Verder heb ik geen auto, dus ik moet of een busje huren, dan wel op de Kreidler naar de rdw rijden.
Ik heb ook geen helm overigens op dit moment.
Maak even een afspraak is vast goed bedoelt, maar op dit moment loopt de Kreidler niet eens, al heb ik goede hoop dat dat stukje deze week nog goed komt.
Verder zweet het blok iets, ondanks nieuwe keer en O ringen en moeten er dus nieuwe bronzen bussen in.
https://kreidlerstore.nl/kreidler-4-bak ... r-2-stuks/
Maar nu eerst maar eens kijken of hij het weer goed doet.
Dan tank coaten, die bronzen bussen doen en het gereedschapsvakje onder het zadel monteren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
Dat zie je dus. Heb ik ook gedaan.
Vergeet hem niet te verzekeren voor die dag
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_0641.jpeg (343.44 KiB) 693 keer bekeken
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Kelere wat een plaat
En goed dat je over die verzekering begint.
Ik heb een aantekening gemaakt.
Nu ik die hal zie, moet ik weer aan me Nissan Vanette denken. (van een grijs naar geel kenteken)
En goed dat je over die verzekering begint.
Ik heb een aantekening gemaakt.
Nu ik die hal zie, moet ik weer aan me Nissan Vanette denken. (van een grijs naar geel kenteken)
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Ik heb toch wel iets om over na te denken ik heb maar even de regels voor brommers opgezocht.
Kreidler als brommer gekeurd en dan vol gas gepakt worden, zou zo maar kunnen betekenen dat de Kreidler vernietigd word.
En rijbewijs kwijt maar dat is relatief onbelangrijk, in dit verband.
Ik wist al dat ik mijn auto rijbewijs kwijt kan raken als ik met een brommer meer als 30 km/u te snel rijd.
Op de rollen bank is 57 km/u de limiet. Daarboven zeker een boete en boven de 30 km/u te snel word het ook een echt probleem, niet alleen maar een boete.
Het maakt daarbij niet uit hoe hard ik reed op het moment dat ik aangehouden word.
Denk dat het dan toch slimmer is om het risico te lopen, dat ik een boete krijg voor het rijden zonder motor rijbewijs.
Geen idee nog hoe hard de Kreidler precies loopt, maar ik gok dat hij de 80 plus wel haalt.
Hij rijd in ieder geval hard genoeg om echt in de problemen te komen, en dus niet alleen maar een boete te krijgen. (met een brommer kenteken)
Kabel schoentjes zijn nog steeds niet binnen, en ik heb vandaag via bol com een email verstuurt om duidelijk te maken dat ik nog steeds niets heb.
De leverancier nam de telefoon niet op..., dus bol com stelde een email voor.
Ik denk er hard over om de aankoop te annuleren en op de bus te stappen. Maar eerst maar even die leverancier een kans geven.
Kreidler als brommer gekeurd en dan vol gas gepakt worden, zou zo maar kunnen betekenen dat de Kreidler vernietigd word.
En rijbewijs kwijt maar dat is relatief onbelangrijk, in dit verband.
Ik wist al dat ik mijn auto rijbewijs kwijt kan raken als ik met een brommer meer als 30 km/u te snel rijd.
Op de rollen bank is 57 km/u de limiet. Daarboven zeker een boete en boven de 30 km/u te snel word het ook een echt probleem, niet alleen maar een boete.
Het maakt daarbij niet uit hoe hard ik reed op het moment dat ik aangehouden word.
Denk dat het dan toch slimmer is om het risico te lopen, dat ik een boete krijg voor het rijden zonder motor rijbewijs.
Geen idee nog hoe hard de Kreidler precies loopt, maar ik gok dat hij de 80 plus wel haalt.
Hij rijd in ieder geval hard genoeg om echt in de problemen te komen, en dus niet alleen maar een boete te krijgen. (met een brommer kenteken)
Kabel schoentjes zijn nog steeds niet binnen, en ik heb vandaag via bol com een email verstuurt om duidelijk te maken dat ik nog steeds niets heb.
