Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1356
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33

Cilinder info verzameling opmerkingen + napraat-topic

#1 Bericht door joost » 22 mei 2004, 20:01

Plaats hier al je op/aanmerkingen/vragen over de cilinders enz. die in dit topic worden beschreven.

Gebruikersavatar
niels
Berichten: 244
Lid geworden op: 06 jun 2003, 22:24
Locatie: kerkenveld
Contacteer:

#2 Bericht door niels » 26 mei 2004, 23:02

Kunnen er ook imi cilinders bij? Om de lijst helemaal compleet te maken

groeten Niels

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1356
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33

#3 Bericht door joost » 26 mei 2004, 23:04

niels schreef:Kunnen er ook imi cilinders bij? Om de lijst helemaal compleet te maken

groeten Niels
Dat is prima!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Contacteer:

#4 Bericht door Sander » 27 mei 2004, 09:52

ik zal ook eens wat foto'tjes maken van wat cilinders, opgevoerde cilinders ook goed: VHS, van veen?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Contacteer:

#5 Bericht door Sander » 27 mei 2004, 09:58

misschien makkelijk om een sticky van die andere topic te maken??

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#6 Bericht door Dimage » 27 mei 2004, 13:35

smulders schreef:misschien makkelijk om een sticky van die andere topic te maken??
done. :wink:

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4459
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland

#7 Bericht door pimvandongen » 27 mei 2004, 17:01

ik heb al foto's van org ned cillie.. doek vanaaf wel ff posten

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1356
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33

#8 Bericht door joost » 27 mei 2004, 17:09

ik zal ook eens wat foto'tjes maken van wat cilinders, opgevoerde cilinders ook goed: VHS, van veen?
Best man, alles is welkom! (Zolang het maar van Kreidler is)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Contacteer:

#9 Bericht door Sander » 27 mei 2004, 17:18

owkeej zal is kijken of het ook lukt om er poort mappen bij te tekenen. denk dak vanavond wel ff tijd heb :)

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7998
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland

#10 Bericht door Melvin » 27 mei 2004, 17:50

moeten er persee foto's van de cilinder bij? want ik heb geen digi cam...

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4459
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland

#11 Bericht door pimvandongen » 27 mei 2004, 17:59

maak ik dadelijk wel voor je schat

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#12 Bericht door Dimage » 27 mei 2004, 18:53

Je zou ook eventueel alvast de gegevens kunnen neerzetten en d.m.v. de wijzig knop er op latere termijn foto's bij kunnen voegen.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1356
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33

#13 Bericht door joost » 27 mei 2004, 19:05

Je zou ook eventueel alvast de gegevens kunnen neerzetten en d.m.v. de wijzig knop er op latere termijn foto's bij kunnen voegen.
Da's ook goed ja.. zet er wel even bij, dat de foto's volgen.

Gebruikersavatar
hoeker
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 okt 2003, 18:10
Locatie: maassluis
Contacteer:

#14 Bericht door hoeker » 28 mei 2004, 12:17

Als die nummers niet meer leesbaar zijn dan is het zeker niet meer te achterhalen wat voor soort cilinder het is?

Het enige dat ik namelijk weet is dat het 50cc is en dat het cilindernummer eindigt op 81. De rest is niet meer leesbaar. :?

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7998
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland

#15 Bericht door Melvin » 28 mei 2004, 13:07

kijk even in de cilinderlijst en kijk naar de grote van de poorten. Dan kan je het aantal pk's schatten en kan je op de cilinderlijst opzoeken wat voor cilinder het is :idea:

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1828
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

#16 Bericht door maloud » 28 mei 2004, 17:44

Waarschijnlijk dus een
15.73.81
2 pk (1,8 PK)
rijwind gekoeld
cilinderkop 15.13.07(03) - 15.43.16
Koppakking 15.03.05
Zuiger 15.53.95
Carburateur 1/15/137
Toegepast op de RM

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7998
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland

#17 Bericht door Melvin » 28 mei 2004, 18:18

1,8 pk met een 15mm, denk het niet :?

Gebruikersavatar
hoeker
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 okt 2003, 18:10
Locatie: maassluis
Contacteer:

#18 Bericht door hoeker » 28 mei 2004, 19:01

maloud schreef:Waarschijnlijk dus een
15.73.81
2 pk (1,8 PK)
rijwind gekoeld
cilinderkop 15.13.07(03) - 15.43.16
Koppakking 15.03.05
Zuiger 15.53.95
Carburateur 1/15/137
Toegepast op de RM
Die kop klopt, dat is een 15.43.16 (dat was nog goed leesbaar)
Maar hoe kun je die zuiger dan herkennen??

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7998
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland

#19 Bericht door Melvin » 28 mei 2004, 19:37

die zuiger is er gewoon 1 met 2 blokveren als het goed is.
die kan je niet echt ergens aan herkennen. Maar dat is toch ook niet belangrijk voor dit topic :wink:

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1828
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

#20 Bericht door maloud » 28 mei 2004, 21:12

hoeker schreef:
maloud schreef:Waarschijnlijk dus een
15.73.81
2 pk (1,8 PK)
rijwind gekoeld
cilinderkop 15.13.07(03) - 15.43.16
Koppakking 15.03.05
Zuiger 15.53.95
Carburateur 1/15/137
Toegepast op de RM
Die kop klopt, dat is een 15.43.16 (dat was nog goed leesbaar)
Maar hoe kun je die zuiger dan herkennen??
Naast dit goede idee om de cilinders te inventariseren zijn er ook mensen, waaronder ondergetekende, die al een tijdje bezig waren met gegevens te verzamelen.

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#21 Bericht door Dimage » 01 jun 2004, 21:25

Een vriendelijk doch dringend verzoek aan iedereen;
Ik heb al diverse reacties moeten verwijderen uit de cilindertopic, terwijl er duidelijk staat dat er alleen maar in deze topic gereageerd kan worden en de andere alleen bedoeld is voor het plaatsen van cilinderinfo en foto's.
Probeer hier a.u.b. aan mee te werken.
Vanaf heden zullen in ieder geval onnodige reacties in de betreffende topic zonder verdere uitleg worden verwijderd.

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30

#22 Bericht door -Johnny- » 04 jun 2004, 11:40

hallo,

ik het hier een cylinder liggen...maar het nummer komt niet op de cylinderlijst voor van kreidler museum...kan iemand mij wat meer vertellen over het cylinder?

15-73-98 is het nummer...er zit een gewone rechte inlaat op, uitlaat is met een flens aansluiting, maar geen 32mm.

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 400
Lid geworden op: 02 okt 2002, 22:50
Locatie: Zwolle

jmghj

#23 Bericht door Michiel » 07 jun 2004, 16:28

deze cil. heb ik ook: 15-73-98, het rijdt ongeveer 55 km/h
de uitlaataansluiting is gewoon voor 28mm
(ik rijd nu met een 32mm bocht)

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30

#24 Bericht door -Johnny- » 07 jun 2004, 21:09

oke, een +/- 2.9pkcylinder dus

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47634
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 jul 2004, 18:57

Ik heb een hagelnieuwe 2,9 pk SB en kan alle typenummers van de rubbers opgeven. Ook heeft mijn cilinder een gecombineerd nummer nl.
15-43.71/64 verder alle Mahle coderingen hetzelfde.

Kreidler nummers dempingsrubbers:
2 x 15.33.13
1 x 15.33.05
4 x 15.33.09
2 x 15.33.04
1 x 15.33.07
2 x 15.33.13


Enzo

Plaats reactie