De leverancier nam de telefoon niet op..., dus bol com stelde een email voor.
Ik denk er hard over om de aankoop te annuleren en op de bus te stappen. Maar eerst maar even die leverancier een kans geven.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
Mijn maat Marcel heeft een grotere
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_8509.jpeg (350.64 KiB) 642 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht (totaal 2):
- Gps (15 mei 2023, 18:58) • Eifelyeti (16 mei 2023, 10:10)
- Waardering: 18.18%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler 1974
van een kale kip kan men niks plukken. dus die boete zou ik me niet druk over maken.Gps schreef: ↑15 mei 2023, 17:57 Ik heb toch wel iets om over na te denken ik heb maar even de regels voor brommers opgezocht.
Kreidler als brommer gekeurd en dan vol gas gepakt worden, zou zo maar kunnen betekenen dat de Kreidler vernietigd word.
En rijbewijs kwijt maar dat is relatief onbelangrijk, in dit verband.
Ik wist al dat ik mijn auto rijbewijs kwijt kan raken als ik met een brommer meer als 30 km/u te snel rijd.
Op de rollen bank is 57 km/u de limiet. Daarboven zeker een boete en boven de 30 km/u te snel word het ook een echt probleem, niet alleen maar een boete.
Het maakt daarbij niet uit hoe hard ik reed op het moment dat ik aangehouden word.
Denk dat het dan toch slimmer is om het risico te lopen, dat ik een boete krijg voor het rijden zonder motor rijbewijs.
Geen idee nog hoe hard de Kreidler precies loopt, maar ik gok dat hij de 80 plus wel haalt.
Hij rijd in ieder geval hard genoeg om echt in de problemen te komen, en dus niet alleen maar een boete te krijgen. (met een brommer kenteken)
Kabel schoentjes zijn nog steeds niet binnen, en ik heb vandaag via bol com een email verstuurt om duidelijk te maken dat ik nog steeds niets heb.
De leverancier nam de telefoon niet op..., dus bol com stelde een email voor.
Ik denk er hard over om de aankoop te annuleren en op de bus te stappen. Maar eerst maar even die leverancier een kans geven.
wat betreft die kabel schoenen als die er zijn , en je brommer zou daarna klaar zijn
dan hebben wij niks meer te lezen.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Boete interesseert me niet.
Duidelijk is wel dat als ik met een brommer kenteken wil gaan rijden ik de Kreidler toch echt af moet voeren, als ik niet het risico wil lopen dat hij vernietig word.
Er tav het lezen is er nog hoop. Blok lekt een beetje bij de schakel / trapper as. Bekend probleem wat voorkomen had kunnen worden als me maat dit forum zou lezen.
Maar hij wilde eerste het blok in elkaar zetten met nieuwe O en keer ringen en dan kijken of hij nog lekte.
Ik heb hier 2 complete 4 bakken, een directe en indirecte.
Van die directe zijn de carters niet gepaard maar ik heb van Claus geleerd dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Verder lijkt het er op dat de koppeling het koppeling deksel geraakt heeft, bij die direct 4 bak. Hoe dat kan ? Los geraakt?
Beide dingen zijn wel de reden waarom op dit moment het indirecte blok er onder hangt.
Maar ik wil zeker gaan kijken of oa de koppeling en krukas tandwiel van die directe bak beter / nieuwer zijn.
Zeker nu dat indirecte blok toch minimaal nog een keer open moet.
Wat is dan wijsheid ? Specialist inschakelen die een extra groef draait in dat schakel ding?
Zou John Bos nog een nieuwe hebben ?
Ik ben er niet gerust op dat als ik alleen de bronzen bus vervang het probleem dan ook echt over is.
Ik zou ook de carters naar Claus kunnen brengen.
Of deze:
https://www.vhs-tuning.nl/kreidlershop/ ... t-keerring
Duidelijk is wel dat als ik met een brommer kenteken wil gaan rijden ik de Kreidler toch echt af moet voeren, als ik niet het risico wil lopen dat hij vernietig word.
Er tav het lezen is er nog hoop. Blok lekt een beetje bij de schakel / trapper as. Bekend probleem wat voorkomen had kunnen worden als me maat dit forum zou lezen.
Maar hij wilde eerste het blok in elkaar zetten met nieuwe O en keer ringen en dan kijken of hij nog lekte.
Ik heb hier 2 complete 4 bakken, een directe en indirecte.
Van die directe zijn de carters niet gepaard maar ik heb van Claus geleerd dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Verder lijkt het er op dat de koppeling het koppeling deksel geraakt heeft, bij die direct 4 bak. Hoe dat kan ? Los geraakt?
Beide dingen zijn wel de reden waarom op dit moment het indirecte blok er onder hangt.
Maar ik wil zeker gaan kijken of oa de koppeling en krukas tandwiel van die directe bak beter / nieuwer zijn.
Zeker nu dat indirecte blok toch minimaal nog een keer open moet.
Wat is dan wijsheid ? Specialist inschakelen die een extra groef draait in dat schakel ding?
Zou John Bos nog een nieuwe hebben ?
Ik ben er niet gerust op dat als ik alleen de bronzen bus vervang het probleem dan ook echt over is.
Ik zou ook de carters naar Claus kunnen brengen.
Of deze:
https://www.vhs-tuning.nl/kreidlershop/ ... t-keerring
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler 1974
Bij Bertus moet je vaak tussen de regels door lezen.Soms moet je Bertus met een korreltje zout nemen!
80 km/u op bromfiets kenteken? waarom zo hard in Amsterdam? dat is vragen om problemen.
Je bent geen 17 meer, wat een malligheid op jou leeftijd, 80 km/u en dan een wok melding oplopen? En daar word je niet vrolijk van.
Even een originele setup kopen, lekker man, je moet wel want hij gaat bij een wok melding bij de RDW dan echt op zijn kop.
Je kan nu geen meter rijden, zorg eerst voor een kenteken.
Dan ben je gelijk mobiel, leve de vrijheid, met de sponsering van de energie toelage van 1200 euro moet dat toch lukken.
Tot slot, ik lees dat het je financieel niet voor de wind gaat, wat mij wel opvalt bij deze doelgroep, ze nemen altijd beslissingen die ze nog verder het financiële moeras in drijven.
80 km/u ? Daar schat ik jou nou even te slim voor.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 3):
- hermanngas (16 mei 2023, 08:59) • nozems (16 mei 2023, 09:17) • Gps (18 mei 2023, 21:05)
- Waardering: 27.27%
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Er is niet zo iets als te veel humor, maar ik had niet door dat Bertus het niet letterlijk bedoelde.
Dat is een probleem met communicatie via internet. In het normale leven lezen we elkaars gezicht en lichaamshouding en weten daardoor bijvoorbeeld of iemand sarcastisch is.
Maar even een paar stappen terug over die 80 km/u.
Vroeger toen ik nog met de Kreidler reed zat er al een w5 cilinder op, in die tijd een 6,3 tje genoemd.
De Kreidler loopt dus al jaren 80 km/u.
Daarom kwam ik in Hilversum ook een keer op de rollenbank terecht, ik reed gewoon met het verkeer mee met vriendin achter op, iets wat met een legale brommer op die plek echt niet lukt.
Daarom ook dat ik hem op motor kenteken wilde zetten en dan een motor rijbewijs halen.
De laatste tijd heb ik veel bijgeleerd. Zo bleek het niet 100% waar te zijn dat 2 takt brommers niet meer mogen.
Hoe het wel zit, is dat brommers van voor een bepaald bouwjaar niet meer mogen. (zowel 2 als 4 takt)
Daarna leerde ik over de regels t.a.v old timers. Ik kan een ontheffing aanvragen, en mag dan van vrijdag 12 uur tot maandag 12 uur met me twee takt Kreidler brommer rijden ook in de milieu zones.
Met dank aan dit forum waar iemand vertelde dat er een andere Amsterdammer is met een brommer kenteken, die rs en bijhoud.
Toen ben ik verder gaan zoeken, en kwam tot de conclusie dat als dat fout loopt, ik me Kreidler kwijt ben.
Zelfs als ik normaal rijd, maar op de rollenbank blijkt dat de Kreidler de 80 haalt, heb ik echt een probleem.
De probleem grens ligt bij 30km/u te hard)
Tot 30 krijg je een boete, daarna mag je het uitgaan leggen aan een officier van justitie.
Ik heb dus een paar keuzes.
Kreidler afvoeren en op brommer kenteken zetten. (Op een zuiger en uitlaat na, heb ik die onderdelen nog)
Kreidler op motor kenteken, waarbij ik geen geldig rijbewijs heb.
Of net als vroeger een brommer die 80 loopt, maar voor dat laatste ben ik wel te oud.
(Voor de keuring bromfiets cilinder erop, na de keuring de W6 bewerkt door Claus er weer op)
Het idee dat ik me Kreidler alsnog kwijt kan raken, na al die jaren vind ik echter geen optie.
Dan is een motor kenteken veel slimmer, waarbij de kans dat ze me dan aanhouden als ik normaal rijd, zeer klein is.
Ik loop dan ook niet het risico, dat ik bij een algemene brommer controle op de rollenbank moet.
Enige voordeel wat ik wel heb, ik kan er jaren over doen.
Vakantie geld van dit jaar apart leggen, en dan met het vakantie geld van volgend jaar is een motor rijbewijs haalbaar.
Dan houd ik ook genoeg geld over voor het geval dat er hier een wasmachine of koelkast stuk gaat.
Mocht het niet lukken dan kan ik de Kreidler altijd nog verkopen, maar voorlopig is hij niet te koop.
Ik volg ook het nieuws t.a.v de toeslagen, maar daar ga ik verder niet op in, omdat ik belooft heb het hier niet te veel over politiek te hebben.
Samenvattend zal ik dit jaar misschien nog niet legaal rijden, maar wie weet wat de toekomst bied.
De kans is groot dat als ik de Kreidler nu verkoop, ik daar ontzettend veel spijt van krijg.
Kreidler eerst als brommer keuren en dan misschien later als motor is ook een optie.
Ik ben in ieder geval erg blij, ik dacht eerst geen andere keus te hebben als de Kreidler te verkopen, maar er zijn wel degelijk opties.
Dat is een probleem met communicatie via internet. In het normale leven lezen we elkaars gezicht en lichaamshouding en weten daardoor bijvoorbeeld of iemand sarcastisch is.
Maar even een paar stappen terug over die 80 km/u.
Vroeger toen ik nog met de Kreidler reed zat er al een w5 cilinder op, in die tijd een 6,3 tje genoemd.
De Kreidler loopt dus al jaren 80 km/u.
Daarom kwam ik in Hilversum ook een keer op de rollenbank terecht, ik reed gewoon met het verkeer mee met vriendin achter op, iets wat met een legale brommer op die plek echt niet lukt.
Daarom ook dat ik hem op motor kenteken wilde zetten en dan een motor rijbewijs halen.
De laatste tijd heb ik veel bijgeleerd. Zo bleek het niet 100% waar te zijn dat 2 takt brommers niet meer mogen.
Hoe het wel zit, is dat brommers van voor een bepaald bouwjaar niet meer mogen. (zowel 2 als 4 takt)
Daarna leerde ik over de regels t.a.v old timers. Ik kan een ontheffing aanvragen, en mag dan van vrijdag 12 uur tot maandag 12 uur met me twee takt Kreidler brommer rijden ook in de milieu zones.
Met dank aan dit forum waar iemand vertelde dat er een andere Amsterdammer is met een brommer kenteken, die rs en bijhoud.
Toen ben ik verder gaan zoeken, en kwam tot de conclusie dat als dat fout loopt, ik me Kreidler kwijt ben.
Zelfs als ik normaal rijd, maar op de rollenbank blijkt dat de Kreidler de 80 haalt, heb ik echt een probleem.
De probleem grens ligt bij 30km/u te hard)
Tot 30 krijg je een boete, daarna mag je het uitgaan leggen aan een officier van justitie.
Ik heb dus een paar keuzes.
Kreidler afvoeren en op brommer kenteken zetten. (Op een zuiger en uitlaat na, heb ik die onderdelen nog)
Kreidler op motor kenteken, waarbij ik geen geldig rijbewijs heb.
Of net als vroeger een brommer die 80 loopt, maar voor dat laatste ben ik wel te oud.
(Voor de keuring bromfiets cilinder erop, na de keuring de W6 bewerkt door Claus er weer op)
Het idee dat ik me Kreidler alsnog kwijt kan raken, na al die jaren vind ik echter geen optie.
Dan is een motor kenteken veel slimmer, waarbij de kans dat ze me dan aanhouden als ik normaal rijd, zeer klein is.
Ik loop dan ook niet het risico, dat ik bij een algemene brommer controle op de rollenbank moet.
Enige voordeel wat ik wel heb, ik kan er jaren over doen.
Vakantie geld van dit jaar apart leggen, en dan met het vakantie geld van volgend jaar is een motor rijbewijs haalbaar.
Dan houd ik ook genoeg geld over voor het geval dat er hier een wasmachine of koelkast stuk gaat.
Mocht het niet lukken dan kan ik de Kreidler altijd nog verkopen, maar voorlopig is hij niet te koop.
Ik volg ook het nieuws t.a.v de toeslagen, maar daar ga ik verder niet op in, omdat ik belooft heb het hier niet te veel over politiek te hebben.
Samenvattend zal ik dit jaar misschien nog niet legaal rijden, maar wie weet wat de toekomst bied.
De kans is groot dat als ik de Kreidler nu verkoop, ik daar ontzettend veel spijt van krijg.
Kreidler eerst als brommer keuren en dan misschien later als motor is ook een optie.
Ik ben in ieder geval erg blij, ik dacht eerst geen andere keus te hebben als de Kreidler te verkopen, maar er zijn wel degelijk opties.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
Voor 60-70 euro heb je nieuwe zuiger en uitlaat. Dus laatste alinea is de beste optie. Sparen en rijbewijs halen. Naar motor is dan administratieve kwestie
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (16 mei 2023, 17:41)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler 1974
klopt dat ik meestal reageer met een knipoog.
maar meen me te heugen dat een vorig topic van gps eindigde met
gooi er maar een slotje op.
hangt in mijn beleving er soms tegen aan.
kan op de vijand knop drukken, maar dat vind ik no done.
blijf lezen.
maar meen me te heugen dat een vorig topic van gps eindigde met
gooi er maar een slotje op.
hangt in mijn beleving er soms tegen aan.
kan op de vijand knop drukken, maar dat vind ik no done.
blijf lezen.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Jammer weer dat de liefde niet van twee kanten komt.
Dat vorige topic liep iets uit de hand, omdat ik het zat werd commentaar te lezen, van mensen die ook niet wisten wat het probleem was.
Jouw bijdragen in dat topic waren zeker niet de reden dat ik het zat werd.
De laatste reactie van jouw in dat topic, was dat het in de cilinder zat. Dat bleek ook te kloppen, al bleek het specifiek vooral de veranderde zuigerveer slot pen te zijn.
Houd nog even vol, ik verwacht uiterlijk donderdag goed nieuws.
Laatst gewijzigd door Gps op 17 mei 2023, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Ik zit in gewetensnood. Ik heb net de kabelschoentjes ontvangen en een email van bol com dat ik me geld terug krijg, omdat het niet geleverd kan worden.
Moet ik nou me mond houden of niet ?
Ik kan vandaag in ieder geval eindelijk de ontsteking afmaken, en met dat mica plaatje aan de gang.
Verder ook een email dat die maat morgen niet komt. Dat word dus kijken hoe ver ik alleen kom.
Ik heb weer een meetklokje en voelermaten dus ik kan verder.
Kabel schoentjes zijn wel wat dun, maar niets wat een druppel soldeer niet oplost. Omdat ze wat dunner zijn, weet ik niet of ze wel genoeg klemmen.
Het oogje is de goede maat, en past mooi om het schroefje van de contact punten.
Ik heb ook al vast krimpkous over de beide stukken zwarte kabel geschoven, dan kan ik dat niet meer vergeten.
Moet ik nou me mond houden of niet ?
Ik kan vandaag in ieder geval eindelijk de ontsteking afmaken, en met dat mica plaatje aan de gang.
Verder ook een email dat die maat morgen niet komt. Dat word dus kijken hoe ver ik alleen kom.
Ik heb weer een meetklokje en voelermaten dus ik kan verder.
Kabel schoentjes zijn wel wat dun, maar niets wat een druppel soldeer niet oplost. Omdat ze wat dunner zijn, weet ik niet of ze wel genoeg klemmen.
Het oogje is de goede maat, en past mooi om het schroefje van de contact punten.
Ik heb ook al vast krimpkous over de beide stukken zwarte kabel geschoven, dan kan ik dat niet meer vergeten.
- nvliet
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
- Locatie: Zuid-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Re: Kreidler 1974
Kabelschoentjes zijn niet zo ingewikkeld, het staat op de verpakkingen en de kleur bepaald ook welke kabel doorsnede het AMP schoentje voor geschikt is, rood is 1,5mm2, blauw is 2,5 mm2 en geel is 6mm2 kleinere doorsnedes zou ik niet weten of daar AMP schoentjes voor zijn, je mag ze niet op massieve draden gebruiken omdat ze daar niet op klemmen, dus alleen soepele draden gebruiken. als je denkt dat je draadje wat erg dun is voor het schoentjes, kun je de draad dubbel vouwen om eea wat strakker te laten zitten, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling, als je de AMP verbinding gemaakt hebt moet dat goed vast zitten dus kun je ter controle er aan trekken, als het uit elkaar schiet was de verbinding niet goed, maar vertinnen voor dat je een klemverbinding mag nooit, dat is juist niet de bedoeling. Je schoentje zal afbreken net naast de soldering.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
Ongeïsoleerde gebruiken met momenttangnvliet schreef: ↑17 mei 2023, 14:41 Kabelschoentjes zijn niet zo ingewikkeld, het staat op de verpakkingen en de kleur bepaald ook welke kabel doorsnede het AMP schoentje voor geschikt is, rood is 1,5mm2, blauw is 2,5 mm2 en geel is 6mm2 kleinere doorsnedes zou ik niet weten of daar AMP schoentjes voor zijn, je mag ze niet op massieve draden gebruiken omdat ze daar niet op klemmen, dus alleen soepele draden gebruiken. als je denkt dat je draadje wat erg dun is voor het schoentjes, kun je de draad dubbel vouwen om eea wat strakker te laten zitten, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling, als je de AMP verbinding gemaakt hebt moet dat goed vast zitten dus kun je ter controle er aan trekken, als het uit elkaar schiet was de verbinding niet goed, maar vertinnen voor dat je een klemverbinding mag nooit, dat is juist niet de bedoeling. Je schoentje zal afbreken net naast de soldering.
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (17 mei 2023, 15:19)
- Waardering: 9.09%
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Dank je wel, ik vroeg me al af waar dat verschil nou precies inzat tussen vooral de blauwe en rode.nvliet schreef: ↑17 mei 2023, 14:41 Kabelschoentjes zijn niet zo ingewikkeld, het staat op de verpakkingen en de kleur bepaald ook welke kabel doorsnede het AMP schoentje voor geschikt is, rood is 1,5mm2, blauw is 2,5 mm2 en geel is 6mm2 kleinere doorsnedes zou ik niet weten of daar AMP schoentjes voor zijn, je mag ze niet op massieve draden gebruiken omdat ze daar niet op klemmen, dus alleen soepele draden gebruiken. als je denkt dat je draadje wat erg dun is voor het schoentjes, kun je de draad dubbel vouwen om eea wat strakker te laten zitten, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling, als je de AMP verbinding gemaakt hebt moet dat goed vast zitten dus kun je ter controle er aan trekken, als het uit elkaar schiet was de verbinding niet goed, maar vertinnen voor dat je een klemverbinding mag nooit, dat is juist niet de bedoeling. Je schoentje zal afbreken net naast de soldering.
Mijn idee is overigens om het kabelschoentje er op te knijpen en dan als borg een druppel soldeer er op. Ik heb ook de isolatie van het schoentje verwijderd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler 1974
5 euro bak tang maakt onbetrouwbare verbinding
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_8521.jpeg (316.41 KiB) 355 keer bekeken
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler 1974
Ook helemaal mee eens, maar zo een 5 euro bak geval is wel wat ik nu heb.
Vroeger lukte het daar wel mee, maar alleen door eigenlijk de verkeerde bek te gebruiken, en dan met ik geloof het gedeelte voor niet geïsoleerde kabel schoentjes, na knijpen.
Ook het strip gedeelte is een drama bij die goedkope tangen, maar daar heb ik wel een betere tang voor.
Misschien morgen toch eens kijken bij de ijzerwarenzaak hier dicht bij.
Deze is bijvoorbeeld al veel beter als wat ik nu heb.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-kabel-krimptang
Google lijkt niet te begrijpen wat een arreterende kabelschoen tang is.
Maar ik weet precies wat je bedoelt, zo een tang die klik klik klik doet. Dat wat ik een echte kabelschoen tang noem.
Ik kreeg net onder een stukje lopen wel een idee. Ipv van één oogje voor twee kabels, twee oogjes gebruiken. Dus een oogje per kabel.
Goedkoopste oplossing is wachten tot die maat weer langs komt, maar of ik daar nu het geduld voor heb?
Hij had zijn kabelschoentang al klaar liggen.
Begin het wel goed zat te worden nu al iets van 5 weken alleen maar met een ontsteking bezig te zijn.
Aan de andere kant is een weekje wachten ook geen drama.
Vroeger lukte het daar wel mee, maar alleen door eigenlijk de verkeerde bek te gebruiken, en dan met ik geloof het gedeelte voor niet geïsoleerde kabel schoentjes, na knijpen.
Ook het strip gedeelte is een drama bij die goedkope tangen, maar daar heb ik wel een betere tang voor.
Misschien morgen toch eens kijken bij de ijzerwarenzaak hier dicht bij.
Deze is bijvoorbeeld al veel beter als wat ik nu heb.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-kabel-krimptang
Google lijkt niet te begrijpen wat een arreterende kabelschoen tang is.
Maar ik weet precies wat je bedoelt, zo een tang die klik klik klik doet. Dat wat ik een echte kabelschoen tang noem.
Ik kreeg net onder een stukje lopen wel een idee. Ipv van één oogje voor twee kabels, twee oogjes gebruiken. Dus een oogje per kabel.
Goedkoopste oplossing is wachten tot die maat weer langs komt, maar of ik daar nu het geduld voor heb?
Hij had zijn kabelschoentang al klaar liggen.
Begin het wel goed zat te worden nu al iets van 5 weken alleen maar met een ontsteking bezig te zijn.
Aan de andere kant is een weekje wachten ook geen drama.